• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Phillips Auctions -JAW DROPPING- *Bildtung*

D

Deleted member 1265

Guest
image.jpg
image.jpg

Wow!
 

JohnDoe

Rolex
Kollade in auktionen häromdagen. Många fina DD. Tycker dock att en hel del vanliga DD är överprissatta..
 

paradis

Audemars
Helt otroligt vackert, många av modeler har jag inte ens visst att dom finns. Bättre kan det inte bli..........:happyhappy:
 

bionicbeagle

Friends of KS
Synd att typ den enda Rolexen jag tycker är snygg går på över $1m...

Varför kan dom inte göra nya med samma klass och stil som vintage Paul Newman Daytona? Om dom gjort en ny med samma rena urtavla utan all plottrig skittext som dom nya har så hade jag varit där direkt.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Synd att typ den enda Rolexen jag tycker är snygg går på över $1m...

Varför kan dom inte göra nya med samma klass och stil som vintage Paul Newman Daytona? Om dom gjort en ny med samma rena urtavla utan all plottrig skittext som dom nya har så hade jag varit där direkt.


Just därför dom (Rolex) och den (pnd) har stil och klass eftersom dom inte gör en ny variant.
 

ssp226

Cartier
Superklockor! Tyvärr missade jag deras preview in Hong Kong.

Mest intressant tycker jag är att både Bacs och Russo som var framstående figurer hos Christies nu är konsulter. Frågan är vad det kommer betyda för Christies auktionsresultat då framför allt Bacs verkligen kunde haussa upp priserna i Geneve. Han talar bland annat om att inte manipulera katalog bilderna, vilket alla auktionshus gör, och annat dåligt som jättarna pysslar med. Jag är säker på att Phillips auktionsresultat kommer bli hyfsat högt :)
 
Topp