• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Peking

Anfield

Panerai
Tänkte dra till Peking med fru och son några dagar i maj, för att
ta en skål på kinesiska muren.
Hittade bra ( billiga ) biljetter med SAS så varför inte,
aldrig varit i Asien.


Är man i Kina borde man väl köpa sig en kinesisk klocka, och
då menar jag inte en lolex :)
Skulle vilja hitta ett vintage kinesiskt ur, gärna ett
flygar eller dykar .

Till frågorna.

Vad finns det för kinesiska märken ? någon som har något
kinesiskt i sin samling ?
Finns det inhemska flygar och dykar ur ?
Vart köper jag ett vintage kinesiskt ur i Peking ?
Hur är prisläget för en Grön Sub där kontra Nymans ? ( Lite
sugen på att handla en sådan nu, men inte på en marknad :bag: )
Hur är det att flyga SAS via Köpenhamn till Peking ? ( ekonomi
klass :cigar: )
Någon som bott på swissotel beijing hong kong macau center ?
Är det bra ? Första som dök upp när jag googlade bra hotell i Peking:pompus:
Eller vet ni något bättre hotell ?( frukost och Inomhuspool krav ! )
All annan erfarenhet om Peking mottages tacksamt.
 
Kul resa!
Har inte så mycket att bidra med, men ska du ha ett kinesiskt flygarur så finns ju alltid seagull 1963!
image.jpg
 

Knight

Cartier
Den bästa (och mesta) shoppingen i Peking finner du runt Wangfujing Street. Jag skulle även hävda att de lite bättre hotellen ligger i närheten. Där om någonstans finner du premiumvaror (kinesiska och europeiska).
 

Knight

Cartier
Sorry för dubbelpost. Missade att klämma in att det är viktigt att ni klär på er varmt när ni åker till muren! I maj kan det fortfarande vara riktigt kallt där uppe. Det kan lätt förstöra upplevelsen om man fryser. Sommarpalatset är för övrigt en trevlig plats som är lätt att missa då det ligger lite utanför stan (precis som muren).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har varit i en hel del storstäder och Peking är absolut en favorit och ett av få ställen jag skulle vilja besöka igen.Det finns så sjukt mycket sevärdheter.

Kinesiska muren måste man såklart besöka, men det var nog den sämsta utflykten av de vi gjorde. Lång resa och MASSVIS med folk för en kort promenad på muren. Klart väder är ett måste.

Glöm inte besöka sommarpalatset, den förbjudna staden och templet på "kullen" bakom, samt Peking zoo (jättepandor). Det finns även en riktigt häftig trädgård mitt i stan där man kan köra trampbåt och kolla på palats (BeiHai).

Jag kan även varmt rekommendera att ni går på "red theatre" och ser på kung fu teater. (Boka i förväg via nätet). Det var riktigt riktigt bra.
Shopping hittar man överallt, men det är inte billigt. Ska ni gifta er snart så finns det ett 5 våningar stort köpcentra med grejer (vi gick fel och råkade hamna där).

Vifta med en kinesisk karta om ni ska stanna en taxi annars stannar de inte.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kör en best of Peking, yonsson style:

Kines
image.jpg


Inga vapen? Kass!
image.jpg


.??
image.jpg


Vi hamnade mitt i en uttagning för en Bruce Lee remake. Jag tänkte gå upp först, men när det gick upp en 8-åring och gjorde armhävningar på två fingrar så sket jag i det. Jag blev dock intervjuad av kinesisk TV.
image.jpg


Sa jag att det var mycket folk id muren? :D
image.jpg

image.jpg


Fullpackad? Knappast.
image.jpg
 
Topp