• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Pentax Q - den minsta systemkameran, tar kanonbilder (+objektiv)

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Nu är det dags att sälja min snygga och grymma Pentax Q-systemkamera.

pentaxq_hand_800.jpg

(Foto lånat från nätet för att illustrera storlek)

Det är en kamera som det har skrivits mycket om, då den är väldigt kompakt och liten men återger fantastiska bilder och erbjuder i princip alla funktioner som en vanlig, stor, systemkamera gör. Detta är orignalmodellen (Q) med kamerahus i magnesiumlegering (ett väldigt gediget bygge) och sensor med crop factor 5,6. Har några olika objektiv samt tillbehör till den så det är ett komplett kit jag säljer som täcker de flesta behoven. Det fasta 01-objektivet är fantastiskt för klockfoton och tar väldigt snygga närbilder. Kameran är i ett fint skick och har inte använts särskilt mycket. Jag har använt den för att fota mina klockor samt mina läderalster hemma i "studion".

Kameran säljes med originalförpackning men dock utan originalmanualen (skickar med en tjock utskrift av manualen).

Detta följer med:
  • (objektiv) SMC Pentax 01 Standard Prime 8.5 mm 1:1.9 (mycket bra klockfotoobjektiv)
  • (objektiv) SMC Pentax 02 Standard Zoom 5-15 mm 1:2.8-4.5 + solskydd (detta kan säljas separat för 750 kr)
  • (objektiv) SMC Pentax 03 Fish-eye 3.2 mm 1:5.6
  • (objektiv) FED Industar 26mm 1:2,8 - ett fast objektiv som blir ett teleskopobjektiv med Pentaxens crop factor på 5,6
  • Adapter för objektiv med M39-gänga till Pentax Q (denna adapter går till Industarobjektivet)
  • 4 batterier varav 1 original och 3 andra randommärken
  • Trådlös fjärrutlösare (funkar bra när man tex tar produktfoton)
  • Batteriladdare
  • Minneskort 32 GB Sandisk Ultra
  • Oanvänd rem för att hänga kameran runt nacken

Samtliga Pentax-objektiv är mycket välvårdade och fina.
FED Industar-objektivet är slitet och har en del repor så ta det för vad det är.

Här är lite exempel på bilder som har tagits med kameran och linserna: https://www.flickr.com/photos/21314194@N07/albums

Pris: 2250 kr + eventuell frakt för hela paketet.
Byten: inom en dag från det att kameran mottagits. För frågor nås jag per PM.

1609104137.jpg

20170712_201241.jpg

20170712_201324.jpg

20170712_201353.jpg


Ett par foton som jag nyligen har tagit med Pentaxen:
collection_accessoarer_1800x597.jpg

IMGP2380.JPG

IMGP2391.JPG
 
Topp