• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pay-it-forward-tråden 2.0

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej, den här tråden verkar vara saknad. Därför startar vi upp den igen! Hoppas det är ok för ledningen att den ligger under diskussion nu när den inte kan ligga på K&S.

Jag saxar från den tidigare tråden, detta är skrivet av @theargonaut:

OBS! Vem som helst, får på helt eget initiativ, när som helst, lägga upp sina "giveaways" i denna tråd. Man behöver alltså inte ha tagit något först, så länge man försöker följa anvisningarna nedan...

Upplägget är som följer;

En person (nedan benämns givare) erbjuder att skänka minst en, men gärna flera separata saker. Gärna klockrelaterat, men inte nödvändigtvis, så länge det är något som någon annan medlem förmodligen skulle ha intresse av att få.

Någon annan (nedan benämns tagaren) skriver i tråden att hen tar en specifik sak, och PM:ar Givaren adressen, som hen vill ha det skickat till.

Givaren betalar då in 10 kr eller mer, till Klocksnacks insamling för Barncancerfonden http://www.barncancerfonden.se/16781/ , OCH står för ev. portot om inget annat nämnts... När insättningen är gjord och paketet på väg till Tagaren, meddelar Givaren det i denna tråd, samt även i BCF-tråden https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/#post-50419, för att på så sätt se till att den tråden aldrig faller i glömska.

Nu till själva haken... Tagaren får endast ta emot (tinga) något, om hen själv har minst en sak, för varje sak hen tar, att själv omedelbart (senast inom 24 h) lägga upp i tråden, och därmed själv bli en Givare.

Busenkelt! Nu kör vi! Pay it forward!

Jag börjar...

20mm nato med undantag för det gul/blåa som är 18mm! Ser helst att en person tar alla, då bjuder jag på frakt. Är fler intresserade får ni gärna pröjsa porto, kuvert löser jag!

IMG_2877.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Det är en jättebra idé med en PIF-tråd men vi kanske ska koncentrera oss på denna som tydligen blev skapad ett par minuter före den här tråden.
 
Topp