Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Parmigiani-tråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av HasseW, 15 september 2016.

1. HasseW
    Trådstartare

HasseW Stadsbo

image.jpg image.jpg Efter ett halvår eller liknande har jag till slut förstått att Franks Ur på Drottninggatan i Stockholm säljer Parmigiani Fleurier (www.parmigiani.ch).

Detta gjorde mig glad häromdagen då det förhoppningsvis kan ge detta i mitt tycke fina, om än inte klassiska, märke närvaro på ett annat sätt i Stockholm och kanske till och med i landet.

Så till mina exemplar på bilderna ovan.
    Den övre, en Kalpagraph är relativt ny, har ett inhouseverk som är runt trots det toneau-formade boetten. Den nedre, en Toric Chronograph, har ett modifierat El Primero från Zenith och är tillverkad runt 2000. Ingen av dem är dock köpta hos Frank.

Roligt med Parmigiani är att dom numrerar alla sina klockor från 1 och löpande, därför vet jag att min Toric är kring den 3800:de klockan dom gjort, medan min Kalpagraph istället ligger kring 38000. Och det på kring 15 år... Totalt mindre är Rolex gör på 14 dagar alltså...

Senast ändrad: 15 september 2016
    Denke, Rozzy, yonsson och 12 andra gillar detta.
  2. HasseW
    Trådstartare

HasseW Stadsbo

Jaha, finns det fler ägare av Parmigiani Fleurier på KS?

3. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    Tyvärr inte ägare men denna är jäkligt cool.
    image.jpeg

HasseW gillar detta.
  4. KenKun

KenKun Biskop

Bara jag som tycker att namnet påminner om en ost?

image.png

Apansson och Hexagon gillar detta.
  5. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Kalpagraphen är störtfin, har kollat på den länge <3

HasseW gillar detta.
  6. Ronnie

Ronnie Stadsbo

Jag väntar tills de släpper sitt 16 Hz urverk.

7. Ronnie

Ronnie Stadsbo

En ;) skulle ju avsluta den meningen!

Jag blev glatt överraskad av att se Parmigianisarna i Franks fönster i somras, men lite oöverväldigad av utseendet på just den enda(?) modellen de visade upp. Vet inte vilken modell det var.

Mårtenssons ur Brookfield