Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Pinsamt, men jag får inte dit länken

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Tomas Eriksson, 28 april 2015.

1. Tomas Eriksson
    Trådstartare

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Jag har en Seamaster 200 Cosmic som har lite speciell länkinfästning mot boetten och jag får inte på länken helt enkelt. Det är en vanlig fjädrande springbar, dock lite kortare än normalt samt att den bara har urgröpning på ena sidan.

Det var lätt att få loss länken men få dit den verkar kräva teknik över min förmåga. Jag var förbi G Wahlberg och tänkte be dem göra det, men de påstod sig inte ha tid förrän nästa vecka.... Det borde vara ett 30 sekunder jobb, någon som sitter inne på råd?

Här är en bild på konstruktionen (stulen bild):

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Inget direkt jättebra råd annat än att det nog bara är att pilla på. Med försiktighet, givetvis... ;)

3. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Förstår nog inte riktigt vad som är problemet?

Om du sätter i ditt bandstift på den sidan som saknar ett spår i länken - använd sedan ett bandverktyg/skruvmejsel( eller vad som önskas) för att trycka ihop bandstiftet och se till att det hamnar rätt!

ser din skåra i länken ut som den på bilden så har du gott om utrymme för att se var hålet i boetten är och om det är nödvändigt - använda lite milt våld för att pressa den i rätt läge! :)

vonbahr gillar detta.
  4. Tomas Eriksson
    Trådstartare

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Ska försöka förklara problematiken. Länken är ihålig och stiftet sticker liksom in i länken när jag försöker montera det. Jag försökte x-antal gånger igår men jag klarar bara inte av det. Jag provade både bandverktyg och lite skruvmejsel.

Med min finmotorik som ungefär motsvarar en 80-årings så får jag bara inte till det.

5. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Hej!
    Det är bara och öva, eller ta hjälp!

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det där kan vara pilligt . Har en med liknade fästen .Omega -The Cone . En liten mejsel funkar bäst . Som passar i urtaget . Går nästan inte med ett länkverktyg . Sätt den i hålet på ena sidan och tryck ihop stiftet med mejslen . Sen får man pilla i urtaget lite så stiftet hoppar rätt i hålet . Liksom tryck stiftet inåt i skåran . Annars hoppar den ut igen .

Tomas Eriksson och jabla gillar detta.
  7. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Lånar tråden, var fått hem ett oyster till min skx men det är fullkomligt omöjligt att få på det, någon som har samma erfarenhet. Köpt på strapcode f.ö.