• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Parnis - underskattad pärla

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har en själv en Glycine Airman 9 som jag är mycket förtjust i och som jag tycker är en gedigen och robust klocka. Men att säga att den håller högre standard än Rolex, skulle aldrig falla mig in. Det är dessutom fel.
 

Andy McB

Rolex
Som jag skrev ovan så är det min åsikt. Och mycket handlar ju också om vilka erfarenheter man har med diverse märken. En som ägt t.ex. 5 BMW och alla strulat skulle nog inte säga att de håller hög klass medan den som aldrig ägt en BMW ser priset och tänker att det måste vara en kvalitetsbil.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

NickG

Cartier
Orient t.ex....

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Fast Parnis är ett Kinesiskt företag "kända" för sina homage och använder sig utav kinesiska kopior utav ETA-urverk medans Orient är ett Japanskt företag och ägs utav Seiko och har gjort klockor från början av 1900-talet och gör egna inhouse-urverk, var det någon speciell modell från Orient du tänkte dig som ett homage?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Den tråden finns ju till för att Zodiac ÄR bra :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Andy Andy Andy, du kan inte förvänta dig annat än hugg när du ena dagen säger att Zodiac är bättre och intressantare "snyggare" än Rolex?! Och sedan brakar på med ett svineri-igt homage märke som en "pärla" på ett klockforum... Det är ju för fanken replikor de bygger, av just Rolex som sagt.. Du hyllar alltså ett märke som kopierar de ur du finner högst ointressanta och inte värda de premium pengar man betalar.. Om folk inte tyckte de var värda de pengarna varför alla småäckliga företags piniga försök att ständigt homage:a dem då, ditt resonemang är med andra ord högst fruktigt.. :banghead:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fast Parnis är ett Kinesiskt företag "kända" för sina homage och använder sig utav kinesiska kopior utav ETA-urverk medans Orient är ett Japanskt företag och ägs utav Seiko och har gjort klockor från början av 1900-talet och gör egna inhouse-urverk, var det någon speciell modell från Orient du tänkte dig som ett homage?


Typ de här misstänker jag..


817026d1347244552-does-anyone-have-real-pics-orient-day-date-002-4.jpg
or1-1.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Går fan inte att hylla ett märke som bara snor av andra och kopierar. Rena grå Thailand :wtf:
 

lex

Omega
Härlig tråd!

Annars tycker jag inte de flesta klocktillverkare som gör homage klockor stör mig så mycket.. men jag tycker Parnis har tagit till en nivå där det inte längre är homage, som ju ska vara en hyllning till en existerande klocka. inte en ren kopia.
 

Andy McB

Rolex
Tråden verkar engagera rätt många, vilket ju är fantastiskt. Får ju en tår i ögat av att lilla jag kan skapa sånt engagemang.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

Ryttaren

Rolex
Det var fan inte dåligt vilka plagiat ovan...jäkligt trist att de inte tillför ett endaste skit till befintliga designer. Usch blä och fy!!!

Eller jo...GMT:n ovan hade faktiskt en orange visare, my bad.
 
Topp