• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passande ålder, daydate helguld

joey

Cartier
Jag körde min guldis (oysterquartz) under manschetten några veckor med just rädslan/fegheten om vad folk på jobbet skulle tycka. Sedan de senaste månaderna skiter jag i det. Den som bryr sig mest om klockan är nog ändå jag själv!

Jag är nånstans mellan 30 och 35 i ålder.
 
Köp bara! Är själv runt 30 och kör utan kromad armbåge, har dock BMW :)

Hade denna (klockan tyvärr såld) på länk på min fritid:
B893829D-A110-4574-A191-55AB5E274171-2612-0000047B6B875E43.jpg


Och körde den så här på kundbesök och på jobbet:
25c89f8a.jpg


Mvh
N
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag är i och för sig närmare 50 än 40, men tycker det är ganska fånigt med oskrivna regler kring olika klockor. Jag bär min 1803 till vad som faller mig in. Hade jag velat ha en för 20 år sedan så inbillar jag mig i alla fall att jag hade skaffat en utan att tänka att jag var för ung.

Ängslan över vad andra ska tycka kring något i grunden så betydelselöst som en klocka är ganska onödigt. (Även) för klockor gäller väl "gör vad fan du vill så länge du inte kränker någon annan" :)

Att vänta tills man passerat 40 för att kunna köpa något så grymt snyggt som en helguldsklocka är för övrigt ren galenskap.


My 2 cents, IMHO och hela det där...

JoberMan
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Förstå mig rätt, jag bryr mig inte det minsta om vad folk tycker guldklockor på min handled men jag undrade om fanns några oskrivna regler. Nåja, det har väl med jantelagen i mellanmjölkens land att göra..
Helguld DD, med barklänk, till en stekhet sommardagsgrillning blir nästa mål då! :D
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ärligt talat om du inte bryr dig varför frågar du?

Om något är det ett tecken på att du är i behov av bekräftelse och alltså bryr dig om vad andra tycker.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kör på! Själv 26 bast, köpte min 1803 här på forumet för några månader sen. Funkar till allt, på gränsen till för liten för mig, men det har med storleken att göra, inte guldet. Bär min på läder, Guld på guld blir lite för mycket för mig personligen.

Inga konstigheter, bara att investera.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kör på! Själv 26 bast, köpte min 1803 här på forumet för några månader sen. Funkar till allt, på gränsen till för liten för mig, men det har med storleken att göra, inte guldet. Bär min på läder, Guld på guld blir lite för mycket för mig personligen.

Inga konstigheter, bara att investera.
Känns som även det där med storleken sitter i huvudet. Bild?
 

DrDre

Patek
Jag tycker storleken är en vanesak. Efter ett par dagar känns det perfekt med en DJ/DD och något större känns för stort. Vill man tona ned en DD lite så kan man ju köra på rem istället för länk.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jag tycker storleken är en vanesak. Efter ett par dagar känns det perfekt med en DJ/DD och något större känns för stort. Vill man tona ned en DD lite så kan man ju köra på rem istället för länk.


Precis, Tidigare vad GMT-C det minsta uret jag hade med Zenith på 45mm, Panerai, 45mm och nu AP RO, så klart den känns liten efter ett sådant ur på handen,
lagom OT,

Återigen, guldur i samlingen ett "måste", och vad passar då bättre än en DD, alltid säkert kort.
 

16610

Patek
2-Faktor
Fasiken va hårda ni är! DD är en kanon fin klocka. Jag tycker vi ska kramas ist. Jag ska nog starta en tråd
 
D

Deleted member 1265

Guest
Har sagt förut:
Det får inte bli en klassfråga att äga DD. När jag blir toppolitiker blir min DD -reform verklighet!:)
 

Jens

Greedo
Jag är 21 och köpte en DayDate (utan länk) för 3 veckor sedan. Har precis som dig alltid älskat DayDate men aldrig vågat köpa en just för jag har tänkt på vad folk runt om kring ska tycka om en pöjk med en guld Rolex. Tillslut tog jag steget och köpet en och jag har inte ångrat mig en sekund. Var inte rädd för vad andra ska tycka, tycker dom något annat så är det deras problem. Jag/du ska få bära precis vad vi vill, livet är för kort för att inte gå all in!

8M3t49u.jpg

Fast om man är 21 och bor hemma fortfarande så kan man alltid skylla på att det är pappas klocka om det skulle knipa!



J
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hehe! Fast jag hade nog haft mer respekt för en 21 åring som prioriterat och köpt en Day-Date för egna pengar än en som sprang omkring med farsans lånade.


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Tror att fan samtliga kring 20 bast på forumet knegat ihop sina egna dinkor... annars är det ju ingen känsla i det man har på sig... slet 6-dagarsveckor en hel sommar när jag var 19 för att köpa rolle... det... är känsla när man får den....

15002597-origpic-4baf82.jpg
 
Topp