• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround och Paketöppning: Longines Legend Diver.

M.U

Rolex
Har varit med på lite många passarounder sista tiden så det är svårt o hålla reda på vilka tester man gjort. Den här gjorde jag på INOX:en så för att variera lite fick det bli en Toyota den här gången. :)



WP_20160602_005.jpg
Vafan... kör med en hummer!
 

jabla

Sarlacc
Eftersom klockan skall få känna av strandlivet vid Öresund i helgen och originalbandet är nytvättat tänkte jag förbereda lite innan läggdags. Bandbyte o öl är kanske inte alltid kompatibelt.

WP_20160605_001.jpg


Men vad gör man då bandet monterats med baksidan upp???


WP_20160605_002.jpg


Jo man vänder på spännet och kör inside out. :)
 

Ale

Cartier
Har varit med på lite många passarounder sista tiden så det är svårt o hålla reda på vilka tester man gjort. Den här gjorde jag på INOX:en så för att variera lite fick det bli en Toyota den här gången. :)



WP_20160602_005.jpg
"Prima skick, sedvanliga hairlines och dubbmärken som det alltid blir på en polerad boett är allt... ":Do_O
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Kidnappar tråden lite då jag nyligen gått och blivit med LLD! Ni är ju duktiga på att prova olika straps här så tänkte be om smakråd. Köpte ett svart Hirsch-gummi som jag kör nu och det är skönt men är sugen på något ljusare, har fastnat för ett annat från Hirsch som heter mariner.
NW-MarinerGoldBrown03-900_grande.jpeg

Vad tror ni om det?
IMG_20160606_124427.jpg

Eller fortsätta med gummit? Dagsfärsk nationaldagsbild.
 

jabla

Sarlacc
Körde den i timegraphern men resultatet kändes inte helt rätt jämfört med min användning under veckan.

WP_20160606_026.jpg


WP_20160606_029.jpg


Ställde den efter radioväggklockan i måndags och efter en vecka på armen har den fortat sig sex sekunder vid normalt bruk.
 

jabla

Sarlacc
Kidnappar tråden lite då jag nyligen gått och blivit med LLD! Ni är ju duktiga på att prova olika straps här så tänkte be om smakråd. Köpte ett svart Hirsch-gummi som jag kör nu och det är skönt men är sugen på något ljusare, har fastnat för ett annat från Hirsch som heter mariner.
NW-MarinerGoldBrown03-900_grande.jpeg

Vad tror ni om det?
IMG_20160606_124427.jpg

Eller fortsätta med gummit? Dagsfärsk nationaldagsbild.
Fortsätt med gummi i glada färger eller köp ett canvasband.
 
Topp