• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PASSAROUND - DRAGNING - GLYCINE 21/2

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu kör vi!

Vi synkar dragningen av vem som vinner Glycinen med dragningen av Keno den 21/2. Dragningen går av stapeln kl 18:55 och sänds i TV3.

Samtliga 70 kenonummer fördelas ut till deltagarna (några nummer är inte utdelade, dessa utgår).

Vid Kenodragningen dras 20 nummer, det första numret som matchar i passaroundlistan vinner klockan, de efterföljande 7 numren vinner tröstpris. Dras ett nummer som inte tilldelats så går priset till nästa möjliga tilldelade nummer.

Prislista:
1:a pris: Glycine Vintage Airman
2:a pris: Pikétröja från Victorinox
3:e pris: Sportbag från Sinn
4:e pris: Sportbag från Sinn
5:e pris: Penna Breitling (blyerts)
6:e pris: Keps Omega
7:e pris: Keps från Doxa
8:e pris: Keps från Doxa

Nedan finns en lista med fördelningen av nummer. Jag vill att ni dubbelkollar att ni finns med på listan, finns ni inte med så skickar ni ett PM till mig ASAP och berättar det.

Om någon deltagare har synpunkter eller frågor rörande själva förfarandet är det läge att ta det med en gång, direkt här i tråden.

Listan:

JoberMan 1 25
Preklin 2 26
Max 3 27
Xanderhook 4 28
AndersW 5 29
Theargonaut 6 30
Rille 7 31
NiklasArvid 8 32
CDRToby 9 33
Aquaracer 10 34
PierreS 11 35
Undersköterskan 12 36
Hugge 13 37
Rock-n-Ron 14 38
jajjemensan 15 39
HeJo 16 40
Olivetti 17 41
Granger 18 42
Wwibd 19 43
JesperO 20 44
Mak 21 45
Denke 22 46
Spencer66 23 47
Davvan 24 48


Alla redo?
 

wwjbd

Omega
Re: Sv: PASSAROUND - DRAGNING - GLYCINE !!!!!!!

Jag förutsätter att det är jag som är Wwibd?


Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

max

Dancing Queen
Re: PASSAROUND - DRAGNING - GLYCINE !!!!!!!

Denke skrev:
Om någon deltagare har synpunkter eller frågor rörande själva förfarandet är det läge att ta det med en gång, direkt här i tråden.
Kan man få byta nummer? (ja det var den dummaste fråga jag kom på) ;) ;)

Fint prisbord!!! Nu blir det att hålla tummarna i 5h mao!

wwjbd skrev:
Jag förutsätter att det är jag som är Wwibd?

Pappa denke har glömt att berätta en sak för dig, du har en bror.... och han tog din plats ;) :lol:
 

wwjbd

Omega
Re: Sv: PASSAROUND - DRAGNING - GLYCINE !!!!!!!

max skrev:
Denke skrev:
Om någon deltagare har synpunkter eller frågor rörande själva förfarandet är det läge att ta det med en gång, direkt här i tråden.
Kan man få byta nummer? (ja det var den dummaste fråga jag kom på) ;) ;)

Fint prisbord!!! Nu blir det att hålla tummarna i 5h mao!

wwjbd skrev:
Jag förutsätter att det är jag som är Wwibd?

Pappa denke har glömt att berätta en sak för dig, du har en bror.... och han tog din plats ;) :lol:
Fan! Inte visste jag att brorsan var klocknörd... ;-)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - GLYCINE !!!!!!!

"Dras ett nummer som inte tilldelats så går priset till nästa möjliga tilldelade nummer."

jag gissar att det är nästa Keno-nummer som dras som gäller då? ....annars vinner ju Jober (no1) på allt från 49-99... inte för att det inte är honom väl unt såklart... men nån kanske kan tycka det är orättvist... :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - GLYCINE !!!!!!!

NiklasArvid skrev:
"Dras ett nummer som inte tilldelats så går priset till nästa möjliga tilldelade nummer."

jag gissar att det är nästa Keno-nummer som dras som gäller då? ....annars vinner ju Jober (no1) på allt från 49-99... inte för att det inte är honom väl unt såklart... men nån kanske kan tycka det är orättvist... :D

Ja, nästa Kenonummer. :cool:
 

PierreS

Cartier
Nu är det bara hålla tummarna och gå på nålar till 21/2 :shock:
Denna skulle jag verkligen vilja ta hand om framöver ;)

Edit: Tillägg! Kanonstyrning på hela utlottningsförfarandet gällande alla 3 passarounderna såklart!
Tumme upp till er som varit delaktiga för att få detta att funka :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
Måste jag använda hjärnan eller basunerar ni ut storslaget vem som vann?
Jag blir tvungen att lägga upp en nyinkommettråd, efter att jag plockat hem både Doxan och Glycinen, så du kan slappna av min vän ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Lysande! Har aldrig sett en Kenodragning, så jag fattar inget, utan väntar bara på att priset landar i min brevlåda... :)

Snyggt jobbat, Denke!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ok boys and girls, det är idag det verkligen gäller, inga plastiga moderna hittepåklockor/homager/budgetwannabes!

Må bäste mögelälskare vinna! Ni behöver inte kolla igenom listan eller ens kolla på dragningen, då jag kommer ta hem rubbet ;)
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Klart man vill vinna Airman ikväll! Men med tanke på att jag innan lunch hunnit få en repa på bilen och tappa bort mitt visa-kort så känns det väl inte direkt som min lyckodag...
Anders W
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Anders W skrev:
Klart man vill vinna Airman ikväll! Men med tanke på att jag innan lunch hunnit få en repa på bilen och tappa bort mitt visa-kort så känns det väl inte direkt som min lyckodag...
Anders W
Jag hoppas du vinner, om inte jag vinner :)
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis Davvan!!!!
Jag fick åtminstone bära klockan några dagar. Å så gjorde jag en svart strap som förhoppningsvis har hängt med klockan.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Resultat:

1:a pris Davvan (nr 24)
2:a pris JesperO (nr 44)
3:e pris Wwidb (nr 19)
4:e pris theargonaut (nr 6, bortskänkes till AndersW)
5.e pris Joberman (nr 1)
6:e pris Preklin (nr 2)
7:e pris Joberman (nr 24)
8:e pris Undersköterskan (nr 36)
 
Topp