• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pictorial Vacheron Constantin Overseas Chronograph

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Härligt @Chrisse . Big up på den!
Kul att biträdet ville bidra med sin info, titan och eta, oh my oh my. Fast det är ju klart, vänder hon på klockan så ser hon direkt att där bakom glaset sitter ett lagom finisherat ETA-verk ;)

Once again, congratz!
Pinsamt dåligt när man visar upp en klocka för över 200 papp, kan man inte grundläggande info så borde ju rutinen vara att hämta någon som kan, speciellt när kunden har en PP på armen kan man tycka.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Pinsamt dåligt när man visar upp en klocka för över 200 papp, kan man inte grundläggande info så borde ju rutinen vara att hämta någon som kan, speciellt när kunden har en PP på armen kan man tycka.

Hade hade ju lätt kunnat skrämma iväg potentiella köpare.. hon sa ordagrant:

- Tråkiga med denna modell är att det sitter ett ETA-verk i, den nya kommer med inhouse.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det aka bli riktigt kul att se om VCn konkurrerar ut PPn vad gäller handledstid.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det aka bli riktigt kul att se om VCn konkurrerar ut PPn vad gäller handledstid.

Blir nog jämnt skägg i det långa loppet. Däremot känner jag det blir svårt att rättfärdiga handledstid för en del av de andra.
Sitter och kollar på 15202, 15300 och 15400.. behöver en AP med vit tavla. Kaaaaanske skulle va nöjd med tre klockor sen, kanske.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Blir nog jämnt skägg i det långa loppet. Däremot känner jag det blir svårt att rättfärdiga handledstid för en del av de andra.
Sitter och kollar på 15202, 15300 och 15400.. behöver en AP med vit tavla. Kaaaaanske skulle va nöjd med tre klockor sen, kanske.
Vore så löjligt rätt att välja en AP som komplement. En av varje av De Tre; hyggliga förutsättningar för att vara nöjd med att rotera på tre klockor..

Edit: också helt rätt att gå på vit tavla på eventuell AP. Annars skulle det åtminstone för min del kännas som om AP:n och Aquanauten skulle kannibalisera på varandra..
 
Senast ändrad:

Rossi

Rolex
2-Faktor
Om jag hade en Overseas Chrono, PP och en 15400 skulle nog mitt klockbehov vara tillfredsställt(tror jag). Skulle bara behöva komplettera med en G-shock för att ha en beater som tål riktigt tuffa tag.
 

Sond

Patek
Grattis! En riktgt fin klocka. Jag cirkulerade länge kring en sådan. Blev inget tyvärr köp. Glad att det börjar bli allt fler VC här på forumet.
 
Topp