• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pengar

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Så är det ju på det viset att alla medlemmar har olika (läs ekonomiska) förutsättningar att lägga på denna underbara hobby.
Jag kan ärligt säga att jag garanterat tillhör de fattigaste här på forumet, men det gör mig ingenting. Jag köper de klockor jag gillar och har råd med och är mer än nöjd med min samling. Men jag gläds även ärligt med forum medlemmar som införskaffar ur som jag själv aldrig kommer ha råd med.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Så är det ju på det viset att alla medlemmar har olika (läs ekonomiska) förutsättningar att lägga på denna underbara hobby.
Jag kan ärligt säga att jag garanterat tillhör de fattigaste här på forumet, men det gör mig ingenting. Jag köper de klockor jag gillar och har råd med och är mer än nöjd med min samling. Men jag gläds även ärligt med forum medlemmar som införskaffar ur som jag själv aldrig kommer ha råd med.
Det är väl just det som är det härliga! Klockor behöver verkligen inte kosta huggorm utan jag njuter av en seiko 6139 för en tusenlapp eller en Aqualand för två
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Det är ju skillnad på vad man betalat för dem i nypris och vad man kan få för dem vid försäljning. Det känns skönt på något vis att ha köpt och fått klockor med ett jämförelsevis lågt andrahandsvärde. Då känns det inte som om det är de som ryker om det blir knapert här hemma. Vi berörde ämnet på gtgn och även om jag egentligen inte tycker att mina Longineser är mediokra kan deras andrahandsvärde inte mäta sig mot andras här på forumet.
Men jag kan väl säga att om jag skulle sälja de jag har och köpa klänningar istället hade jag kunnat ha en ny klänning varje dag fram till påska ungefär. Om det är en sen påsk 2017.
 
Topp