• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pappas nya klocka

Draper

Omega
Satt idag och pratade klockor med min pappa då jag idag var mkt nära ett spontanköp sj. Han har inget överdrivet intresse utan det är mest Dylan som gäller. Jag köpte en Frederique Constant kostymslim till han när han fylld sextio men han har ingen Rolex, lite generationen där Rolex symboliseras av något helt ouppnåeligt. Surfade runt lite och hittade i Sthlm en vintage dj till ett helt ok pris...på Blocket. Otippat bad pappa mig att åka o köpa den. Helt ok skick och hade dessutom cert. Såld i Osaka juni 75. Stod på japanska vilket jag tyckte var lite kul. Schysst säljare oxå. Plastbiten, taggen (?) som brukar hänga på klockan med typ ref eller pris eller nåt sånt fanns också kvar. Väl tillbaka så blev han lyrisk!
Jag la ut pengarna så det tråkiga var att jag (han med) insåg att jag är skyldig honom pengar ( sen 2008!) så resultatet blev att jag ofrivilligt betalde tillbaka min skuld. Nåväl klockan var fin iallafall och ska jag på mögelfest kan jag den kanske låna.

mO7evOU.jpg
 
Topp