• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Vill du vara med och klämma på något übernytt direkt från fabrik kan det vara en god idé att titta hit.

Idag släppte Victorinox sin I.N.O.X. Professional Diver. Klockmäster Globen blev första butik i Sverige och jag fick därifrån med mig en blå, en gul och en röd I.N.O.X. som jag tänkte medlemmarna på KS skulle klämma på och delge sina intryck med bilder och en slagfärdig recension :)

Klockan presenterades på Baselworld 2016 och @Molle + @yonsson var nog bland de första i Sverige att känna på den vilket de även visade i sin eminenta tråd.

Tanken är att 10 deltagare per färg anmäler sig. Varje deltagare behåller klockan i max en vecka innan den skall iväg till nästa i listan. Anteckna dig i tråden med önskat färgval + reservfärg. Jag går igenom när allt är fulltecknat och sänder PM till respektive. Ett krav är dock att du har minst 50 inlägg eller omnämns som Goodguy.

Nu till det fina i kråksången (som min farmor brukade säga): Klockan listar 7.290:- men varje deltagare lägger endast 350:-!:happyhappy:

Efter Passarounden kommer klockorna inte att LOTTAS ut utan det blir istället en omröstning om bästa bildkavalkad och recension. Då blir det alltså vi medlemmar på KS som i sann demokratisk anda väljer vinnaren.

Många av oss har säkert sett reklamen för vad denna klocka tål men vi kan väl undvika grävmaskiner, blåslampor och helikoptrar i våra recensioner och överlåta till respektive vinnare att själv hårdtesta och verkligen se vad schweziskt stål klarar av.

Eftersom jag aldrig haft en röd klocka så har jag tecknat mig på en sådan. Vad väljer du?

IMG_3540.JPG
IMG_3542.JPG
IMG_3546.JPG
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vore på om jag inte bodde på denna lilla förblåsta ö. Kapar en plats dock och ger den till någon Victorinox älskare hemma i Sverige som inte är online a.t.m.
Ifall detta är ok alltså ? Urtavla, blå tack.
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Grym uppslutning!:)

Då har vi än så länge:

Röd: Jag, Glusch, Eurenius, Urkvinnan
Gul: xHenke, Engel, JagÄrTiden, jabla
Blå: Freddie L, Ebbot, EmilW, Moorflax

6 + 6 + 6 platser kvar!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Glöm inte de obligatoriska 1200 rpm i 10 minuter i tvättmaskinen :)
F:ö tycker jag det var dålig stil av TS att inte ta med mig i beräkningen härovan i post nr #18
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Glöm inte de obligatoriska 1200 rpm i 10 minuter i tvättmaskinen :)
F:ö tycker jag det var dålig stil av TS att inte ta med mig i beräkningen härovan i post nr #18

Sorry, du är noterad.

Uppdaterar:
Röd: Jag, Glusch, Eurenius, Urkvinnan, Daniel Cruz Vera
Gul: xHenke, Engel, JagÄrTiden, jabla, NickL
Blå: Freddie L, Equilibrium, Ebbot, EmilW, Moorflax, Dr Puh
 
Topp