• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lindeberg

Omega
Kan tipsa om budgetvariant som klockkudde, nämligen att köpa någon meter rörisolering på byggvaruhuset, bara att skära till rätt bredd. Samma produkt kan användas i samband med plask och lek i vatten, jmf nudel/noodle
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0389.JPG
IMG_0390.JPG

Nu kom resten av kuddarna samt patch från @Gentle_Giant :cool:
Får dock inte plats med alla klockor så jag ska nog testa att ta bort mellanbitarna så jag får plats med 1 kudde till / rad.
 

Lolle

Panerai
Kunde inte hålla mig ifrån att fixa en budgetvariant på pelicase även jag, trots att jag redan har en enkel läderförvaring som fungerat fint.

Det tomma utrymmet till vänster om klockorna kanske jag använder till band och bandverktyg.
IMG_8679.JPG
IMG_8682.JPG
IMG_8680.JPG
 

Theodoren

Breitling
Så jävla bra idé! Var tvungen att bumpa tråden.
Gjorde som dem flesta andra och köpte en budget. Just min från teknikmagasinet, en small för 349:-
Kuddarna är inte svarta men tyckte ändå det funkar med lite "kontrast",(hade en låda ala kinaskit som ej användes)
Även testad nu under semestern och allt stannar verkligen plats!

20170706_160010.jpg


Tack för mig:)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Klocksnack är inge bra för karaktären!!

Ramlade in i denna tråd och kände direkt att jag verkligen behöver en väska likt dessa (trots att jag har klocklådor, Winder, reseetui i flera storlekar) så idag kom paketet från Clas Ohlson, ville egentligen ha en small men den var slut och suget var för stort och behövde verkligen en direkt så det fick bli mellanstorleken:)

Kuddar snodde jag från en gammal klocklåda, tycker att resultatet blev helt ok:)
Imorgon ska den laddas med lite klockor.

Tack ännu en gång för att KS och dess medlemmar öppnar upp ögonen för vad man verkligen behöver;)

IMG_7889.JPG

IMG_7886.JPG

IMG_7888.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Klocksnack är inge bra för karaktären!!

Ramlade in i denna tråd och kände direkt att jag verkligen behöver en väska likt dessa (trots att jag har klocklådor, Winder, reseetui i flera storlekar) så idag kom paketet från Clas Ohlson, ville egentligen ha en small men den var slut och suget var för stort och behövde verkligen en direkt så det fick bli mellanstorleken:)

Kuddar snodde jag från en gammal klocklåda, tycker att resultatet blev helt ok:)
Imorgon ska den laddas med lite klockor.

Tack ännu en gång för att KS och dess medlemmar öppnar upp ögonen för vad man verkligen behöver;)

IMG_7889.JPG

IMG_7886.JPG

IMG_7888.JPG

Snyggt! Någon som vet om det går att köpa kuddar någonstans inom Sverige om man vill slippa vänta tre veckor på leverans från Kina?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Då blev det klart idag, men ska nog införskaffa en storlek större så som @Sistakvarten för som det blev nu så blev det omöjligt att få till exakt som jag ville med de kuddar jag hade hemma. Plus att då har man 8 platser till att försöka fylla med Sinn's. Men jag är ändå nöjd att kunna få med mig alla klockor på ett säkert sätt...saknas bara ett fint Sinn-märke att fästa på ovansidan.

IMG_20180127_152643.jpg
IMG_20180127_152607.jpg
IMG_20180127_153753.jpg
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Då blev det klart idag, men ska nog införskaffa en storlek större så som @Sistakvarten för som det blev nu så blev det omöjligt att få till exakt som jag ville med de kuddar jag hade hemma. Plus att då har man 8 platser till att försöka fylla med Sinn's. Men jag är ändå nöjd att kunna få med mig alla klockor på ett säkert sätt...saknas bara ett fint Sinn-märke att fästa på ovansidan.

IMG_20180127_152643.jpg
IMG_20180127_152607.jpg
IMG_20180127_153753.jpg

Riktigt bra, vill köpa en till för att ha som typ reseetui. Typ för tre klockor, mest för att det va kul att pilla och fixa med väskan:D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Då blev det klart idag, men ska nog införskaffa en storlek större så som @Sistakvarten för som det blev nu så blev det omöjligt att få till exakt som jag ville med de kuddar jag hade hemma. Plus att då har man 8 platser till att försöka fylla med Sinn's. Men jag är ändå nöjd att kunna få med mig alla klockor på ett säkert sätt...saknas bara ett fint Sinn-märke att fästa på ovansidan.

IMG_20180127_152643.jpg
IMG_20180127_152607.jpg
IMG_20180127_153753.jpg
Skön samling. Själv vågar jag inte bära alla klockor i en väska på stan. Tyvärr.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Grymt!
Varifrån köper man smidigast klockkuddar?
Ser att både @yonsson @Clark Kent och @Sistakvarten har fina exemplar, köper eventuellt gärna sånna!

Jag tog kuddarna från en Rainer-box som jag hade hemma. Men hittar du något bra ställe att handla på så lägg gärna in här i tråden. Skulle vilja köpa fler. Tycker bara att det är så olidligt tråkigt att behöva vänta tre veckor om man beställer från Kina så på hemmaplan hade ju varit trevligt.
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor
Jag tog kuddarna från en Rainer-box som jag hade hemma. Men hittar du något bra ställe att handla på så lägg gärna in här i tråden. Skulle vilja köpa fler. Tycker bara att det är så olidligt tråkigt att behöva vänta tre veckor om man beställer från Kina så på hemmaplan hade ju varit trevligt.
Tre veckor? Väljer du expressfrakt? Sex-sju veckor tycker jag brukar vara standard. :)
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Har haft problem med att skumbitarna ramlar isär. Bytte ut det mot att skära ut delarna från liggunderlag istället. Men nu klämmer jag in massa klockor i en liten låda :p

Original skumbitar ramlar isär efter några månader.
2.png


Liggunderlag från Rusta
3.png


Blev riktigt sugen på den där "resväskan" ClarkKent postade. Kommer nog vara uppe i 20 klockor innan 2018 är slut.
IMG_20180113_130240.jpg
 
Topp