• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Piratimportör av Rolex tvingas betala skadestånd!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är en piratimportör?
Edit: var lite snabb där Hajade efter att ha läst texten. En säljare av kopior alltså. Bra att han fick pisk.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som importerar pirater!
image.jpg
 

Landshark

Cartier
Läste precis på Dagens Juridik ( http://www.dagensjuridik.se/2015/08...ka-betala-halv-miljon-i-skadestand-till-rolex ) att en piratimportör tvingas betala drygt en halv miljon. Hurra!

Vilket "företag" kan detta tänkas vara?

Hursomhelst låter det ju bra och roligt att se hur måna Rolex är om sitt varumärke!

Läste precis domen. Korrekt är att han ådömdes att betala Rolex skadestånd med 40.000 kr plus ränta (vilket var det belopp Rolex yrkat på).
Därutöver förbjöds han vid vite om 500.000 kr att fortsätta med varumärkesintrånget. (Dvs detta behöver han inte betala om han inte ertappas igen).
Enligt facebookinlägget hävdade han själv att han under 2013 tjänat över en mille på verksamheten.

Så ligger det till. :oldman:
 

Babinus

Cartier
Jo, det är många som ställer till det för sig i Facebook. Som en god vän till mig sa: "Det är tur att de flesta skurkar är så korkade".

Lite OT påminner det mig om någon på min arbetsplats som sjukskrev sig en vecka mitt i sommaren, men inte kunde låta bli att hela tiden uppdatera Facebook och Instagram med härliga bilder på fisketurer, badstranden, hojåkning och krogen. Olyckligtvis läste den som fick avbryta sin semester detta och lika olyckligt blev det känt för personalledaren.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jo, det är många som ställer till det för sig i Facebook. Som en god vän till mig sa: "Det är tur att de flesta skurkar är så korkade".

Lite OT påminner det mig om någon på min arbetsplats som sjukskrev sig en vecka mitt i sommaren, men inte kunde låta bli att hela tiden uppdatera Facebook och Instagram med härliga bilder på fisketurer, badstranden, hojåkning och krogen. Olyckligtvis läste den som fick avbryta sin semester detta och lika olyckligt blev det känt för personalledaren.
Samma sak hände på mitt gamla jobb. Det var en man som brukade sjukskriva sig rätt ofta. Visade sig att han gjorde det för att kunna vara med på olika pokerturneringar. Han avslöjades genom att han uppdaterade sin Twitter om hur det gick för honom :)
 

Ponlarsson

Panerai
Jo, det är många som ställer till det för sig i Facebook. Som en god vän till mig sa: "Det är tur att de flesta skurkar är så korkade".

Lite OT påminner det mig om någon på min arbetsplats som sjukskrev sig en vecka mitt i sommaren, men inte kunde låta bli att hela tiden uppdatera Facebook och Instagram med härliga bilder på fisketurer, badstranden, hojåkning och krogen. Olyckligtvis läste den som fick avbryta sin semester detta och lika olyckligt blev det känt för personalledaren.
Väldigt vanligt tror jag, förstår inte hur folk tänker. En av mina föredetta kursare sommarjobbade på personalavdelningen på en stor arbetsplats med många ungdomar och blev en gång uppringd vid tre på natten. Var en av sommarjobbarna som var helt förtvivlad och sa att hans mamma dött och att han inte kunde jobba dagen efter. En annan av de anställda kunde dock visa att de lagt upp bilder på Facebook som visade att de var på kusten och festade...
 
Topp