• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Parfymklocka goes black

tissoter

Audemars
Hittade en av mina gamla parfymklockor med urtråkig tavla som jag beslutade mig för att göra om.
Först
OyrRre2.jpg

Lite plockande
Ser ut som riktig skit ( vilket det är )
Ob2hUQt.jpg

Tadaa nu fungerar iaf urverket och datum och en första målning är gjord. Kommer bli någon mer och sen ska indexen på.
RKwZqoX.jpg


Ser kanske inte så bra ut nu men en bit på väg...helgpyssel istället för att åka ner i soptunnan.
 

tissoter

Audemars
Okej folks 500 inlägg och min egenmoddade, första rekmake av en parfymklocka till en som har varit i kriget ;) Svårt och återge men det är små kratrar i tavlan där man ser det lila som ska matcha natt.
dhp4ATR.jpg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hahaha sköning. Men, seriöst, kan du inte sätta på ett fint läder och posta lite bättre bilder? Tror fan den kan bli fin!
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Haha, den ser ju typ brännskadad ut nu. Man kan tro att den varit med om tuffa saker.
 

Frosse

Cartier
Tyckte den var riktigt nice med helsvart urtavla. Du skulle haft en guldboett och guldvisare så hade du varit helt hemma. Bam.
 
Topp