• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ska klockan ha datumfönster vid klockan 6 ?


  • Totala väljare
    217

Stetes

Omega
@Moorflax nu har jag lyssnat på er och tänkte att den kommer se ut så med en Sellita SW260-1

Det kommer komma samples efter årsskiftet


Jag tycker att denna börjar bli riktigt cool!
Håller dock med att vinklarna blir lite märkliga på vissa timmar mot den raka kanten. Samtidigt hade det sett ännu konstigare ut om du lägger dom vinkelrät mot kanten och på så sätt inte mot centrum. Det är lite såna grejer som gör att designen inte är helt hemma än.
Du verkar ändå vara mottaglig för konstruktiv kritik, så jag kan lägga till att jag tycker att indexen är väldigt små i proportion till hela klockan och till visarna. Jag tror att när man ser den i verklig storlek kommer det se konstigt ut med så pluttiga index till en så "stor" boett.
Ett förslag med indexen är att inte ha stavindex på de timmarna som får en konstig vinkel, kanske runda eller diamantformade eller liknande hade varit bättre. Eller ta bort dom helt på de timmarna. Testa i ditt renderingsprogram och se hur det ser ut ;)
Måste också tillägga att visarna är verkligen topp!! Grymt snygga!
 

pedral

Omega
2-Faktor
Jag tycker att denna börjar bli riktigt cool!
Håller dock med att vinklarna blir lite märkliga på vissa timmar mot den raka kanten. Samtidigt hade det sett ännu konstigare ut om du lägger dom vinkelrät mot kanten och på så sätt inte mot centrum. Det är lite såna grejer som gör att designen inte är helt hemma än.
Du verkar ändå vara mottaglig för konstruktiv kritik, så jag kan lägga till att jag tycker att indexen är väldigt små i proportion till hela klockan och till visarna. Jag tror att när man ser den i verklig storlek kommer det se konstigt ut med så pluttiga index till en så "stor" boett.
Ett förslag med indexen är att inte ha stavindex på de timmarna som får en konstig vinkel, kanske runda eller diamantformade eller liknande hade varit bättre. Eller ta bort dom helt på de timmarna. Testa i ditt renderingsprogram och se hur det ser ut ;)
Måste också tillägga att visarna är verkligen topp!! Grymt snygga!
@Stetes jag ska ha det i åtanke inför nästa rendering, trevlig helg
 

pedral

Omega
2-Faktor
Den här var riktigt schysst! Däremot ser det lite skumt ut med vikarna på vissa av stavindexarna. Jag skulle nog försöka mig på 90-grader från ytterkanten. Kan man få båda de två bredvid varandra som bilder? Får för mig att det är det som gör att nått känns of trots den riktigt roliga designen!
@chimaira baksida kommer komma snart.
Mer bilder kommer finnas på instagram @pedralwatches
 

chimaira

Cartier
Undrar hur @pedral autokorrigering är "inlärd" när den föreslår kuk istället för kul :) . Eller så är den avslagen, k & l ligger farligt nära varandra
kallas för en "Freudeiansk felsägning" (eller felskrivning i detta fall) :pompus:. Från Wikipedia:

En freudiansk felsägning är ett begrepp inom psykologin. Felsägningen går ut på att en person avser att säga en sak, men av misstag säger något annat. Det av misstag sagda är då det som personen faktiskt menar, på ett semi-omedvetet plan.
Felsägningen anses, enligt denna skola, vara ett tecken på en bortträngd längtan, till exempel av sexuell karaktär eller något som på annat sätt socialt sett är olämplig att yttra.
 

Kugghjul

Panerai
kallas för en "Freudeiansk felsägning" (eller felskrivning i detta fall) :pompus:. Från Wikipedia:

En freudiansk felsägning är ett begrepp inom psykologin. Felsägningen går ut på att en person avser att säga en sak, men av misstag säger något annat. Det av misstag sagda är då det som personen faktiskt menar, på ett semi-omedvetet plan.
Felsägningen anses, enligt denna skola, vara ett tecken på en bortträngd längtan, till exempel av sexuell karaktär eller något som på annat sätt socialt sett är olämplig att yttra.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor


Det börjar närma sig passaround.
Jag måste kolla med admin vilka regler som gäller innan jag vågar yttra mig något mer.

Får lite LF vibbar från den till vänster.

9ZnPRir.jpg
 
Senast ändrad:

SSL

Audemars
Vad har märket för story? Stora massan vill ha en gullig historia. Annars blir det att 20pers på KS köper och sen Tja. Underskatta inte storyn.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Kanske försent att ge feedback på designen nu men jag ser tyvärr inget i klockan som gör att den sticker ut och är "iögonfallande". Tror det blir svårt att överleva på marknaden utan en särskild USP, vad är den isåfall?
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Sen feedback men kör ändå! Hade föredragit en helt rund urtavla. Datum vid 3 och namnet under 12. Gillar den bruna bäst. Känns som att du behöver en med vit urtavla.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Kan visserligen uppskatta udda design men har svårt att se att hur urtavlans form estetiskt går ihop med boetten? Tycker det "skär" sig rejält. Men det kanske är en del av finessen... Blir det inte svårt och dyrt att få till det där glaset praktiskt funktionsmässigt?

Lycka till i vilket fall.
 
Topp