• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Fick denna med min sbgx061 som jag köpte härom dan :)
suruququ.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

maxmol

Panerai
Det var en jäkla massa pennor från alperna här. Men vill man inte ruinera sig så kan jag tipsa om Pilots härliga Cavalier. Mycket härlig fontänpenna i trevligt utförande för drygt en röding.
bild.JPG
 
Certina DS Action Diver och en Parker kulspets!
image.jpg


Här med en Cross reservoirpenna, tror det är en äldre modell "Country"?
image.jpg


Här i ett hemmapulat etui tillsammans med de två övre pennorna och en "studentpenna" i dassig kvalité, den är bara med som utfyllnad för tillfället :p

image.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Måste köpa en sån starwalker inför höstens plugg-slaveri. Var är bra att handla, är det NK som gäller eller finns de till något super-extra-duperpris på nätet?

Jag har köpt mina övriga MB på Jarl Sandin i Göteborg och min Starwalker har jag köpt beggad. Har sett några MB till salu här på K&S, dock ej någon Starwalker. Meisterstück LeGrand är ju annars trevlig och känns väldigt klassisk.
 

Apansson

Torpare
Jag har köpt mina övriga MB på Jarl Sandin i Göteborg och min Starwalker har jag köpt beggad. Har sett några MB till salu här på K&S, dock ej någon Starwalker. Meisterstück LeGrand är ju annars trevlig och känns väldigt klassisk.

Får glida förbi NK och känna på några och se vad man skall ha kanske. Har du någon soft allround-rekommendation? Alltså typ anteckningar etc.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Får glida förbi NK och känna på några och se vad man skall ha kanske. Har du någon soft allround-rekommendation? Alltså typ anteckningar etc.

Ja det bästa är nog att få testa pennan i butik. Vad jag kan se så finns refiller med "fine" eller "medium" bredd på spetsen så den går ju alltid att byta ut. Kostar ca 200-250 kr.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag har köpt mina övriga MB på Jarl Sandin i Göteborg och min Starwalker har jag köpt beggad. Har sett några MB till salu här på K&S, dock ej någon Starwalker. Meisterstück LeGrand är ju annars trevlig och känns väldigt klassisk.


För stor tycker jag.
 

Tony

Omega
En OT-fråga; jag söker ett svart bläck som torkar snabbt så att man slipper kladd. Söker ett bläck som ska fungerar på de flesta sorters papper som kan förekomma i ett kontor (printerpapper, anteckningsblock, kontraktspapper). Använder förnärvarande Mont Blanc´s eget bläck. Bläcket är till en reservoarpenna.
Tack på förhand.
 

MrPlow

Rolex
En OT-fråga; jag söker ett svart bläck som torkar snabbt så att man slipper kladd. Söker ett bläck som ska fungerar på de flesta sorters papper som kan förekomma i ett kontor (printerpapper, anteckningsblock, kontraktspapper). Använder förnärvarande Mont Blanc´s eget bläck. Bläcket är till en reservoarpenna.
Tack på förhand.
Jag kör Sailor (http://www.penstore.se/p/tillbehor-och-refiller/black/sailor-jentle-ink-50-ml-black.html) tycker den torkar snabbt.

product_thumb.php


Men kanske borde man kliva upp på Iroshizuku (http://www.penstore.se/p/tillbehor-och-refiller/black/pilot-iroshizuku-50-ml-black.html). Dyrare är väl alltid bättre?
 
Topp