• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround G-Steel GSTS110D-1A

JaTack

Rolex
2-Faktor
Paketet hämtat och denna passaround är officiellt öppnad! :)

Har @seikoswede packat nere en tegelsten eller en klocka?
DSC_2308.JPG
DSC_2309.JPG

Ser lovande ut!
DSC_2311.JPG
DSC_2312.JPG

Jajamensan, där ligger besten!
DSC_2317.JPG
DSC_2318.JPG
DSC_2319.JPG

Visst är den riktigt jäkla fet, men på bilden nedan ser det ändå bra ut. (Ursäkta mina kläder, är en sjukling idag)
DSC_2320.JPG


Tankar såhär en timme efter den anlände:
Stor och svår att bära upp.
Riktigt bastant och snyggt byggd.
Tavlans detaljer lyfter hela klockan, med tanke på plasten på baksidan känns det lite som man bär en snygg Hublot ;)
Lyset är bra och göra hela tavlan synlig

Har fått plocka bort två länkbitar, kaxigt att använda sig av sprintar. Men väldigt smart och smidigt när man fick in tekniken.
Nu återstår bara att ändra tiden och köra!

P.S. Min hund drog precis klorna riktigt ordentligt över den och den är även indreglad av tre hundar. Låt oss se vad 10 veckor av passaround kan göra med den! :D
 

kbw

Omega
2-Faktor
Ser ut att vara en riktigt trevlig klocka! Kanske borde överväga en sådan som semesterklocka.

Vad går en sådan loss på?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ser ut att vara en riktigt trevlig klocka! Kanske borde överväga en sådan som semesterklocka.

Vad går en sådan loss på?
350 dollar enligt Casios hemsida, lägsta pris är vad jag sett 250 USD, men då får man nog lägga på moms med.

Kommer bli kul att testa den. När skickas den till förste provare?
På måndag går den vidare :)

Vill gärna se de där sprintarna.
Fler bilder kommer under dagen, så jäkla svårt att få en bra bild nu.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Nu har den gått vidare i passarounden, fortsätter på den linje jag skrivit innan. Riktigt jäkla grym klocka, den har så mycket, smart länkförkortning, cool tavla, tålighet och en jäkla massa attityd! Jag är riktigt förtjust i den men har tyvärr lite väl pojkiga handleder..

Har inte hårdtestat den utan överlåter det till resten av gänget, men lite har den fått vara med om.

Åkt och kollat på Elitseriehandboll
DSC_2365.JPG


Torkat upp ägg
DSC_2351.JPG


Bytt backspegel och däck
DSC_2342.JPG


Väldigt mycket klocka för pengarna, om ni är sugna så rekommenderar jag att slå till. Så mycket bättre än min vanliga G-shock vilken är grym!
 

Freddie L

Panerai
Fast lite orättvis jämförelse med en vanlig "plast"-Shock, va? ;) Eller menar du att de faktiskt känns som om de har ett släktskap. Utöver funktionerna då?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Fast lite orättvis jämförelse med en vanlig "plast"-Shock, va? ;) Eller menar du att de faktiskt känns som om de har ett släktskap. Utöver funktionerna då?
Klart att man känner av släktskapet, i alla fall om man jämför med min tidigare ana-digi. Dock är det ju en helt annan klocka i stål, men det finns ett släktskap och någonting att leva upp till när det står G-shock på den vilket jag tycker att den klarar av väldigt bra :)
 

karloscar

Cartier
2-Faktor
Precis hämtat ut G-Stålisen!
Har inte hunnit bekanta mig med den än, men några snabba intryck:
-Bra storlek. En klocka som ska tåla en del får gärna vara lite större enligt mig.
-Otroligt smidigt att korta länken, även om man som mig har tummen mitt i handen. :)

I helgen kommer den testas! Blir besök på badhus, jakt i skogen, och inte minst Black Friday. ..:pirate:
Återkommer.
image.jpeg

Nya kompisarna.
image.jpeg

Stålis taggar inför helgen.
image.jpeg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Precis hämtat ut G-Stålisen!
Har inte hunnit bekanta mig med den än, men några snabba intryck:
-Bra storlek. En klocka som ska tåla en del får gärna vara lite större enligt mig.
-Otroligt smidigt att korta länken, även om man som mig har tummen mitt i handen. :)

I helgen kommer den testas! Blir besök på badhus, jakt i skogen, och inte minst Black Friday. ..:pirate:
Återkommer.
image.jpeg

Nya kompisarna.
image.jpeg

Stålis taggar inför helgen.
image.jpeg
Tycker nästan att den ser lite liten ut bredvid din PO, kul jämförelsebild :)
 
Topp