Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Personligt ombud

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ako, 25 mars 2016.

1. Ako
    Trådstartare

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Finns det firmor som agerar personligt ombud vid köp av tex klockor utomlands? Jag har "hittat" en klocka som säljs privat i Italien , jag skulle aldrig våga föra över pengar eller ens paypal , men om det funnits en firma som personligen hämtar upp klockan på plats , fotograferar , skickar bild till mig för ok , för att senare ta hand om frakten så hade det varit bra...

2. Aquastaren

Aquastaren Präst

Från:
    Stockholm
    Och vem ska ta nersidan om något inte är som förväntat? Den frågan är sannolikt anledningen till att tjänsten inte existerar, vad jag vet.

Ako gillar detta.
  3. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Ja va fan för 5' löser jag det;)

MartinF, Fabian, eriksson850 och 3 andra gillar detta.
  4. Ako
    Trådstartare

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Det får väl regleras i en överrenskommelse , jag hade varit nöjd med ett foto som visar att det är samma klocka som jag har fått bilder på , sedan kunde jag fört över $ till säljaren , sedan hade ombudet lämnat och packat klockan till tex dhl..

5. pjmb

pjmb Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Beror ju på hur mycket pengar som skiljer att köpa här, ta en minisemester ner och hämta själv? Få ett par härliga dagar i Italien också ;)

6. Ako
    Trådstartare

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Finns inte många av denna klocka i världen .
    Resa typ 2k , tåg 3 timmar enkel resa från Rom ..
    Blir snabbt 5k o två tre dagar...

7. pjmb

pjmb Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Och en massa erfarenheter rikare!
    Ett långskott är väl om det är ngn KS:are som bor i närheten av klocka i Italien... :confused:

8. Jolly

Jolly Stadsbo

Jag ska till Rom nästa vecka så om du slänger med en låda cigarrer så kan vi diskutera :cigar:

Ako och pjmb gillar detta.
  9. pjmb

pjmb Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kanske säljaren kan ta den till närmaste AD och lämna in den där för värdering som du står för och sedan försäljning och transport går genom dom?

Ako gillar detta.
  10. Ako
    Trådstartare

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Vintage ...
    Om det hade varit någon mera aktuell klocka så kanske... Denna är 50 år gammal..

11. pjmb

pjmb Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Borde väl inte spela ngn större roll? Men om dom gör det överhuvudtaget är en annan fråga ;)

Ako gillar detta.
  12. OxleyStateHigh

OxleyStateHigh Borgare

Kontakta någon större klockhandlare i närheten av säljaren. Be handlaren att köpa in klockan åt dig, du förskottsbetalar pengar inklusive eventuell avgift, och så skickar de den till dig.

13. Zingo

Zingo Borgare

Från:
    Sthlm
    Om du skulle hitta en i Holland eller schweiz så går det nog att ordna vi svenskt bolag men de synes inte ha verksamhet i Italien tyvärr. :(

Ako gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield