• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passar på

när photobucket är öppet.
0152.jpg

0162.jpg

015.jpg

0063.jpg

0034-1.jpg

0092.jpg

0024.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Härlig mix av mögel :) Berätta gärna något om det vi ser, please! Du får se till att ha bildhinken öppen lite oftare ;)
 
Inte så mycket att berätta, egentligen.
Alla är genomgångna och fungerar. Revue, Tell och Henri Sandoz&Fils är favoriterna just nu.
Jag är på väg in i en djup vintagefas. De nyare klockorna ligger i sina boxar. Väljer långsamt och lite smärtsamt vintageur på mornarna. Kvällarna kan det bli ett vilt provande men jag hinner alltid ångra mig till morgonen.
Jag har just nu ett 40-tal fungerande vintageur att välja bland.
Nästa vecka har, förhoppningsvis, urmakaren ett litet gäng färdigservade.
Är det så tar jag några bilder.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
BluesmanV8 skrev:
Inte så mycket att berätta, egentligen.
Alla är genomgångna och fungerar. Revue, Tell och Henri Sandoz&Fils är favoriterna just nu.
Jag är på väg in i en djup vintagefas. De nyare klockorna ligger i sina boxar. Väljer långsamt och lite smärtsamt vintageur på mornarna. Kvällarna kan det bli ett vilt provande men jag hinner alltid ångra mig till morgonen.
Jag har just nu ett 40-tal fungerande vintageur att välja bland.
Nästa vecka har, förhoppningsvis, urmakaren ett litet gäng färdigservade.
Är det så tar jag några bilder.
Hahaha... Känner igen mig även om jag aldrig haft mer än ca 15 st fungerande hemma samtidig.
Wow, ett 40-tal! En riktig guldgruva med andra ord! Ser fram emot mycket bilder :)
 

jabla

Sarlacc
Gillar nr: 3, vad är det för märke? är det massivt guld?

Har själv en likadan Certina Blue Ribbon som din i guld.
 
C

Crowolf

Guest
Ett 40-tal? Wow! De här ser väldigt trevliga ut. Ska de vara dressigt så ska det vara mögel. Så det så.
 
jabla skrev:
Gillar nr: 3, vad är det för märke? är det massivt guld?

Har själv en likadan Certina Blue Ribbon som din i guld.
#3 är en Falken i gulmetall med stålboettlock. Den är mycket trevlig med sina 33 mm, vackert urverk och går med +2 sek/dygn.
 
Topp