• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

Zingo

Rolex
Har länge varit sugen på en bättre penna, men många röster har sagt att jag kommer tappa bort den inom en mycket snar framtid vilket fått mig att avstå. Men nu blev det en beställning:
image.jpeg

Men vilket märke? Då jag hade bestigit ett visst berg under sommaren så skulle det ju vara kul med en användbar sovernir. Tror ni lista ut märket:
image.jpeg


MB! Men vilken modell? Föll för den modernare designen på Starwalker:
image.jpeg


En praktisk penna för en nybörjare på detta område:
image.jpeg

Mycket nöjd! :cigar:
 

Vicnic

Omega
Vilken penna rekommenderar ni till studier, dvs. en penna som man skall kunna göra tydliga anteckningar och skriva mycket med? Tar också gärna emot tips på passande instegspennor, blyerts, kulspets eller reservoar. Typ motsvarande certina/oris i klockväg :)
 

UNO

Panerai
Jag älskar alla lyxprodukter och måste därför fråga; vad har man en så pass dyr penna till? För inte sitter man och nöter anteckningar med en penna för 5 lax (om man inte är VD på valfri bank dvs)

Om det är någorlunda motiverat kanske man borde skaffa ännu en last..
Jo, mötena blir uthärdlig med en rolig penna.
 

Vicnic

Omega
Jag kör en Fisher Space Pen på jobbet, en Bullet i rå mässing. Rekommenderas om du behöver en kulspetspenna!
Har också en Fisher Space Pen (dock "black grid") och använder den massor på jobbet. Skönt att ha en klocka som man inte behöver vara lika rädd om som MBs

Tack, ser ju riktigt bra ut! Då var det bara att hitta en passande mekanisk blyertspenna också, är det något som ni har erfarenhet av?
 

Vicnic

Omega
Har också en Fisher Space Pen (dock "black grid") och använder den massor på jobbet. Skönt att ha en klocka som man inte behöver vara lika rädd om som MBs

Hur känns greppet på pennan och var kan man köpa deras pennor? Såg att fisher space pen's egen hemsida bara levererar inom USA, men någon internetbutik inom Sverige bör väl finnas? Funderar starkt på en, riktigt snygg ju! Fler bilder på den uppskattas :hungry:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hur känns greppet på pennan och var kan man köpa deras pennor? Såg att fisher space pen's egen hemsida bara levererar inom USA, men någon internetbutik inom Sverige bör väl finnas? Funderar starkt på en, riktigt snygg ju! Fler bilder på den uppskattas :hungry:

Dra till penstore, fick finfin hjälp där.
 

Psykel

Patek
Exakt, men då tappar man ju förmånen att kunna prova pennorna före köp. Att köpa hem och returnera för att prova gillar jag inte riktigt, men får väl beställa en space pen och testa.
Du kommer inte bli besviken! Finns några varianter, bland annat traditionell clicker av samma typ som NASA använde i Apolloprogrammet (och fortfarande använder) och Bullet, som är en kompakt penna med lock. Min mässingsbullet kom utan clip, men kompletterade nyligen med ett guldfärgat.
 

AndyK

Cartier
Jag är sugen på en original (AG7), men tycker att priset är lite häftigt. Vill ha klickfunktionen. Sen är ju pennan riktigt snygg också...
162111_0.jpg


Jag gillar utseendet (dock inte lika mycket som AG7) och priset på Bullet, men det är ju det där med klickfunktionen...
_space_pen_bullet_raw_1.jpg
 

Psykel

Patek
Jag är sugen på en original (AG7), men tycker att priset är lite häftigt. Vill ha klickfunktionen. Sen är ju pennan riktigt snygg också...
162111_0.jpg


Jag gillar utseendet (dock inte lika mycket som AG7) och priset på Bullet, men det är ju det där med klickfunktionen...
_space_pen_bullet_raw_1.jpg
Jag kommer eventuellt komplettera min Bullet med en klickare i framtiden, men jag tycker att det funkar alldeles utmärkt utan klick.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Vilken penna rekommenderar ni till studier, dvs. en penna som man skall kunna göra tydliga anteckningar och skriva mycket med? Tar också gärna emot tips på passande instegspennor, blyerts, kulspets eller reservoar. Typ motsvarande certina/oris i klockväg :)

Jag är sugen på en original (AG7), men tycker att priset är lite häftigt. Vill ha klickfunktionen. Sen är ju pennan riktigt snygg också...
162111_0.jpg


Jag gillar utseendet (dock inte lika mycket som AG7) och priset på Bullet, men det är ju det där med klickfunktionen...
_space_pen_bullet_raw_1.jpg


Jag kör på en likadan som @ZQT - bra pris här http://www.pickpack.se/skriva-anteckna/pennor/fisher-space-pen-astronaut-space-pen (finns bara en kvar)
 
  • Like
Reactions: ZQT

Vicnic

Omega
Har sedan jag tipsades om fisher space pen tyckt att en modell var extra häftig, nämligen "space pen Black grid". Var förbi min lokala pappershandtagen där det för dagen var en herre som värderade pennor, och som även hade till salu. Mest hade han parker, men jag tyckte mig se en exakt likadan som jag var ute efter bland alla reservoarpennor. Frågade om jag fick prova den, och visst fick jag det. Han gav mig ett pris på 150:-, vilket lät väldigt billigt i mina öron. Tog därför upp telefonen och penstores hemsida för att verifiera att det verkligen var den, och visst var det så. Däremot blev han chockad över priset de tog för den, och visst ångrade han nog att han bara begärde 150 kr för den, i alla fall lite grann. Vet inte riktigt om det är ett vettigt pris eller om jag skulle gett mer för den, hur som helst är jag en penna rikare. :)
IMG_0898.JPG
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag kör bara reservoarpennor på jobb. Har inte använt en kulspets på över ett år...
Tänkt att jag ska göra det också.. men sen inser jag att jag inte använder pennor på det sätter :(
har dom mest att klicka med (och då är space pen AWESOME).
Använder enbart penna om man ska skissa en snabb detalj eller kladda en kom-ihåg siffra på en post-it.
 
Topp