• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pelare (målade) borde förbjudas

Johanw

Cartier
Drog armen i en pelare på jobbet. Den med en klocka utan safirglas. Finns få saker att störa sig på eller? Ska lägga genast i förslagslådan att alla pelare och dörrkarmar ska vadderas.

WP_20140320_15_39_30_Smart.jpg
 

Galaxy

Rolex
Ajaj... Sandpapper och polywatch kanske gör susen?

Edit: Eller så räcker det kanske med tandkräm som Aurum föreslår.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det ger förvisso en viss charm med lite slitage på plexit på en Speedy ;)
Gå loss med Polywatch eller så byts den när du lämnar in klockan på service. Plexiglaset ingår i servicepriset hos Kronsur.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
En tanke bara, borde det inte ha varit en fördel att pelaren var målad? det tyder ju på att det var färgen på pelaren som var det mjukare materialet och tog den största smällen, istället för din klocka?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Inte alls snyggt men med lite försiktigt gnugga så ska det gå bort.
Färgen är ju även vattenlöslig så inga kemikalier där..
Lycka till!
/j
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Aj aj aj... hoppas du gav pelaren en omgång! Har hört att man kan slå in kopparspik i dem så de vissnar och dör... eller har jag blandat ihop det?
 

Nexus

Panerai
Pelare och dörrkarmar är skapade av Lucifer själv... Se till att kräva din hämd i pelarblod!
 

SJ Smythe

Cartier
Plexi är bra skönt ändå, trots att det drar till sig repor oroar jag mig mycket mindre eftersom det går så enkelt att lösa. Är nog mer orolig för safirglaset på nåt vis.
 

Johanw

Cartier
Dags att rädda dagen. Utrustning framplockad. Upptäckte sen att det var med en bomullsduk i Displex förpackningen så använde endast Eizoduken till slutputs. Maskerade över Omegaloggan i plexi även om jag tror det ska mycket till för att förskansa den.


WP_20140320_20_34_37_Smart.jpg
WP_20140320_20_36_33_Smart.jpg


Tänker nu författa ett brev till Nobelkommittén och ifrågasätta varför Displex uppfinnare inte får Nobelpriset än.
Så vacker :)

WP_20140320_20_42_05_Smart.jpg
 
Topp