• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Seiko Padi.

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Nää. Skojade bara. Men jag diskade den grundligt och spritade den ordentligt och lät den koka i tjugo minuter som jag gjorde med inoxen. Sen lät jag den träffa husets andra dykare. Eller mina i alla fall.
Den känns smidig och lätt. Vägde den såklart. 121g med gummi, att jämföra med HCn, 141g med länk, Inox, 143 med gummi och doxan, 169g med länk.
IMG_0648.JPG

Blå tavlan är verkligen fantastisk.
IMG_0650.JPG

IMG_0654.JPG
 

jabla

Sarlacc
Nää. Skojade bara. Men jag diskade den grundligt och spritade den ordentligt och lät den koka i tjugo minuter som jag gjorde med inoxen. Sen lät jag den träffa husets andra dykare. Eller mina i alla fall.
Den känns smidig och lätt. Vägde den såklart. 121g med gummi, att jämföra med HCn, 141g med länk, Inox, 143 med gummi och doxan, 169g med länk.
IMG_0648.JPG

Blå tavlan är verkligen fantastisk.
IMG_0650.JPG

IMG_0654.JPG
Ser lite mesig ut! bra sorterat från vänster till höger. :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
IMG_0658.JPG

Den funkar bra att både pendelcykla och pendeljogga med. Igår sprang jag med den och även om det inte var alltför lättviktigt fick jag inte samma slagsida som jag fick av Inox. Gummibandet är mjukt och komfortabelt men himla långt. Då jag oftast inte bär dykardräkt till vardags känner jag att bandet är snudd på ohanterligt långt trots mina 16,5 cm handleder.
Jag upplever att den är lite svårmatchad. För en gråsvart färglös människa som jag blir det lite besvärande när jag som igår behövde ta på mig något julrött för att matcha klockan.
Vidare känner jag inte att den utmanar mig på samma sätt som inoxen eller inspirerar till hyss och stordåd som terroristklockan eller får mig att känna mig kraftfull och tuff som (den färgglada) doxan.
Trots sin kulör känns den ganska anonym. Fortsättning och slutord kommer senare.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Här har man gått runt och varit försiktig med padin och jag undrade till och med om den skulle rekondas nu innan den skulle lottas ut till vinnaren.
"Det hör väl till en passaround att klockan ser lite härjad ut" säger arrangören så då är det väl bara att sätta igång. Jag har väl några dagar på mig tills den ska skickas vidare till vinnaren.
Den får vila lite i kaffesumpen som är ämnad åt trädgårdsväxterna.
IMG_5179.JPG
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Här har man gått runt och varit försiktig med padin och jag undrade till och med om den skulle rekondas nu innan den skulle lottas ut till vinnaren.
"Det hör väl till en passaround att klockan ser lite härjad ut" säger arrangören så då är det väl bara att sätta igång. Jag har väl några dagar på mig tills den ska skickas vidare till vinnaren.
Den får vila lite i kaffesumpen som är ämnad åt trädgårdsväxterna.
IMG_5179.JPG

Ser ut som något helt annat. :wtf:
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Japp!
Missa bara inte vilket nummer som dras först, så man inte rättar sig efter nummerföljden sen.
Hur många är Vi? Tänkte om man skulle få dubbla nummer?
 
Topp