Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Passaround utöver det vanliga. BCF cashar in!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bojke, 25 juni 2014.

1. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Bakomliggande idé:
    Är du också trött på folk som försöker kränga skräp till orimliga priser på köp- och säljavdelningen? Människor som försöker skaka ut de sista tiorna ur sina bandstift och inte skäms för att annonsera ut en trött tysk väckarklocka för ett kraftigt överpris? Oavsett vilket så kan du inte undgå att trampa i fällan. Du måste ha de där bandstiften, och vem vill väl riskera att inte vakna på morgonen? Med fickan fylld av knuten näve betalar du motvilligt. Vad är då dessa säljare? Gulaschbaroner hela högen! En sådan typ gillar ju ingen, och detta fick mig att tänka. Vad gillar folk egentligen? Jag behövde inte vänta länge på att svaret skulle dyka upp i mitt huvud; klockor, välgörenhet och barn. I fallande ordning.

Metod:
    Hur ska jag då kunna utnyttja folks dumdristiga kärlek till allt och alla? Det hela är mycket enkelt; jag ska lyckas bli av med en klocka, och köparen ska betala flera hundra procent mer än vad jag gjorde. "Vem är då denna imbecill till människa som går på det äldsta tricket i boken", undrar du. Det är du! Eller ja, du och ett gäng andra dårar som spenderar alldeles för mycket tid på ett internetforum där man diskuterar något så trivialt som klockor. Var och en betalar en blygsam summa och får därefter ett unikt tillfälle att få klämma på min klocka i några dagar. Slutligen, efter att ha klockan har gått från deltagare till deltagare, så lottas den ut. En suverän vinnare kammar alltså hem hela vinsten och möjligheten att få skriva historien.

Profit:
    Men kan detta verkligen vara exakt så fördelaktigt som jag beskrev ovan? Nej, jag ljög faktiskt lite för er. I stället för en absolut vinnare så är faktiskt alla vinnare på sitt sätt, lite som när man spelar knattefotboll utan mål. JAG blir av med en klocka som har hållit mig uppe om nätterna. Inte medelst sitt enerverande tickande eller repiga boett, utan genom att ge mig ångest. Denna klocka får nämligen bara handsledstid ibland, och det är när jag sover. I och med att det är sommar blir det inte allt för mycket sömn och det är därför det bästa för alla parter att klockan får vandra vidare. DU kan stila på uteserveringen i åtminstone några dagar, och med fru Fortuna på din sida ända tills urverket vittrar sönder. Dessutom bättrar du på din karma. Vafalls?! Är det möjligt att bättra på samvetet enbart genom att delta i denna utomordentligt underhållande passaround. Ja, du läste rätt. Alla stålar som samlas in går nämligen oavkortat till BARNCANCERFONDEN. Man skulle alltså kunna säga att BCF är det tredje hjulet i denna segerns trehjuling.

Detaljer:
    Du anmäler ditt intresse i denna tråd. En anmälan i tråden är juridiskt bindande, om du har några frågor hänvisar jag till min advokat. När ett lagom antal personer har hängt på begeistringens trehjuling skickar jag PM till samtliga deltagare som då degar in ynka 50:- på mitt konto, antingen genom Swish eller banköverföring. Om jag inte ingjuter ett tillräckligt stort förtroende så går det också bra att skicka din halva Linné direkt till BCF, men jag kommer i så fall att vara ofin nog att kräva bevis på överföringen. Jag sätter den nedre gränsen för antal deltagare till tio personer. Jag vill inte hugga den övre gränsen i sten, men för att det ska gå smidigt fordras att deltagandet inte överstiger 20 personer. Åtminstone inte mycket. Klockan det gäller är ett Atlantic världsmästarur med sliten exteriör. Den går dock som en klocka!

Bilderna nedan är samvetslöst stulna av dig, Camo00. Om du misstycker hänvisar jag till min advokat.
    Atlantic23_zps344185ac.jpg
    Atlantic24_zps1e1b58df.jpg
    Avslutning:
    För 50 spänn får du 0,0014 m² i centrala Linköping. Inte vill du väl att dina barn ska växa upp i Linköping?

Delta eller avgå!

Rookien, vonbahr, ssl och 30 andra gillar detta.
  2. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Vafalls är det för fel på Linköping? :(

Icaras gillar detta.
  3. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Vem är Din advokat??

4. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Quittar lá!
    Han ä väl inte straffmyndig...

jabla och Camo00 gillar detta.
  5. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Hans föräldrar får väl betala som vanligt??

Icaras gillar detta.
  6. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

"Jag har ju då Leif Silbersky som min advokat"- Tua Lundström

7. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Inte fasen ska min lilla gullunge behöva bo i Linköping, jag är på! :)

Icaras och Bojke gillar detta.
  8. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Jag vägrar förlika mig med tanken att enbart en person är intresserad av detta. Har du orkat läsa igenom trådstarten är ju halva jobbet redan gjort!

9. Strindberg

Strindberg Biskop

Men det var då en ovanligt repig vintage... Jag kryddar med ett ännu bättre erbjudande!

Jag donerar 100 pix för att slippa den, jag donerar i stället min vecka till någon vintagesugen och postar en bild på en annan pläterad gammelklocka.

image.jpg

viktor.stefansson och Bojke gillar detta.
  10. Razamanaz

Razamanaz Bonde

Från:
    Estocolmo
    Fan vilket dåligt intresse det var för välgörenhet här då! Självklart på!

Ping Nexus din känslokalla fan

Icaras, Strindberg och Bojke gillar detta.
  11. Nexus

Nexus Präst

Tanken är alltså att jag dels ska bli av med pengar, och i samma veva få släpa på det där kadavret i en vecka?
    Du får 70 spänn om du lovar dyrt och heligt att INTE låta den där klockan komma nära mig.

Boris Balkan, Rivalen, Mekmek och 11 andra gillar detta.
  12. Razamanaz

Razamanaz Bonde

Från:
    Estocolmo
    Vill också avskriva mig ansvaret för aset märkt Atlantic och höjer även jag insatsen till 70 riksdaler för att slippa släpa runt på ett lik i en vecka! Röstar för straight up utlottning!

Scaramanga, Strindberg, Nexus och 1 annan gillar detta.
  13. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Jag är inte omöjlig!

Strindberg gillar detta.
  14. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    jag är på oavsett fabrikat. det är den goda gärningen i sig som attraherar mig

kör på

Bojke gillar detta.
  15. JaTack

JaTack Friends of KS

Hur har det gått med detta projektet Bojke? :eek:

16. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Dålig uppslutning.

17. JaTack

JaTack Friends of KS

Jag kan ansluta till skaran och så får vi fiska efter fler folk!?

Bojke gillar detta.
  18. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    I begränsningen visar sig mästaren.....skriv en sammanfattning;)

Tyvärr få som läser all text och därav dåligt uppslutning

19. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

En passaround (alternativt utlottning om det passar bättre) där alla pengar går till BCF.

20. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Synd

Tycker alla borde ta sig i kragen och joina.

BUMP ffs

21. Pope

Pope Borgare

Från:
    långt långt ut.......
    :D
    :D:D
    Det här inlägget har jag missat!
    'Trött tysk väckarklocka'..........riktigt kul.

Du kan inte vara 9 och ett halvt år gammal som dom påstår!!!?

jabla, ssl och Bojke gillar detta.
  22. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Jag finner det intressant hur så pass många uppskattar tråden i sig, och visar detta medelst gillaknappen, men trots detta inte ämnar delta. Tror man kanske helt enkelt att det ska gå att plocka russinen ur kakan genom att endast ta del av spänningen i utlottnings- alternativt passaroundtråden? Nä, det vill jag ändå inte tro!

Blott två tänkbara skäl återstår; antingen har ni inte råd eller så vågar ni inte ta steget. Då man i princip förlorar pengar på att inte delta* så förutsätter jag att ni helt enkelt har ont om ryggrad. Av denna orsak väljer jag att härmed anmäla två av er. Grattis Boris Balkan och Pope! Förutsatt att ni inte drar tillbaka era anmälningar, vilket ni kan göra via PM eller direkt i tråden, saknar vi endast två personer för att detta ska dra igång.

*inflation och sådant

David, jabla och Pope gillar detta.
  23. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Erm, liksom Nexus är jag beredd att betala för att slippa testa den där. :D Skicka PM var du vill ha stålars.

Bojke gillar detta.
  24. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Allt i sinom tid... Du ska dock inte tro att du går säker från en utlottning, då lurar du bara dig själv.

25. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Oh well, allt för barnen.

Pope gillar detta.
  26. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Bra att du tog ditt förnuft till fånga, annars hade jag behövt göra det åt dig.

Boris Balkan och Pope gillar detta.
  27. Pope

Pope Borgare

Från:
    långt långt ut.......
    Jävlar vilken knalle du hade kunnat bli Mr Bojke!

May the force..........:D

Bojke gillar detta.
  28. Gregerus

Gregerus Bonde

Jag är med.

Bojke gillar detta.
  29. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Kan man få en sammanfattning?

30. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Betala in 50 kr till Bojke. Det går till BCF. Har du otur vinner du en möglig klocka.

ssl gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield