• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Enligt Amazons varukorg så vill de ha 490 SEK i frakt. Totalt blir summan 990, samma som Penstore... :(

Finns inga andta fraktaltenativ. Jag får väl bygga upp motivationen inför kommande födelsedag :)
Det betyder kanske att dom lärt sig en läxa när dom skickade till mig gratis för någon vecka sedan... förlåt.. hi hi
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Förtjänar en bild, tycker jag?
Instämmer men fick vänta till idag då pennan som sagt används på kontoret till mötes anteckningar :)
IMG_2622.JPG
IMG_2623.JPG
Tycker dras Petrol är grymt läcker och snyggt att de valde en svart Nibb med ;)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Du hoppade direkt på limited edition. Snygg! Bra val!
Tackar!
Klart den var ju grym, så fort jag fick mailet om att den fanns från Penstore så började jag leta anledning att köpa den. Grym ihop med sitt petrolbläck med som vi en första anblick ser svart ut. Men sedan visar att det är grönaktigt när mna kollar noggrannare :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Tackar!
Klart den var ju grym, så fort jag fick mailet om att den fanns från Penstore så började jag leta anledning att köpa den. Grym ihop med sitt petrolbläck med som vi en första anblick ser svart ut. Men sedan visar att det är grönaktigt när mna kollar noggrannare :)
Spännande! Jag köpte bläcket, men inte testat det än. Det finns för många Safari/Al-star/LX jag vill ha just nu :(
 

Psykel

Patek
Du hoppade direkt på limited edition. Snygg! Bra val!
Lamys limited editions är grymma! Själv satsar jag på AL-star, där jag hittills har en Charged Green och en Pacific (plus en blå ur ordinarie sortiment som var min första reservoar). Grymt kul att samla på, och dom är ju inte direkt dyra. Speciellt inte om man ska köpa en LE per år.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Lamys limited editions är grymma! Själv satsar jag på AL-star, där jag hittills har en Charged Green och en Pacific (plus en blå ur ordinarie sortiment som var min första reservoar). Grymt kul att samla på, och dom är ju inte direkt dyra. Speciellt inte om man ska köpa en LE per år.
Problemet är ju att man blir direkt skadad av att dem är limited så har redan börjat kolla historiska släpp ;)
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Man kan ju inte annat än älska forumet, alla prylar, smådetaljer och allt kunnande.

Bidrar med en bild på det som jag oftast använder på dagarna. Är lite sugen på att slå till på någon bättre Rollerball penna och även en bättre stiftpenna, men har svårt att bestämma mig, mest sugen är jag på någon Montblanc. Om ni inte köper i fysisk butik, vart köper ni då på för sidor?

IMG_3178.JPG
 

UNO

Panerai
Man kan ju inte annat än älska forumet, alla prylar, smådetaljer och allt kunnande.

Bidrar med en bild på det som jag oftast använder på dagarna. Är lite sugen på att slå till på någon bättre Rollerball penna och även en bättre stiftpenna, men har svårt att bestämma mig, mest sugen är jag på någon Montblanc. Om ni inte köper i fysisk butik, vart köper ni då på för sidor?

IMG_3178.JPG
Köpa i butik är bra, viktigare med pennor än klockor då fake är så otroligt vanligt(50% av begmarknaden ?).
Fundera på om du vill ha en tung eller en lätt penna, tung hänger ner kavajen....
Går världen under om du glömmer 10.000kr på bordet i konferensrummet ?
Själv har jag MB hemma och vissa speciella dagar på jobbet, vissa dagar är det viktigare att rollerballpatronen är av god kvalité och skriver mjukt, se ovan inlägg.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Vänner, jag har en fråga!
Vart i Sthlm kan man gravera en Montblanc med en krona, antingen Rolexkronan eller annan kungakrona?
Köpte precis en begagnad med med en rolig inskription som kulle göra sig bra med en krona efter...
DB661E17-1467-4C8B-9181-3B68AD911BC4.jpeg
D1A50FC2-F224-4A9F-994A-DE81143FBE13.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp