• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 22/2 !!!!!

max

Dancing Queen
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Antingen är jag väldigt glad eller extremt arg, bra info här :(
 

PierreS

Cartier
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Gavve skrev:
Jaganata skrev:
max skrev:
Antingen är jag väldigt glad eller extremt arg, bra info här :(

Ta det piano max. Det ska ju till 3 eller 4 gubbar till så se det som att det aldrig var ditt nummer.

hehe jo men de hade väl knappast fått 10 ;)

+1

Eftersom de tydligen låg på sida 2 så hade ingen av dom fått nr 10, rätta mig om jag har fel?
Det lär väl bli vilka som ska ha tröstpriserna det handlar om i slutändan :)

Min högst personliga åsikt är:
Eftersom inga klara besked fanns vid dragningen! Ge Max Longinesen och red ut resten sen.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

PierreS skrev:
Gavve skrev:
Jaganata skrev:
max skrev:
Antingen är jag väldigt glad eller extremt arg, bra info här :(

Ta det piano max. Det ska ju till 3 eller 4 gubbar till så se det som att det aldrig var ditt nummer.

hehe jo men de hade väl knappast fått 10 ;)

+1

Eftersom de tydligen låg på sida 2 så hade ingen av dom fått nr 10, rätta mig om jag har fel?
Det lär väl bli vilka som ska ha tröstpriserna det handlar om i slutändan :)

Min högst personliga åsikt är:
Eftersom inga klara besked fanns vid dragningen! Ge Max Longinesen och red ut resten sen.

Köper helt klart det resonemanget. Visste inte vilket nr som vann. Och de tre som ska in på listan är de tre som ligger sist på passaroundlistan och eftersom lottningslistan har samma ordning så antar jag att de ska in på samma platser, dvs längst ner.
 

max

Dancing Queen
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

PierreS skrev:
+1

Eftersom de tydligen låg på sida 2 så hade ingen av dom fått nr 10, rätta mig om jag har fel?
Det lär väl bli vilka som ska ha tröstpriserna det handlar om i slutändan :)

Min högst personliga åsikt är:
Eftersom inga klara besked fanns vid dragningen! Ge Max Longinesen och red ut resten sen.

Nejdå, jag förespråkar omdragning under bättre förhållanden, dock ger jag denke och jakob en rejäl skäms-känga för denna urusla information!!
Glad att ingen som skrivit upp numret och inte kollat på forumet vann!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

jakob.dala skrev:
OBS!

Jag tycker vi skjuter LLD dragningen till på torsdag då det visade sig finnas olika listor.
Vi reviderar listan och postar en ny snarast.

Jakob gav info två timmar innan dragning om att den skjuts upp. Dragningen sker alltså på torsdag.

Det är det enda rimliga eftersom förvirringen var total gällande deltagare och nummer. Infon från Jakob var dessutom tydlig.

Dragningen sker på torsdag och infon kommer ändras även i huvudpost och rubrik.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

PierreS skrev:
Gavve skrev:
Jaganata skrev:
max skrev:
Antingen är jag väldigt glad eller extremt arg, bra info här :(

Ta det piano max. Det ska ju till 3 eller 4 gubbar till så se det som att det aldrig var ditt nummer.

hehe jo men de hade väl knappast fått 10 ;)

+1

Eftersom de tydligen låg på sida 2 så hade ingen av dom fått nr 10, rätta mig om jag har fel?
Det lär väl bli vilka som ska ha tröstpriserna det handlar om i slutändan :)

Min högst personliga åsikt är:
Eftersom inga klara besked fanns vid dragningen! Ge Max Longinesen och red ut resten sen.

Är benägen att hålla med även om det bär mig emot. Dels vill jag ha Långkinesen själv och sen var Max dum mot mig idag... ;)
Trodde att nuffrorna slumpats fram och då skulle ju några namn till på listan spelat roll men inte med nuvarande fördelning av siffrorna.
LLDn ska till Max..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

max skrev:
PierreS skrev:
+1

Eftersom de tydligen låg på sida 2 så hade ingen av dom fått nr 10, rätta mig om jag har fel?
Det lär väl bli vilka som ska ha tröstpriserna det handlar om i slutändan :)

Min högst personliga åsikt är:
Eftersom inga klara besked fanns vid dragningen! Ge Max Longinesen och red ut resten sen.

Nejdå, jag förespråkar omdragning under bättre förhållanden, dock ger jag denke och jakob en rejäl skäms-känga för denna urusla information!!
Glad att ingen som skrivit upp numret och inte kollat på forumet vann!

@max: du är vuxen och läskunnig. Du förväntas läsa och ta till dig information. Informationen fanns där hela tiden. Att du inte läst den kan du inte skylla på någon annan.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Denke skrev:
jakob.dala skrev:
OBS!

Jag tycker vi skjuter LLD dragningen till på torsdag då det visade sig finnas olika listor.
Vi reviderar listan och postar en ny snarast.

Jakob gav info två timmar innan dragning om att den skjuts upp. Dragningen sker alltså på torsdag.

Det är det enda rimliga eftersom förvirringen var total gällande deltagare och nummer. Infon från Jakob var dessutom tydlig.

Dragningen sker på torsdag och infon kommer ändras även i huvudpost och rubrik.

Jag tackar inte nej till en ny chans men jag tycker synd om Max. Hade inte orden "jag tycker" varit med i Jakobs inlägg så hade allt varit glasklart. Som det var nu så kändes det som en fråga..
Jag har full förståelse att det inte är det lättaste att rådda i detta så ni har min respekt och stående ovationer för att ni orkar dra lasset pojkar. Å se nu för fan till att jag vinner på torsdag... ;)
 

max

Dancing Queen
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Denke skrev:
@max: du är vuxen och läskunnig. Du förväntas läsa och ta till dig information. Informationen fanns där hela tiden. Att du inte läst den kan du inte skylla på någon annan.
Där gick du för långt.
 

PierreS

Cartier
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

max skrev:
PierreS skrev:
+1

Eftersom de tydligen låg på sida 2 så hade ingen av dom fått nr 10, rätta mig om jag har fel?
Det lär väl bli vilka som ska ha tröstpriserna det handlar om i slutändan :)

Min högst personliga åsikt är:
Eftersom inga klara besked fanns vid dragningen! Ge Max Longinesen och red ut resten sen.

Nejdå, jag förespråkar omdragning under bättre förhållanden, dock ger jag denke och jakob en rejäl skäms-känga för denna urusla information!!
Glad att ingen som skrivit upp numret och inte kollat på forumet vann!

Du är en riktig hedersman Max :)
Tumme upp!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

max skrev:
Denke skrev:
@max: du är vuxen och läskunnig. Du förväntas läsa och ta till dig information. Informationen fanns där hela tiden. Att du inte läst den kan du inte skylla på någon annan.
Där gick du för långt.

Det står dig fritt att tycka. Utifrån de förutsättningar som fanns där och då gav vi så bra information vi kunde. Din kommentar om skämskängor var inte snygg eller fair.

Om du vill kan jag komma över med alla priser etc. så kan du få hålla i utlottningen och se till så att allt hamnar rätt?
 

PierreS

Cartier
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

RicVin skrev:
Denke skrev:
jakob.dala skrev:
OBS!

Jag tycker vi skjuter LLD dragningen till på torsdag då det visade sig finnas olika listor.
Vi reviderar listan och postar en ny snarast.

Jakob gav info två timmar innan dragning om att den skjuts upp. Dragningen sker alltså på torsdag.

Det är det enda rimliga eftersom förvirringen var total gällande deltagare och nummer. Infon från Jakob var dessutom tydlig.

Dragningen sker på torsdag och infon kommer ändras även i huvudpost och rubrik.

Jag tackar inte nej till en ny chans men jag tycker synd om Max. Hade inte orden "jag tycker" varit med i Jakobs inlägg så hade allt varit glasklart. Som det var nu så kändes det som en fråga..
Jag har full förståelse att det inte är det lättaste att rådda i detta så ni har min respekt och stående ovationer för att ni orkar dra lasset pojkar. Å se nu för fan till att jag vinner på torsdag... ;)

+ 1 på allt!

Förutom det sista RicVin ;)
 

Ricrob

Patek
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Ojojoj, nu är det cirkus här! Var urkopplad ngn timme pga abonemangbyte och uppdatering och så har jag missat hela grejen.. Jag fattade som JD sköt upp dragningen till torsdag, dvs samma dragning som Glycinen och det är väl det enda rätta om inte alla deltagare och nummer var solklara, eller..?

Samma lista, komplettera de sista som fattas i lugn och ro och sen följer vi dragningen på torsdag helt enkelt.

(Vågar inte ens kolla dagens dragning, förnvann jag morgonrocken så kommer jag och Max tända facklorna och bege oss ut!) ;)

Edit: Vafan snackar jag om, dragningen blir ju på fredag, inte på torsdag och samma som Glycine..
 

TKVF

Panerai
Fördelen med att inte vara med i dragningen är att man inte är partisk :) Man kan se på det från två håll. Ett där man är mer strikt, och säger att dragningen är gjord, de fel som begåtts har inte påverkat utgången stort, och det resultat som finns skall stå fast. Den andra sidan man kan se det från är att det skall vara så rättvist som möjligt, och då är det viktigt att det finns en uppsatt plan hur an skall dra. Dock kan man tycka att alla skall ha en lika stor chans att vinna, det bör väl vara själva upplägget med detta att man har en chans att vinna klockan?
Således tycker jag (som utomstående) att dragningen går om. Har fel begåtts (som är så grova att några namn saknas) så skall det gå om. ÄVEN om det inte påverkat resultatet.
Det viktiga är att man i framtiden vid liknande tillfällen lär sig och försöker förbättra sig till nästa gång! Det hade kanske varit bra med en tävlingsledning som inte är med om utlottningen, alltid.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltså: dragningen sker den 22/2. Den kan inte gå om eftersom den blev framflyttad och aldrig genomfördes. Vilket utannonserades två timmar innan.

Vill också tillägga att jag inte deltar i utlottningen av LLD-klockan.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Vet inte om det gått ut pm eller om jag druckit för många öl, men spontant känns det som att max är segraren och att resten för nöja sig med tröstpriser.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Vet inte om det gått ut pm eller om jag druckit för många öl, men spontant känns det som att max är segraren och att resten för nöja sig med tröstpriser.

Inget PM men för många öl blev det kanske för dig.. ;) Ingen vinnare än då det ska till flera namn på dragningslistan. Ny lista kommer antagligen under dagen. Den som ligger där nu verkar vara den gamla där det saknas ett gäng namn.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
RicVin skrev:
Fryken skrev:
Vet inte om det gått ut pm eller om jag druckit för många öl, men spontant känns det som att max är segraren och att resten för nöja sig med tröstpriser.

Inget PM men för många öl blev det kanske för dig.. ;) Ingen vinnare än då det ska till flera namn på dragningslistan. Ny lista kommer antagligen under dagen. Den som ligger där nu verkar vara den gamla där det saknas ett gäng namn.

Då vill jag för tydlighetens skull ytterligare en gång förtydliga att det inte funnits någon vinnare eftersom dragningen ännu inte genomförts. Flera namn saknades på listan och nummerfördelningen kommer se annorlunda ut på den nya listan. Därför gick info ut i tråden om att dragningen flyttats fram.

Kan vi släppa gårdagens ickedragning nu och se fram mot dragningen den 22/2? ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

jakob.dala skrev:
OBS!

Jag tycker vi skjuter LLD dragningen till på torsdag då det visade sig finnas olika listor.
Vi reviderar listan och postar en ny snarast.
Man kan ha synpunkter på "Jag tycker", men mening nummer två kan inte skrivas mer klart. Listan revideras, och en ny kommer.

Mer rättvist kan det inte vara? Värre vore om dragningen genomfördes med oklarheter kring listan.
 

PierreS

Cartier
Denke skrev:
RicVin skrev:
Fryken skrev:
Vet inte om det gått ut pm eller om jag druckit för många öl, men spontant känns det som att max är segraren och att resten för nöja sig med tröstpriser.

Inget PM men för många öl blev det kanske för dig.. ;) Ingen vinnare än då det ska till flera namn på dragningslistan. Ny lista kommer antagligen under dagen. Den som ligger där nu verkar vara den gamla där det saknas ett gäng namn.

Då vill jag för tydlighetens skull ytterligare en gång förtydliga att det inte funnits någon vinnare eftersom dragningen ännu inte genomförts. Flera namn saknades på listan och nummerfördelningen kommer se annorlunda ut på den nya listan. Därför gick info ut i tråden om att dragningen flyttats fram.

Kan vi släppa gårdagens ickedragning nu och se fram mot dragningen den 22/2? ;)

+1

....nu släpper vi gårdagen och kör 22/2 istället :D
Ytterligare några dagar att sitta på nålar :eek:
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
OK.
Nya tag. Ny lista finns nu publicerad. Titta igenom den noga då just Longines passarounden har varit lite småstrulig.
Jag saknade tydligen sida två och dessutom fanns jag själv inte med på listan.
Jag borde kanske ha uttryckt mig tydligare men så är det nu.
Hoppas vi får en värdig vinnare ; )
Dubbelkolla listan är nu snälla.
Kör
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Nu ser listan bättre ut. Ni frågade om oklarheter så jag undrar bara vem som vinner Longinesen om nummerföljden är:

64, 65, 66, 67, 11, 13, 35, 74, 86, 74

Barda?
 
Topp