Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Piaget

Diskussion i 'Diskussion' startad av Nicklas H, 26 september 2014.

1. Nicklas H
    Trådstartare

Nicklas H Friends of KS

Från:
    Vallentuna
    NK hade ett event igår kväll där klocka avdelningen hade tillverkar representanter på plats. Fick då första bekantskapen med Piaget. Provade bla världens tunnaste automatiska ur. Måste säga att märket känns mycket högkvalitativt. Är det någon som har egna erfarenheter av just Piaget?
    Även Sjöö Sandström var på plats och visade upp royal capital samt Omega.

Erik1 gillar detta.
  2. don segundo

don segundo Biskop

Har aldrig ägt någon, klämde däremot på en Altiplano Double Jeu för en tid sedan. Måste säga att jag blev grymt besviken på finishen i den öppningsbara boetten. Detta var en klocka som imponerat rätt mycket på bild.
    Deras andra klockor är ju välgjorda även om jag tycker prislappen är väl tilltagen.

3. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Inga bilder ?

eriksson850, M.U och emilarne gillar detta.
  4. M.U

M.U Biskop

Släng upp lite bilder! Har också fått intrycket av att Piaget gör högkvalitativa ur

5. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Ping Rozzy / din fru ;)

OnT tycker jag att Piaget gör väldigt vackra klockor. Det tunna uret är grymt!

par gillar detta.
  6. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    paradis gillar detta.
  7. Nicklas H
    Trådstartare

Nicklas H Friends of KS

Från:
    Vallentuna
    :facepalm:
    Var så uppe i klockklämandet att jag glömde fota.:(

paradis gillar detta.
  8. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Piguet har några riktigt fina modeller, hade en limiterad som var grymt härlig, typ altiplano black mm. Skulle vara skoj att klämma på någon gång.

9. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Den där gillade jag!
    Vilket jobb med urverket! Wow! Starkt jobbat att kunna göra något i den tjockleken (eller ska jag säga tunnleken?)!

Nicklas H gillar detta.
  10. Nicklas H
    Trådstartare

Nicklas H Friends of KS

Från:
    Vallentuna
    Den här fastnade jag för. image.jpg

paradis och M.U gillar detta.
  11. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jätte vackra klockor. Tittade lite ock såg den här,rött guld ock med datum v11.jpg ..................

Nicklas H och Galaxxy gillar detta.
  12. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
  13. Cristian

Cristian Friends of KS

rillesnille gillar detta.
  14. DrDre

DrDre Friends of KS

Jo, viss likhet med PP slog mig också när jag såg den. Fast kanske mer Nautilus, med den randiga tavlan.

15. christian-h

christian-h Biskop

16. MånsT

MånsT Biskop

17. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
  18. Sveparn

Sveparn Stadsbo

19. Cristian

Cristian Friends of KS

christian-h gillar detta.
  20. Cristian

Cristian Friends of KS

image.jpeg

rillesnille och DrDre gillar detta.
  21. DrDre

DrDre Friends of KS

Laureaton är ju jäkla snygg. Särskilt den blå. Men åt helsikes för dyr tycker jag. Visst kunde man lagt sig ett rejält steg över IWCs motsvarighet, men nu tog man väl i så att man hamnade alldeles för nära AP.

22. MånsT

MånsT Biskop

Visst är den snygg alltid. Antingen ser man den som dyr eller som prisvärd om man jämför den med Royal Oak och Nautilus, vilket jag tycker man kan.

23. DrDre

DrDre Friends of KS

Imho saknar den, i jämförelse med AP RO å PP Nautilus, två viktiga aspekter för att motivera "super premium" prissätning. Vaumärkets stjärnglans (även om jag tycker att GP är mkt underskattat) och RO/Nautilus historia/igenkänningsfaktor/rykte/status som de två klassiska lyxstålklockorna. Men som sagt, klockan som sådan är väldigt fin och förmodl lika "bra" som kungarna i klassen.

24. MånsT

MånsT Biskop

Jo, GP är underskattat, jag håller med. Det märkliga är att original-Laureato lanserades 1975 vilket är i samma svep som Royal Oak och Nautilus men ändå har den hamnat i skuggan av de två... Tänk vilken schysst trio en modern Laureato, 5711 och en 15300 hade varit!

25. MånsT

MånsT Biskop

Men! PP:s borstning på bezeln är lodrät medan den på Piaget är horisontell. "Se, det är ingen kopia!" :D

26. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Jag tycker faktiskt inte det är så farligt. Det är en rund lyxsportklocka. Så många olika sätt går inte att göra utan att "likna" något annat. Själv är jag lite småsugen, men lite besviken att de gjort "fel"/"omvänt" på finishen på länken. Optimalt vore ju tvärtom, PCL m.a.o. och borstade "ytterlänkar"

27. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Här ser man väldigt tydligt tycker jag hur mycket bättre det hade sett ut med omvänd finish på länken. Som det ser ut ni tycker jag det ser lite billigt ut av någon anledning?

paradis och yonsson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield