• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Per Forsberg

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Annonserade en klocka i 5k segmentet på K&S där Per Forsberg visade snabbt intresse genom PM och efter ett par frågor etablerade att han skulle ha klockan, vi tog varandras telefonnummer och bokade upp ett möte F2F.
Jag hade fler intressenter på klockan som jag tackade nej till vid denna tid eftersom jag satte klockan i OHPF.
Dagen efter skulle vi enl. överenskommelse göra upp affären, jag hade styrt om mitt schema för att träffa Per nära en plats som passade honom bra för att möjliggöra F2F.
Två timmar innan affär får jag ett mess via telefon som säger att han måste tagit fel på modell, vill dra sig ur..
När jag påpekar att vi haft en överenskommelse och att jag tackat nej till två potentiella köpare slutar kommunikationen.

I slutändan var detta ingen katastrof då jag fick klockan såld till annat håll, men jag hade skött min del som potentiell köpare på ett helt annat sätt.
 

Wenger

Omega
Annonserade en klocka i 5k segmentet på K&S där Per Forsberg visade snabbt intresse genom PM och efter ett par frågor etablerade att han skulle ha klockan, vi tog varandras telefonnummer och bokade upp ett möte F2F.
Jag hade fler intressenter på klockan som jag tackade nej till vid denna tid eftersom jag satte klockan i OHPF.
Dagen efter skulle vi enl. överenskommelse göra upp affären, jag hade styrt om mitt schema för att träffa Per nära en plats som passade honom bra för att möjliggöra F2F.
Två timmar innan affär får jag ett mess via telefon som säger att han måste tagit fel på modell, vill dra sig ur..
När jag påpekar att vi haft en överenskommelse och att jag tackat nej till två potentiella köpare slutar kommunikationen.

I slutändan var detta ingen katastrof då jag fick klockan såld till annat håll, men jag hade skött min del som potentiell köpare på ett helt annat sätt.

Hej

Jag förstår om du kände dig besviken. Jag hade två intressanta klockor uppe samtidigt och förväxlade kommunikationen helt enkelt. Jag kan inte riktigt förstå hur jag skulle ha agerat annorlunda? Jag hörde av mig så fort jag insåg misstaget. Kommunikationen slutade väl inte, jag var bara ärlig och sa som det var.

Tolkar detta som att du beskriver mig som badguy vilket jag tycker är tråkigt och beklagligt.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hej

Jag förstår om du kände dig besviken. Jag hade två intressanta klockor uppe samtidigt och förväxlade kommunikationen helt enkelt. Jag kan inte riktigt förstå hur jag skulle ha agerat annorlunda? Jag hörde av mig så fort jag insåg misstaget. Kommunikationen slutade väl inte, jag var bara ärlig och sa som det var.
Tolkar detta som att du beskriver mig som badguy vilket jag tycker är tråkigt och beklagligt.

Hej Per,

Jag försökte att inte lägga så stor värdering i vad som hände i min text, snarare beskriva händelseförloppet.

Efter min sista kommentar via mess så svarade du inte på din syn om vad vi kommit överens om, det blev tyst helt enkelt.
Då jag ser vad jag skrivit i svaren om min klocka har jag inte bidragit till förvirringen i alla fall, jag svarade med tydlighet om den klocka jag annonserade, i frågan som du ställe till mig namngav du både tillverkare och modell.

Personligen hade jag tänkt mig för innan jag entusiastiskt kommit överens om köpa en klocka för att sedan backa ut utan tillse att jag var på speaking terms med motparten.

Syftet med min post var att jag ville bara förmedla min upplevelse och händelseförloppet från mitt perspektiv.
Det är alltid enklare att skriva de positiva sidorna av en affär.

Bästa att göra med detta är att ta till dig det jag skrivit och bevisa mig fel i framtida affärer här på forumet.

Vänligen,
/Wille
 
Topp