• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Parnis, Bra eller dåligt? Hjälp åt blivande pappa!

Kevbs

Breitling
Hej! Är ny här inne på forumet och upptäckte precis forumet och detta något "Speciella" Klockmärke som jag undrar lite över.
Jag har alltid gillat panerai klockorna framförallt Marine Millitaire (ursäkta stavfel) och har alltid siktat in mig på att någongång kunna köpa en sådan klocka.

Men eftersom jag fick reda på för 8 månader sedan att jag skulle bli pappa så sprang drömmarna iväg en ganska lång bit framöver.

Däremot så fick jag reda på ett märke av en kollega som heter Parnis, har googlat runt lite och sett att dem klockorna ser rätt så identiska ut som just den klock varianten jag letar efter. (Jag vet att folk är emot "Kopior" eller liknande men just nu är jag bara ute efter själva utseendet då budgeten försvann en bit framöver och vill inte köpa någon billig thailand kopia,ifall det nu skulle finnas något vettigare. Jag vill alltså inte gå runt med en klocka på armen som det står Panerai på när det inte är en.)

Så min fråga är, Hur är detta märke?

Är det någon som helst kvalité på dessa klockor?

Finns det några sidor som man kan köpa dessa klockor ifrån?
Eller det kanske tom finns någon som vill hjälpa en blivande pappa att hitta/sälja den klock varianten han vill ha för en vettig peng? :)

Förlåt för lite luddigt inlägg!

Mvh
Kevin
 

snoozarn

Patek
2-Faktor

CLT

Rolex
Passa. Spara till en panna om det är det du vill ha. Köp en seiko eller något liknande tills dess. Finns många bra modeller för runt eller under 2000kr.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Sitter lite i samma sits, dock var jag inne på en omega i samma pris, och är nybliven farsa, så degen kanske inte sambon direkt vill att man spenderar på en klocka då det blir mycket utgifter i början av "pappalivet" så köp en billigare variant vettja, Och sen är det bara att spara vid sidan om, Luminox och även Longines som ett annat val tills du får din panna ( dom ligger på mellan 2500kr/ uppåt / lycka till !


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Kevbs

Breitling
Tack för alla snabba svar! Har redan 6 andra klockor av märken som gant, bulova, seiko m.m. Men ville ha en i liknande design som panerai! :)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Finns en hel del micro brands som har samma stil, googla runt lite så hittar du!

Jag kan rekommendera att ta en titt på både
Maranez:





Och Magrette:



 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Är alla dessa klockor på han sida kopior?? Känns lite sådär å köpa en kopia för 4000? :)
Jag är tämligen säker på att INGEN av klockorna som han säljer är någon kopia.
Designen på klockan som jag länkade till är däremot ett plagiat. Precis som du skriver att du är ute efter...

Jag tror att bara verket i den klockan är värt ca.1800kr (som reservdel)
 

Kevbs

Breitling
Jag är tämligen säker på att INGEN av klockorna som han säljer är någon kopia.
Designen på klockan som jag länkade till är däremot ett plagiat. Precis som du skriver att du är ute efter...

Jag tror att bara verket i den klockan är värt ca.1800kr (som reservdel)
Oj! Jaha okej, ledsen för missförståndet men är nyvaken och alldeles till mig för alla snabba snart å klockor
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad har du för budget? Kanske är värt att sälja av en del av de du har och köpa en lüm tec istället? De har modeller i egen design som påminner om pannorna.
lum-tec-vs-panerai_6.jpg
 

Kevbs

Breitling
Vad har du för budget? Kanske är värt att sälja av en del av de du har och köpa en lüm tec istället? De har modeller i egen design som påminner om pannorna.
lum-tec-vs-panerai_6.jpg
Nä vet inte riktigt vad budgeten ligger på just nu, herregud va mycket liknelser det finns, skäms nästan över frågan jag ställde i början! Vad ligger en sån klocka på ? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nä vet inte riktigt vad budgeten ligger på just nu, herregud va mycket liknelser det finns, skäms nästan över frågan jag ställde i början! Vad ligger en sån klocka på ? :)
Googla för bästa svar. De har en EU-hemsida. I princip samtliga modeller säljs i begränsat antal. Men typ 5000kr ny.

Edit: Beror såklart på om du ska ha kvarts eller automat, samt vilket material det är på boetten.

Edit2: http://www.kabtime.eu/?lang=en
 
Topp