Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Piratimportör av Rolex tvingas betala skadestånd!

Diskussion i 'Diskussion' startad av MrSundstrom, 6 augusti 2015.

1. MrSundstrom
    Trådstartare

MrSundstrom Friends of KS

willbur, Spencer, Chatastropher och 4 andra gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vad är en piratimportör?
    Edit: var lite snabb där Hajade efter att ha läst texten. En säljare av kopior alltså. Bra att han fick pisk.

3. MrSundstrom
    Trådstartare

Någon som importerar pirater!

Icaras, P-vakten, Sten och 3 andra gillar detta.
  4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    image.jpg

k0ltrasten, Icaras, Swordthain och 4 andra gillar detta.
  5. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Haha! Saftigt. Undra om han annonserade i dessa "ortens blocket" på facebook eller bara skrev statusar tro?

Apansson gillar detta.
  6. KenKun

KenKun Biskop

Han skulle förmodligen ha klarat sig, om han inte skröt om det på facebook, hoho...

7. Landshark

Landshark Borgare

Läste precis domen. Korrekt är att han ådömdes att betala Rolex skadestånd med 40.000 kr plus ränta (vilket var det belopp Rolex yrkat på).
    Därutöver förbjöds han vid vite om 500.000 kr att fortsätta med varumärkesintrånget. (Dvs detta behöver han inte betala om han inte ertappas igen).
    Enligt facebookinlägget hävdade han själv att han under 2013 tjänat över en mille på verksamheten.

Så ligger det till. :oldman:

8. MrSundstrom
    Trådstartare

Var läste du domen? För då är ju artikeln felaktig! o_O

9. _jonte

_jonte Friends of KS

jabla gillar detta.
  10. Babinus

Babinus Friends of KS

Jo, det är många som ställer till det för sig i Facebook. Som en god vän till mig sa: "Det är tur att de flesta skurkar är så korkade".

Lite OT påminner det mig om någon på min arbetsplats som sjukskrev sig en vecka mitt i sommaren, men inte kunde låta bli att hela tiden uppdatera Facebook och Instagram med härliga bilder på fisketurer, badstranden, hojåkning och krogen. Olyckligtvis läste den som fick avbryta sin semester detta och lika olyckligt blev det känt för personalledaren.

Philippe Stern gillar detta.
  11. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Två sjörövare.

Callxx, Asplund, Icaras och 5 andra gillar detta.
  12. KenKun

KenKun Biskop

Samma sak hände på mitt gamla jobb. Det var en man som brukade sjukskriva sig rätt ofta. Visade sig att han gjorde det för att kunna vara med på olika pokerturneringar. Han avslöjades genom att han uppdaterade sin Twitter om hur det gick för honom :)

13. Kairo

Kairo Friends of KS

Denke gillar detta.
  14. _jonte

_jonte Friends of KS

En piratkopia! :D

Syven, Denke, JayLar och 2 andra gillar detta.
  15. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Väldigt vanligt tror jag, förstår inte hur folk tänker. En av mina föredetta kursare sommarjobbade på personalavdelningen på en stor arbetsplats med många ungdomar och blev en gång uppringd vid tre på natten. Var en av sommarjobbarna som var helt förtvivlad och sa att hans mamma dött och att han inte kunde jobba dagen efter. En annan av de anställda kunde dock visa att de lagt upp bilder på Facebook som visade att de var på kusten och festade...

16. Landshark

Landshark Borgare

JP Infonet (åtkomst via jobb).
    Stockholms tingsrätt, dom den 16 juni 2015 i mål T16811-14.

17. raden mas

raden mas Bonde

Sätt dit dom bara! :pirate:

18. MrSundstrom
    Trådstartare

Läste domen nu också! Stämmer det du säger, vite om 500 000 och skadestånd på 40 000+ rättegångskostnader på 70 000!

19. Nicbex

Nicbex Biskop

Jävla usel artikel i Dagensjuridik men det är väl sommarjobbare som bevakar nyheterna under sommaren :p

Guskleto gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield