• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sjöö Sandström Royal Steel Classic

agraw

Cartier
2-Faktor
Bumpar denna och hoppas vi kan få regelbundna bilder och intressanta tankar om klockan!

Kan säga att jag blir bar mer och mer sugen på att vinna denna klocka! Det råder fortfarande produktionsstopp så inte alldeles enkelt
att köpa en heller om inte AD har en på lager! WuGo har t.ex. helt slut. Även 41mm modellen har varit slut under hösten, men nu kommit in! Tycker det är riktigt kul att Sjöö Sandström får jobba på rejält för att hålla upp mot efterfrågan! :)
Om mina uppgifter är korrekta ska @SimonML snart få ta hand om klockan! Vi har höga förväntningar på dig att lyfta tråden från graven med många bilder och tankar!
Jag bjuder på en rejäl close up under tiden :)

DSC_0152.jpg
 

zeke_varg

Omega
...och den faktiska möjligheten att få ha en grym klocka i sin ägo för en spottstyver under en vecka. En omöjlighet om man inte har en snäll kompis.

Nu kan det väl iof bara något som gör att inte bilder är möjligt men då är det vettigt att klämma ur sig det. Det sitter fler än 10 förväntansfulla och suktar efter bilder. Till och med jag som redan haft den :)

Upp med bilder el iaf en kommentar om den. Oavsett om det är positiv el negativ kritik. Diskussioner är alltid efterfrågat på ett forum.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jäklar vad fin klockan är. Tycker att bandet ser helt magiskt skönt ut och färgen har en grymt härlig nyans. Tavlan ska vi inte ens snacka om:D Längtar till det är min tur. Den kommer passa perfekt att ha som en chef klocka nu när man tillträder nya tjänsten 1 Dec. :D
 

SimonML

Omega
UPDATE: Har en klocka på ingång ;) Blir grymt att klämma på lite klassiskt kungligt stål!
Mer kommer när postverket gjort sitt jobb, hoppas bara de hittar hit upp till norrland..
 

SimonML

Omega
ÄNTLIGEN är den jäkla konferensen slut (för idag)! Här kommer paketöppning alá Sjöö Sandström. Vill även nu passa på att tacka Wisby Ur & Guld samt @Sjöö Sandström för deltagande och möjliggörande till denna passaround. Även @Andrée Varg för initiativet också.

Till själva öppnandet, blev helt j*"#a galen på silvertejpen och resultatet syns nedan... Kan konstatera att royal steel inte skyddar mot knivattack..minuspoäng för SS där..:(
IMG_0137.JPG


Skämt åsido (om det ens räknas som roligt att skämta så?).. Nu till den riktiga öppningen :)
IMG_0121.JPG

IMG_0125.JPG

Tydligen var kartongen bästa som hänt på länge enligt vissa...
IMG_0124.JPG

IMG_0126.JPG

IMG_0128.JPG

IMG_0129.JPG

IMG_0138.JPG

IMG_0131.JPG

Nu får Aqua Terran vila ett tag..
IMG_0134.JPG

Wristshot! Känns lite ovant att hoppa från 41,5mm till 37mm men det ger sig nog.
IMG_0145.JPG

IMG_0142.JPG

IMG_0139.JPG



Första intrycket då? Klockan känns gedigen som sagt lite ovant med storleken och läderarmbandet (kör oftast stål) men tavlan är grym! Som tidigare sagt är det svårt att "fånga" den rättvisande på bild. Nu följer en vecka av kläm och känn på denna goding. Får se om den överlever det hårda slitaget med kontorsarbete (vassa papper musmattor och liknande ;))

Nästa anhalt blir den nordligaste för denna passaround (Luleå) men det är länge dit (intalar jag mig...)

Skall försöka att återkomma med fler bilder under veckans gång :snaphappy:

Over and out
 

agraw

Cartier
2-Faktor
ÄNTLIGEN är den jäkla konferensen slut (för idag)! Här kommer paketöppning alá Sjöö Sandström. Vill även nu passa på att tacka Wisby Ur & Guld samt @Sjöö Sandström för deltagande och möjliggörande till denna passaround. Även @Andrée Varg för initiativet också.

Till själva öppnandet, blev helt j*"#a galen på silvertejpen och resultatet syns nedan... Kan konstatera att royal steel inte skyddar mot knivattack..minuspoäng för SS där..:(
IMG_0137.JPG


Första intrycket då? Klockan känns gedigen som sagt lite ovant med storleken och läderarmbandet (kör oftast stål) men tavlan är grym! Som tidigare sagt är det svårt att "fånga" den rättvisande på bild. Nu följer en vecka av kläm och känn på denna goding. Får se om den överlever det hårda slitaget med kontorsarbete (vassa papper musmattor och liknande ;))

Nästa anhalt blir den nordligaste för denna passaround (Luleå) men det är länge dit (intalar jag mig...)

Skall försöka att återkomma med fler bilder under veckans gång :snaphappy:

Over and out

Förstklassig paketöppning! Kul att läsa och se att klockan har hälsan i behåll nu efter alla stopp på vägen! :)
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Nu så! :woot:
image.jpeg

Välemballerad...
image.jpeg

VÄLDIGT välemballerad :eek:
image.jpeg

Där var den lilla lådan ja! ;)
image.jpeg

Äntligen!! :woot:
image.jpeg

Åsså wristshot!
image.jpeg


Riktigt fin är den! Älskar verkligen tavlan, ger liv åt klockan på något vis. Bandet är liiiite för långt, hade behövt göra ett extra hål (vilket jag absolut inte ska göra - oroa er inte ;)).
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Nu så! :woot:
image.jpeg

Välemballerad...
image.jpeg

VÄLDIGT välemballerad :eek:
image.jpeg

Där var den lilla lådan ja! ;)
image.jpeg

Äntligen!! :woot:
image.jpeg

Åsså wristshot!
image.jpeg


Riktigt fin är den! Älskar verkligen tavlan, ger liv åt klockan på något vis. Bandet är liiiite för långt, hade behövt göra ett extra hål (vilket jag absolut inte ska göra - oroa er inte ;)).

Kul att se! :D Håller med om längden på bandet! Skulle också behövt det. Tycker gott flera tillverkare borde tänka lite mer på det...
 

meo_swe

Audemars
Kul att se! :D Håller med om längden på bandet! Skulle också behövt det. Tycker gott flera tillverkare borde tänka lite mer på det...
Men vafan! Ni får helt enkelt ägna er åt mer självbefläckelse. Då blir underarmarna stora och fina :D
Jag saknar faktiskt den där lilla tingesten. Går förbi ett skyltfönster med sjöösandström varje gång jag gymmar. Rycker i köptarmen varenda gång!
 
Topp