• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Nautilus, Stilstudie

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, tänkte dela med mig av några bilder på min nautilus 3800.
Håll tillgodo.
/j
5zuuvgz.jpg

HxQjunH.jpg



94ZEL3P.jpg

9fkaW0W.jpg

kal5KEj.jpg

seJ6p06.jpg

wVFczXY.jpg
 

Whedda

Rolex
Hej, tänkte dela med mig av några bilder på min nautilus 3800.
Håll tillgodo.
/j
5zuuvgz.jpg

HxQjunH.jpg



94ZEL3P.jpg

9fkaW0W.jpg

kal5KEj.jpg

seJ6p06.jpg

wVFczXY.jpg

Superfin!
Har stått i valet och kvalet många gånger angående den modellen. Tyvärr aldrig haft möjligheten att se den IRL.
Hur skulle du säga att den bärs? Den "stora" är ganska stor men bärs mindre än Royal Oak-Jumbon. Jag har ju 37mm RO som passar mina handleder bra (bärs som ca 39-40mm) och alltid undrat hur 3800 skulle kännas.

Grattis till en fantastisk klocka!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Superfin!
Har stått i valet och kvalet många gånger angående den modellen. Tyvärr aldrig haft möjligheten att se den IRL.
Hur skulle du säga att den bärs? Den "stora" är ganska stor men bärs mindre än Royal Oak-Jumbon. Jag har ju 37mm RO som passar mina handleder bra (bärs som ca 39-40mm) och alltid undrat hur 3800 skulle kännas.

Grattis till en fantastisk klocka!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

I mitt tycke märkbart mindre än RO - lite i känslan som ex Cartier Santos; det är helt klart en herrklocka, men den är liten.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Superfin!
Har stått i valet och kvalet många gånger angående den modellen. Tyvärr aldrig haft möjligheten att se den IRL.
Hur skulle du säga att den bärs? Den "stora" är ganska stor men bärs mindre än Royal Oak-Jumbon. Jag har ju 37mm RO som passar mina handleder bra (bärs som ca 39-40mm) och alltid undrat hur 3800 skulle kännas.

Grattis till en fantastisk klocka!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tack, jämfört med de klockor man brukar bära som är runt 40mm så är den mindre.
Den är definitivt även tunnare.
Kan tyvärr inte ge några referenser till de klockor du nämner.
/j
 

Whedda

Rolex
Tack, jämfört med de klockor man brukar bära som är runt 40mm så är den mindre.
Den är definitivt även tunnare.
Kan tyvärr inte ge några referenser till de klockor du nämner.
/j

Okej! Tack så mycket iallafall. Det är framför allt den tunna karaktären jag gillar i både Nautilus och RO. Får försöka klämma och känna på någon när möjligheten dyker upp.

Sanslöst fin iallafall!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp