• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Kronaby

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Den är här! :) Några bilder från igår när jag hämtade den.

Äh, ivrig som en är blev den en paketöppning i bilen.
IMG_2266.JPG


Välpackat av en småbarnsförälder gissningsvis.
IMG_2267.JPG

IMG_2270.JPG


Dags för synkning.

Och ett WS.
IMG_2272.JPG


Spontanintrycket är som många andras verkar det som, helt ok klocka med ganska stabil länk vilket är trevlig. Var lite orolig för den billiga glasringen i förhållandet till den tunna boetten men inget som märks nämnvärt på armen.

På återseende!
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Det är några som undrat lite kring storleken på klockan, lägger upp lite jämförelsebilder här tänkte jag.
Brevid en Aerospace avantage som möter 42mm
IMG_4421.JPG


Höjdskillnad
IMG_4422.JPG


Brevid en Sjöö Sandström Skydiver som mäter 44,2mm
IMG_4423.JPG

Höjdskillnad
IMG_4425.JPG

Alla tre
IMG_4426.JPG


Kronaby är en ganska stor klocka, framför allt är den väldigt lång lug till lug. Höjden har jag inte alls stört mig på.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Då var det dags att skicka klockan vidare!

Jag är nöjd med klockan, framförallt så tycker jag att den ser bra ut och den är bekväm på armen. Detta trots dess storlek, det hade inte gjort något om den var några millimeter mindre, både på höjden och på diametern.
Läderbandet med spänne har jag inget negativt att säga till om.
Tavlan gillar jag riktigt mycket! Ser riktigt snyggt ut när solen faller på.

Gällande de digitala funktionerna så tycker jag att de funkar bra, jag ser dock inget direkt användningsområde för dem, visst, att den vibrerar vid inkommande samtal är säkert användbart, men då jag har ett jobb där jag varken kan använda klocka eller mobiltelefon gör det ingen skillnad för mig.
Funktionen "follow me home" verkar riktigt bra! Tyvärr har jag inte prövat den närmre, men idén är grym.
Synket med mobilens blåtand funkar bra och appen är lätt att förstå.

Jag upplever att den ligger i rätt prisklass, ca 4K om jag inte minns fel? Den är gediget byggd och jag upplever att det ok kvalité på den.

Tack för möjligheten att få pröva!
IMG_4450.JPG
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Paket från @Dalomo
IMG_2518.JPG



En SMP, Batman och DJ som väntar att stifta bekantskap.
IMG_2521.JPG


Dalomo var schyst att slänga med ett canvas :cool:
IMG_2524.JPG


Efter lite justering gick den på mina tandpetare till handleder.
IMG_2525.JPG



IMG_2526.JPG


Nu får vi se vad veckan har att bjuda på! Synkad och redo för lite påsk! Tack för möjligheten att testa @yonsson
 

Bilagor

  • IMG_2529.JPG
    IMG_2529.JPG
    117.9 KB · Visningar: 47

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då var det min tur att få bära denna passaround av Kronaby Sekel, mitt första intryck är inte positivt iaf, tog mig tre timmar att ställa tiden, då appen vs klocka strulade. Tycker att man naturligtvis skulle ha kunnat ställa tiden manuellt också, ifall sådana här problem uppstår. Själva klockan är stor för oss med taniga handleder, dock blev jag förvånad då klockan vägde nada om man tänker sig hur stor den är! Sitter dock mycket bra runt handleden trots allt...

Det var en liten låda/box.
DSC_2130.JPG

Gillar dock färgen på lådan, men det känns lite snålt, men vad kan man begära när klockan bara kostar 4 papp.
DSC_2131.JPG

Ser väl OK ut!
DSC_2134.JPG

Vad säger ni andra, är den nice?!
DSC_2135.JPG

King Midas tittar avundsjukt och undrar nog vad fan som är på gång :p.
DSC_2136.JPG

Nä...du Musse, det finns inget mer i kartongen.
DSC_2147.JPG

Sekel är ett as i jämförelse mot Rollen.
DSC_2159.JPG

Dags för att synka klockan.
DSC_2170.JPG

Det gick så där skall sägas. Hade som sagt velat haft möjligheten att ställa tiden manueltt.
DSC_2173.JPG
DSC_2176.JPG

Helt OK tavla.
dsc_2190-jpg.515436


Mer kommer att skrivas, skall inte nedslås av denna lilla motgång med att ställa tiden!
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Skärtorsdag och lite SQ7 för Kronaby

Kronaby1.jpg

Subdialen inställd att räkna mitt stegmål under dagen, innovativ funktion som får en upp ur stolen mer än vanligt. Men ingen promenad till jobbet orkar vi med :p
kronaby2.jpg

Idag åker canvasbandet på, gillar tyngden på klockan så blir spännande att känna skillnaden. Jag är egentligen en länk-kille men svarta klockor blir lite militärkänsla för mig och då ser jag gärna ett band på den. Helst camo-nato :cool:
kronaby3.jpg


Glad påsk!
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Dags att testa nått annat än länk (här har jag höga förhoppningar att det ska bli grymt)

k3.jpg

Hittade ett gammalt men för smalt camonato, skit samma; jag smäller på det ändå.
k2.jpg

Camo och svart, tänkte att det skulle bli bra men så fel jag hade. BORT
K1.jpg

På med ett canvas som @Dalomo var snäll att skicka med. Ser snyggt ut men satt sådär på mina späda handleder. Så det fick vara på under eftermiddagen sen åkte det av.
k4.jpg


Återstår att se vilken som får bli afterski-klockan i påsk. Hittar jag ett schyst och färgglatt Nato så ligger den bra till. Jag gillar konceptet med halv-smartwatch och kommer med spänning att följa utvecklingen med alla komplikationer. Sen är jag väldigt nyfiken på hur mycket stryk klockan faktiskt tål, det tänker jag inte testa nu men om någon från Kronaby läser detta: Hör av er!

Skulle absolut kunna funka som ett bra komplement till övriga klockor, förhoppningsvis kommer det någon mörk tavla till denna där det händer lite mer än en slät svart. Typ som den mörka på Sekel och då blir det väldigt intressant.

k5.jpg

Glad påsk!
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Avslutar testveckan med att dra en liten grillning. Kom att tänka på en kul men lite onödig funktion att kanske ställa subben som en termometer, tillsammans med Webers iGrill som också går på blåtand. Det skulle säkert vara möjligt.

IMG_2617.JPG



Var lite osäker på om Batman eller Kronabyn skulle få vara afterski/nattklubbsklocka men tillslut föll valet på Kronabyn eftersom jag har den ju ändå för att testa :cigar:
Den fick svalka sig lite mellan allt rave ( inge rave bara krök;) )
Just det, diggade verkligen vibrationerna när man var ute och söp, så kände man lätt när det ringde, fick snap eller någon som drog ett mess. Bra funktion!
IMG_2618.JPG


Nattskott på lumen som enligt mig är alldeles för klen och lyser bara i någon minut. Tråkigt!
IMG_2530.JPG



Avslutar med att tacka @yonsson & Kronaby för möjligheten att testa. Paketet ligger för upphämtning så @Strindberg kan fortsätta testandet.

+ Cool och lite nytänkande, smarta funktioner på en smartklocka som ser ut som en klocka och ingen liten display
+ Svart, jag gillar svart
+ Appen är väldigt enkel och lättsam. Ser massvis med möjligheter att utveckla funktionerna i all oändlighet

- Många vinklar ser klockan inte så snygg ut, ser påbyggd ut och jag gillar inte att den är så rund. Lite vassare kanter tillsammans med hälften så hög hade den varit hårdrock.
- För få funktioner samt att appen måste vara igång för att vissa funktioner ska funka.
- Länken känns lite väl rasslig

=
Kul klocka, något jag absolut kan tänka mig. Hur mycket stryk den tål är jag dock nyfiken att veta då den gör sig bra på fest och andra äventyr.
Smarta funktioner som kan bli 100gånger smartare med någon duktig programmerare. Kul tillskott i klocksfären.

IMG_2615.JPG
 

MrJon

Cartier
En snabb fråga här. Som jag förstått det så kan man få klockan att vibrera vid inkommande samtal på telefonen? Stämmer detta?
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
En snabb fråga här. Som jag förstått det så kan man få klockan att vibrera vid inkommande samtal på telefonen? Stämmer detta?
Japp, det stämmer. Du kan koppla upp till tre olika nummer till klockan, så vibrerar den på olika sätt beroende på vem som ringer. Om jag minns rätt.
 

MrJon

Cartier
Japp, det stämmer. Du kan koppla upp till tre olika nummer till klockan, så vibrerar den på olika sätt beroende på vem som ringer. Om jag minns rätt.
Tackar. Va som sagt ganska säker på detta. Men det var något av en deal breaker ifall jag skulle köpa en till tjejen. Hon vet ALDRIG var hon har sin telefon och är helt hopplös att ringa till. Verkar som att det finns en lösning nu :)
 

engst

Cartier
Kul att flera av trådens användare verkar positiva till klockan!

Men ni som _inte_ tagit så många foton eller skrivit något om klockans funktioner, beror det på klockan, eller att det råkat vara köriga veckor?

Så här uppe på läktaren skulle jag vilja efterlysa fler exempel på hur (om!?) de fiffiga funktionerna faktiskt kommit att användas i vardagen.

IMG_9237.JPG

Såg idag att min lokala Klockmaster ger Kronaby generös exponering, och jag tänkte gå in där i veckan när jag hinner klämma litet.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tackar. Va som sagt ganska säker på detta. Men det var något av en deal breaker ifall jag skulle köpa en till tjejen. Hon vet ALDRIG var hon har sin telefon och är helt hopplös att ringa till. Verkar som att det finns en lösning nu :)
Förutom att hon då skulle veta om du ringer henne så löser det inte problemet med att mobilen är borttappad. Hon behöver en Dick Tracy-klocka med inbyggd telefon :)

dick-tracy-watch-3.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hej folket!
Nu har jag "Den svarte".
Jag känner att mycket har redan sagts om klockan, så jag öser på med lite "ny" input, allt eftersom, och lite wristshots så tråden inte halkar för långt ned.
Vill börja med att tacka @Raste för en överjävligt fet goodiebag!
IMG_6556.JPG

Han har stalkat mig ;) och vet vad jag har för bil.
KS-andan!

Sedan kommer ett wristshot där jag velar vilken bil jag skulle ta i morse, klass 2-varning och snöfall på schemat. Audi med sommardäck eller Cheva med vinterdäck (dock parkerings-omöjlig).
Det blev Audi, och det gick bra.
IMG_6564.JPG
 
Topp