• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek = keeper?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu kanske det blir lite spin off, men det får ni leva med.

En sak slog mig idag. De som köper Patek verkar behålla dem. Är det så, eller är det bara något jag fått för mig?
Så.... Ni som ägt/äger Patek. Hur länge har ni ägt dem och är de keepers på riktigt?

Tänker främst på Spencer66 (som i och för sig sällan säljer), Ekmikael (som flippade som en dåre innan Pateken landade) och Jacob (som jag tror har kvar sin).

Stämmer det eller drömmer jag?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Man köper väl främst Patek från AD, och ofta med väntetid.

Kan tänka mig att det är trevligt att behålla då.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nu kanske det blir lite spin off, men det får ni leva med.

En sak slog mig idag. De som köper Patek verkar behålla dem. Är det så, eller är det bara något jag fått för mig?
Så.... Ni som ägt/äger Patek. Hur länge har ni ägt dem och är de keepers på riktigt?

Tänker främst på Spencer66 (som i och för sig sällan säljer), Ekmikael (som flippade som en dåre innan Pateken landade) och Jacob (som jag tror har kvar sin).

Stämmer det eller drömmer jag?

Man förvaltar ju liksom bara..
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Det stämmer bra yonsson :) Jag har haft min PP Aquanaut sedan Oktober förra året. Klart man funderat på att sälja men då har det varit för att eventuellt byta upp sig till någon "roligare" modell från PP. Att sälja en Patek för att istället köpa t.ex en Rolex känns för mig som ett steg åt fel håll.

Självklart så spelar det in att man plockat ut den ny hos AD samt att det är lång väntetid på klockan i fråga och jag börjar nog inse mer och mer att detta förmodligen är en keeper.

Ps. Klockan hämtades ut i trevligt sällskap ( Spencer66 ) samma dag som KS 1-årsfest ägde rum. Bara det gör ju klockan till en självklar keeper. ;)
 
Topp