• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Phillipe Nautilus - förnekad kärlek

Chuck

Patek
2-Faktor
Fick se den live på 2 meters avstånd för nåt år sedan i Munchen, har sedan dess alltid funderat på vad det egentligen är för klocka. Jag blev förälskad för stunden och försökte förneka det då jag precis skulle köpa min ExplorerII. En clean klocka som Nautilus skulle jag aaaaaldrig kunna ha.

Jag har undersökt den och PP närmare under veckan och herregud vilket habegär jag byggt upp. Fabrikatet PP och dess historia är väldigt intressant, urverken och komplikationerna är ju häpnadsväckande! Deras PP SEAL är ju inte och leka med, inga snea bezels/saffirglas och dammkorn under glaset från fabrik här inte. Man förstår varför fabrikatet är såpass exklusivt när man plöjer igenom hela deras websida, rekomenderas! http://www.patek.com/contents/default/en/home.html

Jag har insett vad mycket jag har kvar att lära och att det finns annat än submariner, intresset hoppar upp en nivå för varje år som går vilket är skitkul. Funderar tom på att gå nån kort urmakarkurs för att få insikt i urverket på riktigt.
Det bästa av allt är att jag på riktigt tyckte om nautilus när jag fick se den första gången och att det trots allt fortfarande är en drömklocka på 200 000 kronor. Var ska detta sluta :roll:

5711_1A_010.png


5711_1A_011.png


brad-pitt-patek-philippe-nautilus-watch.jpg


Patek20Philippe20Nautilus20steel205711-120thumb201.jpg


Patek-Philippe-Nautilus-5711R-650x433.jpg


patek-philippe-nautilus-chronograph-3.jpg


Patek-Phlippe-Nautilus-5711-white-dial.jpg


http://www.patek.com/contents/default/en/home.html

Trevlig fredag på er!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jo, den är underbar och helst ska det vara den cleana 5711:an men priset är bara för extremt för att i alla fall jag skulle kunna bära den hur som helst. Känns som att man skulle gråta över minsta repa.

För oss oinvigda, vad är PP SEAL? Har Patek ytterligare kvalitetskontroller utöver andra high-endtillverkare?

Mitt 100:e inlägg för övrigt! Weeeee! :mrgreen:
 

Målarn

The Steak
Charles_ skrev:
Målarn skrev:
Charles_ skrev:
Jag klämde på en 5980R i förra veckan... Jäklar vad den skulle sitta fint! :D

Släng upp en bild när det ändå är en Patek tråd :D
Varsågod! :lol:

7B6E5450-AF58-4D1D-9C4C-74A3C593C5A6-15106-0000074B9EA548D4.jpg


Lärde mig att manschetterna från Patek Philippe har safirglas på framsidan. Stiligt!

Tack till Bo Berggrens för utomordentlig service!

Lägg aaaav!!! Vacker skapelse :D har inte vår vän Anish en guld Patek??
 

Charles_

Rolex
80talisten skrev:
Ja en sådan där vore nog ens slutstation på ens klockresa! Sjukt läcker...
Finns nog ingen slutstation är jag rädd... Kronisk sjukdom! :lol:

Lite OT eftersom det är en Nautilus-tråd men den här var också helt otrolig:

6842EA3D-E98F-4CC2-BAB1-DA686DDBD2CD-15225-00000756C471FE09.jpg


5960R... Årskalender och kronograf.
 
Topp