• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perfekt duo!

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tanken var att ha en dykare (Rolex) och en dressare (Cartier). :cool:
Tycker ändå att dessa kompletterar varandra ganska bra. Suben är till fint och Sinn får agera vardagsbeater.

WP_20160831_07_12_56_Pro.jpg
Klockporr... Vem tar & vem ger egentligen? It's a :sinn:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
En elegant duo signerad Cartier.

Santos med en historia som sträcker sig så långt bak som till 1904 då piloten Alberto Santos-Dumont tyckte att det var jobbigt att hålla koll på tiden via sitt fickur - den första pilotklockan föddes.

Historien om Tank började redan år 1917. Buren av eleganta män så som Gianni Agnelli, Cary Grant och Clark Gable... Americaine var Cartiers första kurvade och vattentäta klocka - ett bevis på att Cartier tagit sina klockor ett steg längre. Det skulle inte bara handla om estetik!

Det är smått otroligt att Cartiers design funkar idag som då. Vi snackar om hundra år, plus/minus beroende på modell...

image.jpeg
image.jpeg


Cartier Santos Galbee 1564
Cartier Tank Americaine 1720
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Mitt senaste inlägg var nog om min 1803 och 79090 jag hade, men då jag kommit in i en fas där vintage inte längre är lika intressant så har jag nu gått över till modernt istället. En toksportig och stor dykare i form av en blå Pelagos och en mer elegant och dressig klocka i form av en Datejust med slät ring och oyster har nu intagit samlingen. Tycker de kompletterar varann väldigt bra! Tudorn får man ruskigt sportig på gummit om man vill och Datejusten funkar lika fint till skjorta och kavaj som till t-shirt och shorts. Båda funkar till de allra flesta sammanhang i vardagen. Modernt, pålitligt, tillbehör och ingen risk för service är några grejer jag nu tycker är väldigt bekvämt och håller högt...
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
Tack. Den blå är en riktigt skönhet och den har blivit min daily beater, men iom höstens intåg så börjar den svarta komma tillbaka in i rotationen.
 
Topp