• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Sinn 556i

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
mude5uva.jpg

Nu är den hos mig :)
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Klockan överlämnades sent i natt i ett mörkt sunkigt garage i stadens utkanter.
Regnet öste ner och det var svårt att hitta till mötesplatsen...

Nä, så gick det inte riktigt till. Men sant är att vi träffades i mitt garage för
att Jacob skulle kunna ta en titt på min Alfa Romeo spider från 71. På något
sätt kommer den nog vandra vidare till en ny ägare.

Slutsummeringen av Sinn var att det var en ganska trevlig klocka.
Tavla och visare var helt i min smak men kan tycka att kronan kunde
varit något mindre.

sinn.jpg


Det är kanske bra att det inte är så många band som följer med klockan.
Vore kul om den snygga borstade ytan kunde behållas utan repor.
Jag gillade färgen på easy rider-strapen men tyckte det var lite för tunt.
Provade aldrig originalbandet, tyckte det såg lite för plastigt ut. Jag vill att
det ska kännas läder...

Till två tidigare passaround-klockor har jag specialgjort straps som har följt
med klockan. Prövar nu en ny variant istället om det kan vara intressant.

Jag tillverkar en valfri awstrap som ett andrapris. Kan ju vara kul att det finns fler priser...

Idag blir det Seiko 6105 på armen.
Anders W

seiko_6105.jpg
 

barnefko

Omega
ui vad man kan dregla över bilderna här. Vad som dock är litet synd att den inte sitter på original silikon strap med liten viklås. Jag själv tycker att detta är den ultimata kombinationen.
Eftersom denna är min drömklocka och att jag föhoppningsvis under 2014 kan skaffa en sådan ska jag nog beställa hem en länk med viklås. Får se vad det kostar....

kan inte länka men fina bilder ändå: klick
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Lite intryck av denna bekantskap.
Stilren, tysk, solid och enligt mig prisvärd.
Mycket bra vardagsbeater.
Less is more i detta fall.
Jag gillar även stålfinishen till skillnad mot en del Sinn som har en borstad fejktitanfinish.
Bandet som sitter på är precis av den typ som jag själv gärna bär.
En trevlig bekantskap helt enkelt.

a9ugehej.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Igår tog jag över klockan efter en mycket trevlig lunch hos jakob.dala. En mini-gtg som hade förtjänat lite bilder inser jag nu, men det finns det inga. Ni får hålla till godo med bilder på trådens huvudperson - Sinn 556i.

Spontant gillade jag den när jag först såg den. Nu har jag lite betänkligheter som jag får jobba med under vår vecka tillsammans.
Easys skinn gillas verkligen. Det har en vaxig kvalitet som känns fin. Lite osäker på vad man egentligen ska ha till en så stylish toolklocka men ett nato måste provas. Känns nja.
Återkommer snart med mer. :)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

demondave

Rolex
Spontant gillade jag den när jag först såg den. Nu har jag lite betänkligheter som jag får jobba med under vår vecka tillsammans.
Easys skinn gillas verkligen. Det har en vaxig kvalitet som känns fin. Lite osäker på vad man egentligen ska ha till en så stylish toolklocka men ett nato måste provas. Känns nja.
Återkommer snart med mer. :)

image.jpg


Tycker den gjorde sig riktigt bra på natot också!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Ser ut att funka bra på nato, men den ser ut att bli rätt hög? Fan det är lång tid tills den landar i Uppsala :(
 
Topp