Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Pangpris !

Diskussion i 'Diskussion' startad av calzone, 14 mars 2013.

1. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

2. naggge

naggge Friends of KS

Med tanke på beskrivningen som inte säger något annat än att det är en automatiskt Omega med box men utan papper så tycker jag inte att priset var särskilt lågt.

3. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Skulle aldrig våga handla för över 1000 kr på Tradera :)

4. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Men åh det gick en Quartz samma modell för nästan 14K på Tradera...Säger väl sig självt :p

Det går ju alltid fråga säljaren om det är något man undrar jag vill säga att 10,6K För automataren utan papper är ett kanonpris.

5. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

^^ Med tanke på att han har 4.9 i betyg och över 200 possitiva affärer så tror jag du kan vara lugn ;). Går ju alltid besöka säljaren och betala Cash om du är Rädd :p

6. Rber

Rber Biskop

Även om jag inte skulle handla på Tradera själv så håller jag med om att det är ett bra pris för en 2254.50 om allt är ok.

Många säger gärna att de aldrig skulle betala mer än si eller så, men faktum är att detta är en populär modell som blir allt svårare att hitta i gott skick. Det billigaste jag sett i Sverige det senaste är 12'.

7. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Inte jag heller men ändå handla jag nått för 46.000kr :oops: hahah

8. naggge

naggge Friends of KS

9. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

10. Rber

Rber Biskop

Där var den ju! Trodde länge att detta skulle bli min "första riktiga". Fortfarande sugen men det finns annat som lockar så mycket mer. Anser nog att min Sumo fyller samma funktion som denna. Typ.

11. Laserpelle

Laserpelle Torpare

Klockan sitter på handleden sedan knappt en vecka och är i ett fantastiskt skick. Drar sig någon minut per dygn men det kan jag leva med. Säljaren kändes pålitlig (goda referenser och många affärer) så jag slog till!! Min första "riktiga" klocka, har en Tissot Touch också som jag också gillar men min nya Omega är riktigt grym!!! :D

12. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Man får säga grattis till ett fint köp, och välkommen till forumet :D

13. wwjbd

wwjbd Bonde

Från:
    Bästkusten
    Grattis till klockan! Men om den "drar sig någon minut per dygn" så låter det som det är läge för en service. :idea:

14. CaptainOats

Haha !

15. CaptainOats

Tyvärr förekommer det att folk säljer eller får sina kontot kapade, så det är ingen garanti med bra betyg.
    Hände en polare till mig.

16. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Instämmer till fullo! Service fort innan något går riktigt sönder. Någon minuts gångavvikelse/dygn är ett väldigt tydligt tecken på att klockan behöver servas omgående så ingenting går sönder på riktigt i den. Förutsatt att ingen har fulservat den utan att justera gången.

17. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Säljaren är ju uppenbarligen klockintresserad om man kollar på hans tidigare affärer, Och speciellt hans alias Omega-47, Då måste ju säljaren ha mörkat att den drog sig någon minut...Inte så mycket information i annonsen heller...

18. lex

lex Bonde

Bra pris, dålig beskrivning.
    1 minut per dygn känns inte chronometer precision.

19. Per

Per Björklövens finest

Bra pris på en fin klocka. Man bör alltid vara inställd på att begade klockor behöver service. Få servar för att sedan sälja.

20. Laserpelle

Laserpelle Torpare

Hade självklart lite kompletterande frågor till säljaren innan jag la bud. Jag var hela tiden inställd på en genomgång/service och tog höjd för detta i budgivningen. Någon som känner till en lämplig urmakare i göteborgsområdet?!

Mårtenssons ur Brookfield