• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paypal tvist?

någon mer än jag som haft det tveksamma nöjet att vara tvungen att starta en sådan och sedan bittert förlora trots att man uppenbart har rätt?

Jag köpte en enligt annonsen fullt fungerande vintage dykare men märkte på direkten att den gick extremt fort, snabbade sig flera minuter per timme. Säljaren vägrade återköp och min paypal tvist slutade med att man enligt juristerna inte kan förvänta sig att en så pass gammal klocka håller tiden?!? Jag hävdade att detta är ju totalt skitsnack men de vägrade att döma till min fördel och där satt jag med en klocka som behövde servas trots att jag dubbelkollat skicket innan köp...

Har ni liknande erfarenheter från detta?
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Trist när du försökt vara noga med detta innan köp! Låter inte som en säljare man vill ha att göra med! Vart handlade du?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
någon mer än jag som haft det tveksamma nöjet att vara tvungen att starta en sådan och sedan bittert förlora trots att man uppenbart har rätt?

Jag köpte en enligt annonsen fullt fungerande vintage dykare men märkte på direkten att den gick extremt fort, snabbade sig flera minuter per timme. Säljaren vägrade återköp och min paypal tvist slutade med att man enligt juristerna inte kan förvänta sig att en så pass gammal klocka håller tiden?!? Jag hävdade att detta är ju totalt skitsnack men de vägrade att döma till min fördel och där satt jag med en klocka som behövde servas trots att jag dubbelkollat skicket innan köp...

Har ni liknande erfarenheter från detta?
Annons? Utdrag på kommunikation?
 
Tyvärr det var länge sedan men jag blir fortfarande lika irriterad när jag ser hans omdöme på tratten ... Mest intressant att veta om någon annan varit med om nåt liknande?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag har inte varit med om detta, men jag har fått kräva tillbaka pengar efter att företaget inte skickat klockan efter tre veckor sen betalning :(
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Har varit med om att bli blåst på ett band (värde ca 500) startade en tvist och det slutade med att paypal beslutade att jag hade rätt att skicka tillbaka klockan till Italien (kostnad ca 500kr). Rätt säker på att säljaren satt det i system eller räknade ut vad som skulle hända. Var inte via ebay tyvärr så kunde inte straffa med dåligt omdöme.
 

Point Blank

Cartier
Nej, det var inga jättepengar och jag sålde den vidare med tydlig information om service behovet så det löste sig utan att jag förlorade några större summor som tur var

Trist. De har väl inget att förlora med att sälja den igen känner jag. Idioti. Aldrig behövt tjafsa med Paypal hittills, alltid lyckats lösa eventuella problem med säljaren. Men tur att det var Tradera så man kan straffa säljaren på något sätt med dåligt omdöme, tyvärr hämnas väl säljaren på samma sätt.

Att Chrono24 inte har ett rating-system likt Tradera eller eBay förstår jag mig verkligen inte på. Helt idiotiskt rent ut sagt.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
någon mer än jag som haft det tveksamma nöjet att vara tvungen att starta en sådan och sedan bittert förlora trots att man uppenbart har rätt?

Jag köpte en enligt annonsen fullt fungerande vintage dykare men märkte på direkten att den gick extremt fort, snabbade sig flera minuter per timme. Säljaren vägrade återköp och min paypal tvist slutade med att man enligt juristerna inte kan förvänta sig att en så pass gammal klocka håller tiden?!? Jag hävdade att detta är ju totalt skitsnack men de vägrade att döma till min fördel och där satt jag med en klocka som behövde servas trots att jag dubbelkollat skicket innan köp...

Har ni liknande erfarenheter från detta?

Också tvistat med Paypal, men jag vann min tvist efter många om och men...
 

El Toro

Breitling
Lite tips: Om en klocka går flera minuter snabbt i timmen er den sannolikt magnetiserad. Det kan nog hända under transport. Mycket enkelt at åtgärda.
 
Topp