• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PASSAROUND - DRAGNING - VIKTIG INFO #UPPDATERAD#

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det drar ihop sig till dragning av passaroundklockorna med tillhörande tröstpriser.

Detta är planen:

Vi synkar dragningen med dragningen av Keno. Då vissa är med i flera passarounds kommer vi köra utlottning tre dagar i rad enligt schemat nedan. Första utlottningen ikväll!

Samtliga 70 kenonummer fördelas ut till deltagarna i respektive passaround (några nummer är inte utdelade, dessa utgår).

Vid Kenodragningen dras 20 nummer, det första numret som matchar i passaroundlistan vinner klockan, de efterföljande 7 numren i varje passaround vinner tröstpris. Dras ett nummer som inte tilldelats så går priset till nästa möjliga tilldelade nummer.

Dragningen går av stapeln respektive kväll kl 18:55 och sänds i TV3.

Jag kommer inom en halvtimme starta tre st trådar, en för respektive passaround. I varje tråd kommer det finnas en lista med samtliga deltagares nick och vilka nummer de fått. I respektive tråd finns också ytterligare info om priser etc. Trådarna kommer att administreras av följande personer och genomföras följande datum:

22/2 Longines - Jakob.dala

20/2 Doxa - jnordb

21/2 Glycine - Argonaut

Jag vill att ni dubbelkollar att ni finns med på listan i de passarounds där ni deltagit, finns ni inte med så skickar ni ett PM till mig ASAP och berättar det.

Om någon deltagare har synpunkter eller frågor rörande själva förfarandet är det läge att ta det med en gång, direkt här i tråden.

Kan vi köra på dessa premisser? :?:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - VIKTIG INFO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kör för faan! Jag hämtar Doxan och LLDn imorrn :D
 

Ricrob

Patek
Re: PASSAROUND - DRAGNING - VIKTIG INFO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanonupplägg, köööööör!

faen va kul, inte tänkte jag på att jag skulle få en ny klocka till kvällen när jag gick upp i morse!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - VIKTIG INFO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ricrob skrev:
Kanonupplägg, köööööör!

faen va kul, inte tänkte jag på att jag skulle få en ny klocka till kvällen när jag gick upp i morse!

Det får du inte heller! Du är ju inte med på Glycinen och det är den enda som jag inte tänker vinna..
 

Rille

Rolex
Re: PASSAROUND - DRAGNING - VIKTIG INFO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TKVF skrev:
Hur fungerar en passaround???

Vi Betalade en slant var sedan fick alla hålla klockan någon dag var och våldgästa sig på den.
Nu lottas den ut till de som var inblandade:)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - VIKTIG INFO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Faaaaaaan va kul!!! Är lätt med på nästa passaround!! Riktigt kul idè!
 

PierreS

Cartier
Fy f-n vad bra uppstyrt! :D
Aldrig har Keno lockat så mycket som nu :lol:

Stort + till er som varit inblandade i passarounderna på ett eller annat sätt och gjort detta möjligt!
Ja och såklart till KS och dess grundare och "generaler" som gör att den fenomenala platsen finns!
 

TKVF

Panerai
Ja. Fler sådana här saker! Jag kan tänka mig att hjälpa till att vinna den :) Hur många brukar vara med i varje omgång cirka? Man kan ju ha det med lite "billigare" klockor också, så blir det inte så dyrt, kanske kan då fler vara med?
 

Mykeys

Cartier
Jag vill oxå bara passa på att tacka Denke och de andra frivilliga som ställde upp för att dra det hela i land! Synd som fasen att det blev lite grus i maskineriet med första utlottningen. För övrigt tycker jag ni har hittat ett enkelt, smidigt och rättvist upplägg på hela utlottningen. Bra jobbat!
 
Topp