Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Parfymklockor suger?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Buckshot, 8 januari 2016.

1. Buckshot
    Trådstartare

Buckshot Stadsbo

Man läser ofta om hur folk avskyr sk. parfymklockor. Men finns det då inga parfymklockor som är värda att köpa? Det finns ju trots allt modeller som kostar över 10k Det kan ju inte vara skit rättigenom? Eller är allt bara att betala extra för märket?
    Jag förstår ju tanken att gynna dom seriösa klocktillverkarna, men kanske man missar ngt intressant?
    Obs; Jag äger inga parfymklockor;)

2. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Vilka klockor / modeller tänker du på?

3. Buckshot
    Trådstartare

Buckshot Stadsbo

Inga speciella modeller utan mer allmänt. Om man t.ex söker en klocka för 10k så dyker det några Gucci, Burberry etc. Kan man verkligen avfärda alla parfymklockor som skit oavsett pris? Om man pratar andrahandsvärde, javisst.

4. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Omöjligt att säga utan att titta på en specifik klocka, materialval, urverk med mera.

Lite som att fråga om motorcykeln på bilden är värd 65 tusen. ;)
    _20160108_165436.JPG

Stefanweei och Mcgregor gillar detta.
  5. Buckshot
    Trådstartare

Buckshot Stadsbo

Jo det var lite så jag menade. Man kan inte avfärda dom helt och hållet. Man måste titta närmare på specifika modeller.

Eurenius gillar detta.
  6. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Beror ju på vad du vill ha i en klocka också. Vad betyder något för dig? För tillfället har jag bl.a. en Triwa Hvalen, som många absolut klassar som parfymklocka. Den sitter perfekt på handleden, är snygg och visar tid och datum. Robust byggd och kommer förhoppningvis hålla länge även om en Rolex eller Patek mer eller mindre kan få ett evigt liv bara genom att serva dem, så kommer denna klocka vara död när urverket dör. Visst, det är en quartz, men quartz är inget som är liktydigt med skräp. Du kan få betala 100k för en guld-Cartier med quartz-verk, eller en ansenlig summa för en GS med quartz. Så det finns inga enkla svar med parfymklockor.
    Jag är pinsamt nöjd med klocka jag köpte ny för 600 kr trots att jag vanligtvis bara använder dyra, "riktiga" klockor, som min keeper - en Cartier Tank.

Eurenius gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield