• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Grandmaster chime

M.U

Rolex
Vafalls!? På min dator när jag öppnade länken så kostar den 55 781 460:- .... Det är ungefär 200' för mycket.. inge köp.. :rolleyes:
 

Bottega

Cartier
Vad gör man med en sån klocka? Står den bara i en låda? Använder man den 1-4 gånger per år?
Visst, kvaliteten är säkert jävligt bra etcetc. men vad händer om jag blir rik över natten, billionarerich och så köper jag den som en OWG! Håller den i ett år?
 

månljus

Panerai
Vad gör man med en sån klocka? Står den bara i en låda? Använder man den 1-4 gånger per år?
Visst, kvaliteten är säkert jävligt bra etcetc. men vad händer om jag blir rik över natten, billionarerich och så köper jag den som en OWG! Håller den i ett år?
Förstår inte riktigt vad du menar gällande hållbarheten? Som jag har förstått det så har klockan redan funnits över ett år? Dom släppte väl nyheten sent 2014/tidigt 2015? Men det är ju inte direkt en daily beater om det är det du är inne på, den är inte byggd för det. Den är stor, den är hög, den är fruktansvärt dyr. Personligen så tror jag att dom som sitter på ett exemplar inte använder den och någon skulle göra det så är det oerhört sparsamt. Mer av ett samlarobjekt än en klocka man använder.
 
Topp