• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perfekt, om den hade varit 39mm?!

Urtur

Cartier
Tänk om denna hade varit 39mm och inte 36mm (som den faktiskt är) då hade den varit en "graal"!

Jag kan inte bestämma mig för om den ska vara kvar eller gå vidare???

bild13_zpsebc13f77.jpg


bild12_zps9dd0639a.jpg


bild10_zps774918ad.jpg


bild5_zps2e78e3fd.jpg


bild1_zps4366ae2c.jpg
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Den är störtball men jag förstår dig precis. Slutar alltid med att jag flippar de klockor som jag aldrig får en 100% känsla för när jag bär. Kommer funderingen upp varje gång jag ska sätta på mig en klocka jag inte kan bestämma mig om så har jag egentligen redan bestämt mig. Krävs ju så klart en viss prövotid för en ny klocka men efter ett tag så ska känsla finnas där.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker du ska ge det en chans, 36mm funkar, även om det är svårt att vänja sig...

Ännu svårare att gå från PAM320 på 44mm till Explorer 2 på 42mm till DD på 36mm... Men man vänjer sig! :)
 
Nu kan väl Denke eller någon annan Glycinist bekräfta/dementera, men finns det ingen Airman som gjorts i 40mm?
I så fall finns ju alternativ även om det inte är vintage. Vet att det finns modeller i 42mm i alla fall.

Jag hade behållt den du redan har dock...
 

vonhall

Rolex
Har lite svårt när klockorna kryper ner i storlek i vanliga fall! Men din klocka satt som en smäck på din handled. Tycker absolut att du skall behålla den!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det är samhällets fel att vi har ett så snedvridet ideal idag, smala damer är ju snyggast! :cigar:


Behåll! Tycker den sitter som ett smäck på din handled!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu kan väl Denke eller någon annan Glycinist bekräfta/dementera, men finns det ingen Airman som gjorts i 40mm?
I så fall finns ju alternativ även om det inte är vintage. Vet att det finns modeller i 42mm i alla fall.

Jag hade behållt den du redan har dock...


Airman 18 är helt riktigt 39mm. Övriga modeller är antingen 36, 42 eller 46 mm.

Ett undantag finns dock med en Quartz-modell som tydligen kom i 40mm utförande på 80-talet. Den kom som jag förstått det både i 36 och 40mm. Tror att 40mm-varianten har texten Airman och GMT 2000 på tavlan (ej att förväxla med Airman 2000 som är 42mm).

:)
 

Urtur

Cartier
Min tanke är att klockan är perfekt med sin ålder, vintage, patina, plastglas, charm, 24-timmars visning, historik, relativt ovanlig, unik fungerande hacking funktion, slitenhet och automatik. Det är bara storleken som (för mig) stör mitt öga, ingenting annat!

Tack för tillropen, nu ska jag fundera!
 
Topp