• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Seiko Padi.

meo_swe

Audemars
Kom och smaka på farbrors jättekorv....
20170308_180245.jpg
 

meo_swe

Audemars
Okej. Några första intryck. Den känns stabilare än min turtle. Voteringen klickar "skönare" och kronan snurrar tystare. Tävlande blåa färg är också snyggare än turtlens.

Med det sagt så tycker jag spontant att Padi är en solklar sommarklocka, medans min tyckte fungerar lite mer allround.
Men nu. Bilder!

@jabla haft den på sig så är det bäst att skölja av den... ;)
20170308_180741.jpg


Jämförelse med turtle
20170308_194010.jpg


20170308_193958.jpg
 

meo_swe

Audemars
Okej. Idag har jag och paddan lekt på jobbet. Bilning fick den dock ej vara med på. Det är bara för vuxna;)
20170309_084321.jpg
20170309_134802.jpg



Så.. Gillar jag klockan? Ja.
Kan jag tänka mig att köpa en om jag inte vinner?
nä..
Paddan är en klocka som växt på mig. På bild ser den underbar ut, men på handleden så var känslan "sådär". Den är Snygg, och allt känns rätt på den, men helheten känns off. Sunbursten på tavlan är fantastisk, men den känns inte rätt med övriga färgsättningen. De röda markeringarna ser asfräna ut på bild, men känns tråkiga och "fel" IRL. Denna Passaround var perfekt för mig att få testa klockan utan att köpa den.
Vinner jag kommer klockan antalgigen vara en Perfekt sommarbeater, eller en klocka att ha när jag faktiskt dyker, men ingen klocka jag kan se mig bära normalt.
Men jag skall inte ge upp än. Vi får se hur morgondagen går!!

//Den korpulenta Korpralen i det civila livet
 

meo_swe

Audemars
Nu vill vi se lördagsfylla och Padi! :D
Ingen lördagsfylla tyvärr. Det lagades vegetarisk Tikka Masala och kollades på Fantastic bästa and Where to find them.
Men innan det körde vi lite höghöjdsträning;)
20170310_121231.jpg


Vi tog oss också en fettrunda, Men då var paddan under skydd.
20170310_105800.jpg


Snart åker klockan vidare, men idag kommer det bli fylla!!! Står tuned.

Jag kommer även skicka med ett äkta regimental strap. Från gardet.
 

meo_swe

Audemars
Och med ett försök att göra sushi så lämnar paddan mig. Det har vart en trevlig veckan men mina tankar består. Vinner jag kommer klockan komma till sin rätt i plurret eller sommarschteket. Men det är ingen klocka jag planerar att köpa.
20170312_175531.jpg
 

M.U

Rolex
Kan även passa på att meddela att klockan kommer att åka utomlands över några dagar till helgen, men kommer få stanna på rummet över nätternas bravader då man inte riktigt vet vad som kan hända ;)
 

M.U

Rolex
Första intrycket då:
positivt: tavla, asymmetrisk och storlek på klockan! Vridning och krona känns ok för prisklassen (framförallt vridning)
Negativt: finishen känns sådär, som kändes ovan så färgen på besel känns inte 100 och tyngden på klockan.
 

jabla

Sarlacc
Topp