• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Blå

Moorflax

Patek
2-Faktor
Sugen på en sommarfräsch Inox-bild!
a1.jpg
 

Henke303

Cartier
Nu har jag fått testa klockan i några dagar och här är mina intryck. Som tidigare postare redan nämnt så är första intrycket att den är stor och tung, men jag tycker ändå att den satt bekvämt på handleden. Det känns att det är en robust klocka. Enligt Victorinox ska den tåla att kokas, frysas, släppas från höjder, utsättas för slag, vibrationer, starka magnetfält, tryck med mera. Jag tror att alla tekniska detaljer redan har framkommit i tråden så jag går inte in mer på det.

Eftersom klockan ska tåla i princip allt så har jag provat att använda den som verktyg. Först hammare:
IMG_3941.JPG

Det funkade fint. Sen provade jag att använda kronskydden som borrhuvud för att göra ett hål i en kruka.

IMG_3932.JPG

Det funkade också faktiskt.

IMG_3933.JPG


Sedan skulle jag klyva lite ved, men det funkade inte med klockan så jag fick ta en traditionell yxa. På grund av klockans massa så tror jag att den har ett eget gravitationsfält som drar till sig objekt, så yxan träffade lite fel.

IMG_3925.JPG

Det är sånt som händer.

Tidigt på morgonen i söndags så hörde jag oljud i hallen. Jag tittade upp och såg en främmande figur som bröt sig in. Jag plockade upp det första jag fick tag i, vilket råkade vara klockan, och slängde mot tjuven. Den träffade honom i skallen så han knockades.
IMG_3868.JPG

Klockan funkar alltså utmärkt som tjuv-klubbare också.

Allt som allt tycker jag det är en lyckad modell som sticker ut lite från mängden. Jag gillar tanken på att bära en klocka som tål allt den kan tänkas utsättas för, vilket denna gör. Det är en mycket kompetent beater i mina ögon.

IMG_3958.JPG


Nu går klockan vidare till @MariaE
Tack för mig :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu har jag fått testa klockan i några dagar och här är mina intryck. Som tidigare postare redan nämnt så är första intrycket att den är stor och tung, men jag tycker ändå att den satt bekvämt på handleden. Det känns att det är en robust klocka. Enligt Victorinox ska den tåla att kokas, frysas, släppas från höjder, utsättas för slag, vibrationer, starka magnetfält, tryck med mera. Jag tror att alla tekniska detaljer redan har framkommit i tråden så jag går inte in mer på det.

Eftersom klockan ska tåla i princip allt så har jag provat att använda den som verktyg. Först hammare:
IMG_3941.JPG

Det funkade fint. Sen provade jag att använda kronskydden som borrhuvud för att göra ett hål i en kruka.

IMG_3932.JPG

Det funkade också faktiskt.

IMG_3933.JPG


Sedan skulle jag klyva lite ved, men det funkade inte med klockan så jag fick ta en traditionell yxa. På grund av klockans massa så tror jag att den har ett eget gravitationsfält som drar till sig objekt, så yxan träffade lite fel.

IMG_3925.JPG

Det är sånt som händer.

Tidigt på morgonen i söndags så hörde jag oljud i hallen. Jag tittade upp och såg en främmande figur som bröt sig in. Jag plockade upp det första jag fick tag i, vilket råkade vara klockan, och slängde mot tjuven. Den träffade honom i skallen så han knockades.
IMG_3868.JPG

Klockan funkar alltså utmärkt som tjuv-klubbare också.

Allt som allt tycker jag det är en lyckad modell som sticker ut lite från mängden. Jag gillar tanken på att bära en klocka som tål allt den kan tänkas utsättas för, vilket denna gör. Det är en mycket kompetent beater i mina ögon.

IMG_3958.JPG


Nu går klockan vidare till @MariaE
Tack för mig :)
Alla vet ju att Victorinox större modeller är utrustade med ett lite starkare och extra påkostat gravitationsfält.
Trist att det kostade ett finger men det stärker ju bara klockans pondus anser jag.
/Neinstein
 

Freddie L

Panerai
Nu har jag fått testa klockan i några dagar och här är mina intryck. Som tidigare postare redan nämnt så är första intrycket att den är stor och tung, men jag tycker ändå att den satt bekvämt på handleden. Det känns att det är en robust klocka. Enligt Victorinox ska den tåla att kokas, frysas, släppas från höjder, utsättas för slag, vibrationer, starka magnetfält, tryck med mera. Jag tror att alla tekniska detaljer redan har framkommit i tråden så jag går inte in mer på det.

Eftersom klockan ska tåla i princip allt så har jag provat att använda den som verktyg. Först hammare:
IMG_3941.JPG

Det funkade fint. Sen provade jag att använda kronskydden som borrhuvud för att göra ett hål i en kruka.

IMG_3932.JPG

Det funkade också faktiskt.

IMG_3933.JPG


Sedan skulle jag klyva lite ved, men det funkade inte med klockan så jag fick ta en traditionell yxa. På grund av klockans massa så tror jag att den har ett eget gravitationsfält som drar till sig objekt, så yxan träffade lite fel.

IMG_3925.JPG

Det är sånt som händer.

Tidigt på morgonen i söndags så hörde jag oljud i hallen. Jag tittade upp och såg en främmande figur som bröt sig in. Jag plockade upp det första jag fick tag i, vilket råkade vara klockan, och slängde mot tjuven. Den träffade honom i skallen så han knockades.
IMG_3868.JPG

Klockan funkar alltså utmärkt som tjuv-klubbare också.

Allt som allt tycker jag det är en lyckad modell som sticker ut lite från mängden. Jag gillar tanken på att bära en klocka som tål allt den kan tänkas utsättas för, vilket denna gör. Det är en mycket kompetent beater i mina ögon.

IMG_3958.JPG


Nu går klockan vidare till @MariaE
Tack för mig :)
Skönt att du fick lite riktig nytta av klockan!
 

MariaE

Panerai
ÄNTLIGEN!
Hej Mr V och välkommen hem till mig.
Här fegar vi inte utan slänger klockan direkt till dom som antagligen ger första dingen.
20160517_174349.jpg

Klockor är mjuka. Barn är hårda.
20160517_174459.jpg

Någon räknade med att postnord skulle vara hårdhänta.
14635026486901918064908.jpg

Sådär. Besten är på plats. Jag är van vid min Zodiac Seadragon som känns bitig men här vinner nog Mr V, iaf när det kommer till storlek.
 

jabla

Sarlacc
ÄNTLIGEN!
Hej Mr V och välkommen hem till mig.
Här fegar vi inte utan slänger klockan direkt till dom som antagligen ger första dingen.
20160517_174349.jpg

Klockor är mjuka. Barn är hårda.
20160517_174459.jpg

Någon räknade med att postnord skulle vara hårdhänta.
14635026486901918064908.jpg

Sådär. Besten är på plats. Jag är van vid min Zodiac Seadragon som känns bitig men här vinner nog Mr V, iaf när det kommer till storlek.
Du har väl nytt badrum att testa den i till att börja med. :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
ÄNTLIGEN!
Hej Mr V och välkommen hem till mig.
Här fegar vi inte utan slänger klockan direkt till dom som antagligen ger första dingen.
20160517_174349.jpg

Klockor är mjuka. Barn är hårda.
20160517_174459.jpg

Någon räknade med att postnord skulle vara hårdhänta.
14635026486901918064908.jpg

Sådär. Besten är på plats. Jag är van vid min Zodiac Seadragon som känns bitig men här vinner nog Mr V, iaf när det kommer till storlek.
Är den inte en liten anings stor på din handled? Rätt stöddigt ändå med fläskig dykare på kvinnlig handled!
 

MariaE

Panerai
Är den inte en liten anings stor på din handled? Rätt stöddigt ändå med fläskig dykare på kvinnlig handled!
Nja. Den är ganska bitig men det är jag också med mina 16 cm. :D

Idag fick den hänga med i rusningstrafiken.
20160518_084636.jpg


Och eftersom det blev dagens jobbklocka så fick jag gräva i garderoben. Något vittblått borde jag väl hitta.
20160518_094805.jpg

Och nu laddar vi inför 3 timmars möte.
 
Topp