• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe och dess design...

Sond

Patek
Visst har det hänt något? Och det inte av godo?

Fr7b1wT.jpg

5lrw8KJ.jpg
 

Reize

Omega
Jag föredrar faktiskt Nautilusen. Kronografer i guld med månfas och dag-datum och det ena med det sjuttiofemte må vara fina på bild, men heter du inte Stenbeck eller eller Wallenberg i efternamn är det svårt som fan att bära upp på handleden. Nautilusen är i alla fall återhållsam och någorlunda subtilt elegant (även om jag föredrar AP RO alla dagar i veckan). Har aldrig gillat AP, VC och PP:s extravaganta och dekadenta design, även om de gör några av världens, tekniskt sett, mest avancerade klockor.
 

Archie

Cartier
Det var bättre förr! Nautilusen är inget märkvärdigt i mina ögon...skulle rent designmässigt kunna gå för vilken ur & penn klocka som helst för den som inte visste bättre.
 
Vafaan snackar du om? Nautulusen är tokfet och Aquanaten likaså, det är sportklockor och ska väl inte jämföras med dressade komplikationsdinkor och Nautulusen lanserades väl 76 så du är typ 37 år sen med ditt uttalande? Känns märkligt?

Både Nautulusen och aquanaten är mästerverk och det är bara att titta live på tavlorna så märker man det , skulle nog våga påstå att Pateks styrka på dessa två är just tavlorna och designen överlag är understated lyx när det är som bäst...
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Nu jämför du äpplen och päron.

Som sagt en riktig rövjämförelse - allt PP tillverkar idag är inte Nautilus (men den ÄR ful...) och allt man tillverkade för sextio år sedan var inte 2499. Plocka exempelvis in 5270 i jämförelsen så ser du hur knasigt dåligt underbyggt resonemanget är.
 

maxmol

Panerai
Singular han före. Men helt rätt , PP 5270 kan ju vara den snyggaste chronographen på marknaden.
 

vekktah

Cartier
Jag har jobbat direkt och indirekt med formgivning i stort och smått hela mitt liv och måste säga att det är mycket hos moderna PP just med designen som irriterar mig. Nautilusen är väl ok, (med
Många flaws) men att den skulle vara någon sorts milstolpe designmässigt sitter bara i namnet. Men det gäller ju mängder av klockor, inte unikt för PP.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Finns en del fräsiga PP.... men de är få till antalet.....gillar Anauten och Nutten... Men inte tillräckligt för att spendera flisen som krävs.... då finns det annat som lockar....
 
Topp