Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Patek Philippe vs F. P. Journe - vilka kränger damkvartsare med störst elegans?

Diskussion i 'Diskussion' startad av OxleyStateHigh, 6 april 2016.

  1. OxleyStateHigh
    Trådstartare

    OxleyStateHigh Borgare

    Inlägg:
    573
    Patek Philippe vs F. P. Journe - vilka kränger damkvartsare med störst elegans?

    Med endast en liten, oskyldig, längre blick åt en annan man, tar sig kvinnan igenom F. P. Journes reklam.


    Patek Philippe däremot hänger här i bästa Eyes Wide Shut (1999) stil ut kvinnan som inte bara havande promiskuösa tendenser, hon slarvar bort sin klocka också! Jag lyckas aldrig fatta om hon får till det med sin egen man, eller om hans roll på partyt endast är att hålla reda på sin frus dyra klocka!?!? :confused:
    Pouvez-vous tenir cette montre pendant que je baise ta femme?
    Med tanke på att hon smyger hem verkar hon göra detta i lönndom, det vill säga de har inte ett öppet förhållande!


    Kampanjen verkar vara från runt samma år som Eyes Wide Shut.
    http://www.nytimes.com/1999/09/07/b...pe-swiss-luxury-watchmaker-beginning-its.html
    Även av S-klassen att döma, den modellen ersattes 2005.


    Så här fördelar jag poängen:
    Bäst musik: Patek
    Attraktivaste kvinna: FPJ (Jag tycker hon är snyggast och kan aldrig tänka mig en fru som slarvar bort sin klocka, inte på det sättet i alla fall! Lycka till med att smyga utan skor i trappan när jag frågar efter klockan nästa dag, liksom.)
    Bäst kvartsurverk: FPJ
    Slagkraftigast: Patek (tyvärr, men vi är ju inget annat än djur, vi MÄNNISKOR)

    Vad tycker du?

    http://connection.ebscohost.com/c/articles/9605285078/leagas-wins-global-patek-watch-job

    High quality global journalism requires investment. Please share this article with others using the link below, do not cut & paste the article. See our Ts&Cs and Copyright Policy for more detail. Email ftsales.support@ft.com to buy additional rights. http://www.ft.com/cms/s/0/306fc256-04a1-11e1-91d9-00144feabdc0.html#ixzz453GQbPmG

    Tim Delaney, chairman of Leagas Delaney, the London-based advertising company that created the Patek Philippe “Generations” campaign, echoes Mr Dufour’s sentiments.


    “You can force fit any image on to two sets of merging values, but celebrity endorsement misses the point of thoughtful advertising,” he says. “The significant relationship is not that of star and brand; it is between brand and consumer.”


    Mr Delaney believes that the use of high-profile ambassadors in watch campaigns detracts from the product – the two forces start to compete against one another. It is one reason why he chose to use archetypal images of father and son when the generations campaign launched 15 years ago.


    “Pictures are simply carriers, stylised conduits to valuable, recognisable moments that unlock emotional potential within the customer. We don’t depend on superficial values – ours are generational, they let customers create a heritage of their own. Wealthy people have depth and feelings too, and that’s something that many brands seem to have forgotten.”


    And likes swinging he added, off the record
    http://www.ft.com/intl/cms/s/0/306fc256-04a1-11e1-91d9-00144feabdc0.html#axzz453EBpGTH

    https://twitter.com/LeagasDelaney/status/711879834893422592
     
    Senast ändrad: 6 april 2016
Mårtenssons ur Brookfield