• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PATEK PHILIPPE 130, Såld för 4 000 000 CHF.

luddviig

Panerai
Vad ska man säga, klockan är såklart fin men kanske inget jag skulle lägga 35 miljoner på hehe.
Men det är ju helt sjukt med 35miljoner för en klocka.
 
Den är ju rätt speciell, inte varje dag det kommer ut Pateks från -20 talet som är gjorda på beställning...
Många saker är väldigt unika med den; Ganska stor för sin tid, ovanligt med stål från Patek, kronograf från så tidigt var heller inte särskilt vanligt, inte minst en monopusher.

Utöver det så tycker jag att den är ruskigt snygg, och hade utan tvekan lagt de pengarna på den då det är en helsäker investering.
Montera isär, packa ihop delarna mycket försiktigt och försegla i ett lufttätt kassavalv, vänta x antal år och sedan sälja för ännu mer.
 

wadstroem

Cartier
Klockan är snygg och ser ut att vara i riktigt bra skick, men 35 miljoner kan väl tyckas vara lite i överkant (Fast samtidigt inte, vad som är mycket och inte är så pass relativt att jag egentligen inte vill uttala mig om den saken). Vad är det som gör klockan så dyr? Sällsynt modell?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Snygg men lite över min budget. Men det är säkert en bra investering att ha liggande i ett kassaskåp för jag tror inte risken är specielt att den ska tappa i värde.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
41 miljoner... är mycket pengar.. :nailbiting:
Skärmavbild 2015-05-10 kl. 22.43.20.png
 

demondave

Rolex
Tur att det finns budgetalternativ om suget för kombinationen Patek och monopusher väcktes hos någon här :)

image.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Själv så tycker jag detta är småfestligt. Ca 2000 nummer från min 6265:a även om denna är några snäpp vassare. Fortfarande rätt så crazy. ;)

image.jpg


Blir spännande att se vad albinon går för. Antar det blir fullkomligt skitgalet... Inte mer än Pateken men säkert en bit över en miljon CHF.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Är det vansinnigt mycket pengar för en klocka? JA!

Är den värd det? Har inte en aning, kanske...

Hade jag, om jag hade 35 milj, köpt den klockan? Nej. Men jag hoppas köparen blir nöjd! :D
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Lot 121 tycker jag nog ändå var häftigast, köpt för 80k CHF 2005 och nu 10 år senare såld för 650k CHF!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
bara att gratulera till ett bra köp av dig Per. Fantastisk klocka som jag antar att du inte släpper i första taget. Och när du gör det, KATJING!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
bara att gratulera till ett bra köp av dig Per. Fantastisk klocka som jag antar att du inte släpper i första taget. Och när du gör det, KATJING!
Min är inte fullset och inte brun. Iofs var den där inte nämnvärt tropical men än dock fortfarande brun. Det är fortfarande good news då dessa tidiga Daytonas är sällsynta så det är nog ingen dum idé att sitta på den några år. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Dryga 11,75 MSEK för Clapton-rollen är sinnes. Bara att konstatera att Rolex börjar hänga på Patek på auktioner. Bra nivåer överlag på det mesta. Fullt väntat för all del men snurrigt ändå.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Min är inte fullset och inte brun. Iofs var den där inte nämnvärt tropical men än dock fortfarande brun. Det är fortfarande good news då dessa tidiga Daytonas är sällsynta så det är nog ingen dum idé att sitta på den några år. :)

Svårt att fantisera om priser framöver då det det bara blir löjligare och löjligare för varje auktion. Om 5år så sitter vi här och tycker att Albinon trots allt var väldigt billig ;)
 

ssp226

Cartier
Det är helt galna priser på auktion nu. Men man får ta priserna med en liten nypa salt då det inte är marknadspriser precis. Det är inte helt lätt att få med sin klocka hos Christies eller nu Phillips. Får man det och har en bra klocka så verkar det onekligen vara jackpot just nu.

Det är lite deija vu nu från 2008 då auktionshusen också gick på högvarv innan finanskraschen. Men var en hel del fiffel med budgivningarna då och säkert också idag. Dom som såg live auktionerna instämmer säkert, väldigt få telefon och internet bud. Paddel nr. 1 drog hem en hel del på phillips day-date auktion...hmmm.
 
Topp