• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cliff

Panerai
2-Faktor
Sen, för att komplettera: är du verkligen tillfreds med storleken på 3800? Personligen tycker jag att den är för liten, och då brukar jag ändå mest ha "normal" storlek på mina klockor, exempelvis Datejust etc som på pappret är ungefär lika stora. Man luras lite av att Nautilus har en så smäcker boett tror jag så om du inte provat 3800 ordentligt tycker jag att du ska göra det för att slippa lägga 200 rök på nåt du blir besviken på. Med det sagt finns det massor av människor som tycker att den är helt perfekt men bilda din egen uppfattning innan du slår till.
Ja..den är liten. Jag gillar att den blir lite dressig..men helt ärligt har jag inte råd med större heller. :D
Här är bild från test.
image.png
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Jag har för övrigt alltid trot att låset ska vara av den här modellen och inte så som det ser ut på din bild. Men när jag sökte lite på 3800 i guld så fick jag upp flera som den du hade bilder på så kanske är helt riktigt.
EDIT: såg nu att @Cliff postade precis vad jag skrev några sekunder tidigare innan jag postade mitt inlägg :)
5130-3.jpg
Japp, tror dessutom inte att det dubbla viklåset fanns alls på originalmodellern (3700, 3800 etc) utan att de hade ett enkelt viklås, dessutom i stämplad plåt om jag minns rätt.
 

Oew

Rolex
Och Rolex har haft roséguld i sina viklåsblad. Där fick jag höra att det var hårdare, men inte heelt övertygad.
Har för mig att roséguld ska vara hårdast av de tre, därför att det är blandat med koppar. WG blandas också med hårda metaller så tror även det är starkare än gulguld.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
(Ber på förhand ursäkt för mycket text och bilder i denna post)

Enormt glad. Nu är den köpt, handpenningen är betald, min första PP och en 3800. Först och främst, tack för bra tråd med alla kloka inlägg. (Och ursäkta till TS att jag hängde på). :D
Kanske har jag blivit duperad av säljaren men detta skrev han om objektet när jag mailade:

// If you seriously looking for a 3800 in Gold, you find the right one.
I bought this watch 2 Days ago from the first owner, a gentleman and watchcollector from my city Nuernberg. He bought this watch in 2002 from WEMPE Patek Philippe Dealer also here in Nuernberg, a shop 200 meters away from my shop. He use this watch occasionally during the first 12 Month. Since ca 14 Years the watch was unworn and stored in his safe, until i get it 48 hours ago.

So, the watch is unpolished in original condition, all links, complete Set, also with WEMPE papers, absolut authentic! The movement is clean and works propper. There are some sings on the bezel, you see them on the pics. Also there is a small scratch in the crystal at ca 3 oclock position. The watch is like a rough diamond, with no lost in the bracelet, which is almost impossibile to find.//


Grattis! Riktigt fin!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
(Ber på förhand ursäkt för mycket text och bilder i denna post)

Enormt glad. Nu är den köpt, handpenningen är betald, min första PP och en 3800. Först och främst, tack för bra tråd med alla kloka inlägg. (Och ursäkta till TS att jag hängde på). :D
Kanske har jag blivit duperad av säljaren men detta skrev han om objektet när jag mailade:

// If you seriously looking for a 3800 in Gold, you find the right one.
I bought this watch 2 Days ago from the first owner, a gentleman and watchcollector from my city Nuernberg. He bought this watch in 2002 from WEMPE Patek Philippe Dealer also here in Nuernberg, a shop 200 meters away from my shop. He use this watch occasionally during the first 12 Month. Since ca 14 Years the watch was unworn and stored in his safe, until i get it 48 hours ago.

So, the watch is unpolished in original condition, all links, complete Set, also with WEMPE papers, absolut authentic! The movement is clean and works propper. There are some sings on the bezel, you see them on the pics. Also there is a small scratch in the crystal at ca 3 oclock position. The watch is like a rough diamond, with no lost in the bracelet, which is almost impossibile to find.//

Stort grattis! Den vill jag verkligen titta närmare på någon gång :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
(Ber på förhand ursäkt för mycket text och bilder i denna post)

Enormt glad. Nu är den köpt, handpenningen är betald, min första PP och en 3800. Först och främst, tack för bra tråd med alla kloka inlägg. (Och ursäkta till TS att jag hängde på). :D
Kanske har jag blivit duperad av säljaren men detta skrev han om objektet när jag mailade:

// If you seriously looking for a 3800 in Gold, you find the right one.
I bought this watch 2 Days ago from the first owner, a gentleman and watchcollector from my city Nuernberg. He bought this watch in 2002 from WEMPE Patek Philippe Dealer also here in Nuernberg, a shop 200 meters away from my shop. He use this watch occasionally during the first 12 Month. Since ca 14 Years the watch was unworn and stored in his safe, until i get it 48 hours ago.

So, the watch is unpolished in original condition, all links, complete Set, also with WEMPE papers, absolut authentic! The movement is clean and works propper. There are some sings on the bezel, you see them on the pics. Also there is a small scratch in the crystal at ca 3 oclock position. The watch is like a rough diamond, with no lost in the bracelet, which is almost impossibile to find.//

Grymt köp!
/j
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
(Ber på förhand ursäkt för mycket text och bilder i denna post)

Enormt glad. Nu är den köpt, handpenningen är betald, min första PP och en 3800. Först och främst, tack för bra tråd med alla kloka inlägg. (Och ursäkta till TS att jag hängde på). :D
Kanske har jag blivit duperad av säljaren men detta skrev han om objektet när jag mailade:



Stort grattis! Jag vill klämma, vikten är intressant om det ska vara en vardagsklocka. Vet du vad den väger?

Fint skick på den!:) Hoppas du blir nöjd!
 

Cliff

Panerai
2-Faktor

Stort grattis! Jag vill klämma, vikten är intressant om det ska vara en vardagsklocka. Vet du vad den väger?

Fint skick på den!:) Hoppas du blir nöjd!
Tack kompis. Självklart ska du få klämma när vi tar lunchen. Jag hoppas den är tung, den kommer inte bli en beater utan vara min finklocka trots att du sa (och jag håller med) att den lyser att "vilja men inte nå hela vägen".:bag: ;)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
(Ber på förhand ursäkt för mycket text och bilder i denna post)

Enormt glad. Nu är den köpt, handpenningen är betald, min första PP och en 3800. Först och främst, tack för bra tråd med alla kloka inlägg. (Och ursäkta till TS att jag hängde på). :D
Kanske har jag blivit duperad av säljaren men detta skrev han om objektet när jag mailade:

// If you seriously looking for a 3800 in Gold, you find the right one.
I bought this watch 2 Days ago from the first owner, a gentleman and watchcollector from my city Nuernberg. He bought this watch in 2002 from WEMPE Patek Philippe Dealer also here in Nuernberg, a shop 200 meters away from my shop. He use this watch occasionally during the first 12 Month. Since ca 14 Years the watch was unworn and stored in his safe, until i get it 48 hours ago.

So, the watch is unpolished in original condition, all links, complete Set, also with WEMPE papers, absolut authentic! The movement is clean and works propper. There are some sings on the bezel, you see them on the pics. Also there is a small scratch in the crystal at ca 3 oclock position. The watch is like a rough diamond, with no lost in the bracelet, which is almost impossibile to find.//

Grattis! Testat 3800 (dock i stål) några gånger och den är tyvärr för liten för min smak, även om jag gillar mindre klockor. Den här får ju iallafall lite boost av vikten kanske. Kul om det säljaren skriver är sant. Alltid gött med fina objekt som kommer direkt från orginalägare.
 

Oskar.

Breitling
Riktigt najs klocka, perfekta storleken!

Står och väger lite fortfande kring 3800, börjat inse att jag kanske behöver en helguldsklocka så blir lite avensjuk på ditt fina köp! Tycker du gör rätt i att köpa en med grå urtavla. Kommer nog göra samma sak, den är grymt snygg helt enkelt. och blir inte förlikt min Dj med vit pyramidtavla... :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är på jakt efter en ny klocka, min första(!) Patek till samlingen.

Helt grön på Patek fronten men ute efter en bruksklocka av klassiska mått.
Har fastnat fruktansvärt mycket för Nautilus 3800 och kikat på två olika varianter med blå urtavla hos Luxurywatches i Stockholm, Halvguld och stål med blå samt grå urtavla.

Vill såklart höra om era erfarenheter av 3800 och andra potentiella inköpställen och allt annat jag behöver veta för att kunna göra ett bra inköp. ¨

Gärna lite input vad ni tycker om respektive klocka. :)
Nu får du skynda dig!
Handlarna verkar skoja med priserna likt bensinen på sommaren.
/j
IMG_9887.PNG
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Mycket bra köp @Cliff , gillade den när jag såg den på bild men kan inte annat än att gilla den ännu mera mera nu efter att ha fått se den i verkligheten. Då är jag endå någon som normalt tycker det blir för mycket med guldlänk, men här gjorde det sig riktigt bra.
IMG_8932.JPG
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Kan inte släppa denna modell...
Skulle väldigt gärna prova en 3800 i stål... Är det ngn som har en som vill bli bjuden på en kaffe inne i stan någon dag under hösten?

LuxuryWatches har ju alltid svinhöga priser på äldre ur, men kan man få en fin för 150 nuförtiden? Kollade äldre auktioner häromdagen och såg att dessa gick för typ 60 för bara ett par år sedan :(

Att kronan stärks nu borde ju kunna få ner priserna något...?

Edit: Denna såldes i somras, fullset för nu motsvarande 91k...
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=71484
Känns iofs sjukt billigt?
 
Senast ändrad:
Topp