Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Paypal tvist?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Holy diver, 15 oktober 2015.

1. Holy diver
    Trådstartare

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    någon mer än jag som haft det tveksamma nöjet att vara tvungen att starta en sådan och sedan bittert förlora trots att man uppenbart har rätt?

Jag köpte en enligt annonsen fullt fungerande vintage dykare men märkte på direkten att den gick extremt fort, snabbade sig flera minuter per timme. Säljaren vägrade återköp och min paypal tvist slutade med att man enligt juristerna inte kan förvänta sig att en så pass gammal klocka håller tiden?!? Jag hävdade att detta är ju totalt skitsnack men de vägrade att döma till min fördel och där satt jag med en klocka som behövde servas trots att jag dubbelkollat skicket innan köp...

Har ni liknande erfarenheter från detta?

2. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Trist när du försökt vara noga med detta innan köp! Låter inte som en säljare man vill ha att göra med! Vart handlade du?

3. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Annons? Utdrag på kommunikation?

4. Holy diver
    Trådstartare

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Tyvärr det var länge sedan men jag blir fortfarande lika irriterad när jag ser hans omdöme på tratten ... Mest intressant att veta om någon annan varit med om nåt liknande?

5. Holy diver
    Trådstartare

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Tradera, en av lumpsäljarna som ibland även har en intressant klocka ute, tänker inte namnge honom, inte här

6. Savagear114

Ok, skulle ju annars vara schysst för oss andra att slippa göra affärer med honom!

7. Holy diver
    Trådstartare

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Jag förlorade uppebart en juridisk tvist så ska inte hänga ut honom, men man kan alltid skicka mig ett PM :)

8. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Mes

konkas och Chatastropher gillar detta.
  9. Holy diver
    Trådstartare

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Haha, han verkar inte vara specielt aktiv på tradera längre så det är väll ok

Nelzo

10. Krostiffer

Krostiffer Borgare

Jag har inte varit med om detta, men jag har fått kräva tillbaka pengar efter att företaget inte skickat klockan efter tre veckor sen betalning :(

11. Holy diver
    Trådstartare

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Surt, ja man har gått på några blåsningar genom åren med både klockor som inte är som utlovat och sådant som aldrig dykt upp

12. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Fick du någon möjlighet att returnera klockan?

13. Holy diver
    Trådstartare

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Nej, det var inga jättepengar och jag sålde den vidare med tydlig information om service behovet så det löste sig utan att jag förlorade några större summor som tur var

Point Blank gillar detta.
  14. Seikosthlm

Seikosthlm The Japanese Salesman

Från:
    STHLM
    Har varit med om att bli blåst på ett band (värde ca 500) startade en tvist och det slutade med att paypal beslutade att jag hade rätt att skicka tillbaka klockan till Italien (kostnad ca 500kr). Rätt säker på att säljaren satt det i system eller räknade ut vad som skulle hända. Var inte via ebay tyvärr så kunde inte straffa med dåligt omdöme.

Holy diver gillar detta.
  15. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Trist. De har väl inget att förlora med att sälja den igen känner jag. Idioti. Aldrig behövt tjafsa med Paypal hittills, alltid lyckats lösa eventuella problem med säljaren. Men tur att det var Tradera så man kan straffa säljaren på något sätt med dåligt omdöme, tyvärr hämnas väl säljaren på samma sätt.

Att Chrono24 inte har ett rating-system likt Tradera eller eBay förstår jag mig verkligen inte på. Helt idiotiskt rent ut sagt.

Holy diver gillar detta.
  16. MJ24

MJ24 Friends of KS

Också tvistat med Paypal, men jag vann min tvist efter många om och men...

17. El Toro

El Toro Torpare

Från:
    Oslo
    Lite tips: Om en klocka går flera minuter snabbt i timmen er den sannolikt magnetiserad. Det kan nog hända under transport. Mycket enkelt at åtgärda.

Savagear114 gillar detta.
  18. Savagear114

Skönt att höra :)

Mårtenssons ur Brookfield