Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Patek Phillipe Nautilus - förnekad kärlek

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 7 december 2012.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Fick se den live på 2 meters avstånd för nåt år sedan i Munchen, har sedan dess alltid funderat på vad det egentligen är för klocka. Jag blev förälskad för stunden och försökte förneka det då jag precis skulle köpa min ExplorerII. En clean klocka som Nautilus skulle jag aaaaaldrig kunna ha.

Jag har undersökt den och PP närmare under veckan och herregud vilket habegär jag byggt upp. Fabrikatet PP och dess historia är väldigt intressant, urverken och komplikationerna är ju häpnadsväckande! Deras PP SEAL är ju inte och leka med, inga snea bezels/saffirglas och dammkorn under glaset från fabrik här inte. Man förstår varför fabrikatet är såpass exklusivt när man plöjer igenom hela deras websida, rekomenderas! http://www.patek.com/contents/default/en/home.html

Jag har insett vad mycket jag har kvar att lära och att det finns annat än submariner, intresset hoppar upp en nivå för varje år som går vilket är skitkul. Funderar tom på att gå nån kort urmakarkurs för att få insikt i urverket på riktigt.
    Det bästa av allt är att jag på riktigt tyckte om nautilus när jag fick se den första gången och att det trots allt fortfarande är en drömklocka på 200 000 kronor. Var ska detta sluta :roll:

http://www.patek.com/contents/default/en/home.html

Trevlig fredag på er!

2. As good as it gets...

3. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    +1 på den!! Sjukt läcker i Guld :D, guldmodellen lär väl ligga på 250-300tkr beggad eller??

4. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Jo, den är underbar och helst ska det vara den cleana 5711:an men priset är bara för extremt för att i alla fall jag skulle kunna bära den hur som helst. Känns som att man skulle gråta över minsta repa.

För oss oinvigda, vad är PP SEAL? Har Patek ytterligare kvalitetskontroller utöver andra high-endtillverkare?

Mitt 100:e inlägg för övrigt! Weeeee! :mrgreen:

5. Charles_

Charles_ Präst

Jag klämde på en 5980R i förra veckan... Jäklar vad den skulle sitta fint! :D

6. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Släng upp en bild när det ändå är en Patek tråd :D

7. Charles_

Charles_ Präst

Varsågod! :lol:

Lärde mig att manschetterna från Patek Philippe har safirglas på framsidan. Stiligt!

Tack till Bo Berggrens för utomordentlig service!

8. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Lägg aaaav!!! Vacker skapelse :D har inte vår vän Anish en guld Patek??

9. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Ja en sådan där vore nog ens slutstation på ens klockresa! Sjukt läcker...

10. Charles_

Charles_ Präst

Finns nog ingen slutstation är jag rädd... Kronisk sjukdom! :lol:

Lite OT eftersom det är en Nautilus-tråd men den här var också helt otrolig:

5960R... Årskalender och kronograf.

Mårtenssons ur Brookfield